járműsport

Az endurance motoros világbajnokságon indul Kovács Bálint, a Széchenyi István Egyetem hallgatója

2023.01.28.

A neves, tapasztalt Yamaha Maco Racing Team színeiben indul az idei hosszú távú, azaz endurance motoros világbajnokságon (EWC) Kovács Bálint, aki emellett a német gyorsasági bajnokságban is részt vesz. A tehetséges versenyző a győri Széchenyi István Egyetem hallgatójaként egyszerre szeretne jól teljesíteni a versenypályákon és a vizsgákon, amihez az intézmény minden támogatást megad számára.

Stílszerűen egy vizsgáról érkezett Kovács Bálint arra a nagy médiaérdeklődés mellett a Széchenyi István Egyetemen megtartott sajtótájékoztatóra, amit azért tartottak, hogy bejelentsék: a szlovák Yamaha Maco Racing Team színeiben indul az idei motorkerékpáros hosszú távú, azaz endurance-világbajnokságon. Az intézmény 21 éves, műszaki menedzser szakos hallgatója figyelemre méltó eredménysort tudhat maga mögött: magyar és Alpok–Adria bajnoki címeket nyert, sőt tavaly óta ő tartja a magyar motoros körrekordot a Hungaroringen. A versenyző tavaly szeptemberben már rajthoz állt a Franciaországban rendezett 24 órás vb-futamon Superbike kategóriában a szlovák istálló színeiben, akkor kölcsönkérték őt a lengyel Wojcik Racing Teamtől.

Az, hogy a Yamaha Maco Teamhez igazolt, újabb szintlépést jelent számára, hiszen így indulhat az idei endurance-világbajnokság valamennyi futamán. Emellett részt vesz a német gyorsasági motoros bajnokság (IDM) futamain is a legnagyobb gyári csapattal, az Alpha-BMW-vel.

A sajtótájékoztatón a Yamaha Maco Racing Team tulajdonosa, Denisa Gresková hangsúlyozta: Bálintot rendkívül gyors és fiatal kora ellenére tapasztalt versenyzőnek tartják, aki jól összeillik ausztrál és francia csapattársaival.

Kovács Bálint a Yamaha Maco Racing Teamről elmondta, hogy már a franciaországi versenyen sem érezte idegennek magát a csapatnál, a körülményekhez jól tudott alkalmazkodni, és gyors volt. „Jó csapathoz sikerült szerződni, több mint húszéves tapasztalatuk van a bajnokságban. Az, hogy beugró versenyzőként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve” – jegyezte meg. Hozzátette: a hosszú távú megbízhatósági vb-n olyan Yamaha motorral versenyez a háromtagú csapat, mint tavaly, így az nem lesz számára idegen. Beszélt arról is, hogy idén annyit szeretne fejlődni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni. „Az endurance-vb arról szól, hogy minél kevesebb hibával minél gyorsabban tudjuk a körök számát növelni, míg a német bajnokságban a nyers tempómat szeretném fejleszteni, ott mindig száztíz százalékot kell nyújtani. A két sorozat egymást segíti” – emelte ki.

A sajtótájékoztatón dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, hogy a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. január 1-től az egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonába került, így a képzésben és a kutatásban teljes portfóliót tudnak megjeleníteni a gépészképzéstől a versenymérnökképzésig. Ezt segíti az autósport-kutatásokkal foglalkozó HUMDA Lab is, emellett pedig a szintén az egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonában lévő ZalaZONE járműipari tesztpálya további egyedülálló lehetőségeket kínál a hallgatók és a kutatók számára.

Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnok, a HUMDA Academy motoros vezetője arról beszélt, hogy ő külföldi csapatoknál, külföldi szakemberekkel érte el a legjobb eredményeit, így szívügyének tekinti, hogy magyar mérnökök legyenek a magyar versenyzők mellett. Reményét fejezte ki, hogy ebben a győri egyetemen jó megoldások születnek. Szerinte ehhez járul hozzá a Széchenyi István Egyetem unikális versenymérnökképzése, amit ő is elvégzett, és amelynek ma már oktatója. Kiemelte: fontos, hogy Kovács Bálint ilyen fiatalon szinte folyamatosan motoron ülhet, mert amellett, hogy fejlődik, olyan tapasztalatokat szerez, amelyek segítik majd később a jó stratégiák kialakításában.

Dr. Szauter Ferenc, az egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője kifejtette: az intézmény nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minél több élsportolót vonzzon. Ennek szellemében Kovács Bálintnak is minden támogatást megadnak, hogy versenyzői pályafutásában és tanulmányaiban is kiemelkedően teljesíthessen.

Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács Bálint menedzsere úgy fogalmazott, hogy mintegy tízéves folyamatos munka van a versenyző pályafutása mögött, a 2023-as évre pedig nem tartja irreális elvárásnak dobogós helyek megszerzését.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....