ICDP

Az európai piacra lépés: Kevés sikertörténet

2019.09.02.

Bár manapság az európai piac nem a legfontosabb a gyártók számára, legalábbis ami a volument érinti, az utóbbi húsz évben számos nem európai márka próbált belépni kontinensünk piacára. A többség azóta eltűnt a süllyesztőben, míg mások éppen most próbálnak betörni és megalapozni jövőjüket. Az ICDP kutatói megvizsgálták, hogyan is működik az európai piacra lépés.

Négy területen kell jól szerepelni

Az ICDP kutatói megvizsgálták az utóbbi húsz év próbálkozásait, azok alapján pedig arra jutottak, hogy négy területen kell sikeresnek lenni, ha az adott márka hosszú távon is jelen akar lenni Európában.

Az első terület a márka meghatározása. Ez alatt elsősorban azt értik, amit a vásárlók gondolnak a márkáról. Ki a célközönség? Miben más a termék, mint a többieké?

Legalább ilyen fontos a figyelem felkeltése? Gondoljunk csak a Teslára, még évekkel azelőtt, hogy elindult volna a tesla.hu, ahol megrendelhetjük autónkat, már minden minimális szinten tájékozott magyar tudta, hogy mi is az a Tesla.

Szintén nem elhanyagolható a piacra lépés módja. Maga a gyártó lép a piacra és közvetlenül teremt kapcsolatot a vásárlókkal, mint ahogy tette egykor a Daewoo és teszi most a Tesla, vagy egy importőrre bízza a piacralépést, mint a mára már kivonult Hummer és a jelenleg is aktív SsangYong is.

Az utolsó terület, aminek megtervezése a hosszú távú siker egyik kulcsa, nem meglepő módon a szervizhálózat kiépítése. Saját szervizek, vagy egy kereskedő szervizhálózatát használjuk? Ez és még számos egyéb kérdésre kell jó előre választ találni, ha egy márka sikereket akar.

Az utóbbi húsz év piacra lépéseit egyébként elsősorban ázsiai volumen-márkáktól láthattuk. Többségük az importőr vezette piacra lépést választotta és a SsangYong kivételével egytől-egyig sikertelenek voltak, nem érték el a belépés előtt kitűzött céljaikat. Így járt a Tata, a LandWind vagy a Shuanghuan is. Nem is halott róluk? Nem véletlen.

Persze vannak, akik sikerrel jártak. A Dacia például sikeresen alapozta meg jövőjét Európában az újra-belépéssel, bár értelemszerűen nekik könnyebb dolguk volt, hiszen maga a márka nem volt ismeretlen számunkra, ajánlataik nem igazán találtak versenytársra a célközönségük körében, a Renault hálózat támogatásával pedig minden adott volt a sikerhez. Hasonló a helyzet a DS-sel, bár ők még a folyamat elején vannak és komolyabb közvetlen konkurenciával is kell megküzdeniük a prémium szegmensben. Persze a siker számukra sem garantált, gondoljunk csak az éppen kivonuló Infinitire.

A tapasztaltok alapján az ICDP kutatói összegyűjtötték azokat a kulcsfontosságú tulajdonságokat, amikre szükség van a sikeres piacra lépéshez Európában:

  • A márka legyen valóban erős a hazai piacán
  • A többi márkához képest jól meghatározott termékek
  • Megfelelően széles termékpaletta
  • Jól kiválasztott célközönség
  • Az ideális helyi partnerek kiválasztása
  • Jól működő helyi szervezet, ami képes gyorsan reagálni a piac változásaira

Ha a fentiek megvannak, jó esély van a sikerre. Kiváncsian várjuk a jövő próbálkozásait és az aktuális piacra lépések fejleményeit. A Tesla, ha a globális piacon fenn tud maradni, minden bizonnyal nálunk is sikeres lesz. De vajon így lesz ez a DS-sel is? Néhány év és kiderül!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.02
Megérkezett a robosztus és sportos megjelenésű Suzuki ACROSS! A kifinomult plug-in hybrid....
2020.07.02
A Porsche Hungaria Volkswagen márkája is benevezett az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu....
2020.07.02
Fontos mérföldkőhöz érkezett az Alfa Romeo. A fennállásának 110. évfordulóját ünneplő patinás olasz....
2020.07.02
A szabadidőjárművek nemcsak újonnan, de használtan is egyre népszerűbbek az autóvásárlók körében.....
2020.07.02
Egy fiatal nő életét vesztette közúti balesetben Szolnok külterületén - közölte a Jász-Nagykun-....
2020.07.02
Július 4-én, szombaton a Múzeumvasút megnyitja kapuit. Az első üzemnapon András, a gőzös várja a....
2020.07.02
Korábbi sajtóközleményünkben az autók nyári felkészítéséhez adtunk tanácsot: https://hta.org.hu/....
2020.07.02
Az elmúlt évtized során a UPS több mint egy milliárd dollárt fektetett be az alternatív....
2020.07.02
Tudtad, hogy egy tengeri élőlényről lett elnevezve minden idők legmenőbb Opel sportkupéja, ami már....
2020.07.01
Negyedével kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon az idén az első fél....