Yaris

Az Év Autója zsűrije szerint a Yaris rászolgált a győzelemre

2021.03.03.

A vadonatúj, negyedik generációs Toyota Yaris megismételte az első generáció 21 évvel ezelőtti győzelmét, és elnyerte Európa talán legrangosabb autós szakmai elismerését, az Év Autója díjat. 

A döntéssel a zsűri sokak szerint irányt mutatott, hiszen ahelyett, hogy egy újabb kis sorozatszámú, marginális értékesítéseket produkáló akkumulátoros modell hozta volna el a címet, amely a jelzésértéken túl a valós iparági emissziócsökkentésre nincs érdemi hatással, a vezető szakújságírók ezúttal egy olyan autót választottak, amely gyártójának legfontosabb, Európában legnagyobb darabszámban értékesített modellje.
 
A Yarist ráadásul minden második európai ügyfél öntöltő hibrid elektromos meghajtással vásárolja, amely így városi forgalomban akár 50-80%-ban is tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás mentesen közlekedhet. Az Év Autója honlapján található írásból kiderül, hogy a zsűri véleménye szerint megérdemelten szerezte meg az első helyet a kis Toyota. Ez az autóvásárlók véleményével is egybecseng, a JATO adatai szerint januárban az új Toyota Yaris volt Európa legkelendőbb új autója.
 
A 2021-es Év Autója, a Toyota Yaris is csatlakozik ahhoz az elit klubhoz, amelynek tagságát a kétszeres győztesek, vagyis a Renault Clio és a Volkswagen Golf alkotják. A Japánban tervezett és Franciaországban gyártott kisautó 2000-ben nyerte el először a címet, kompakt kialakításáért, merész stílusáért és élénk, 1,0 literes motorjáért.
 
A mai Yaris továbbra is kompaktabb, mint a B-szegmens legtöbb modellje, és minden szempontból kiforrott és kifinomult. Ám legfontosabb tulajdonsága mégis a hatékony hibrid hajtás, bár az autó hagyományos benzinmotorral is megrendelhető. Árképzési és marketing-megfontolásokból a Toyota öntöltő hibrid elektromos rendszere eredetileg csak bizonyos méretű és árfekvésű autókban jelenhetett meg, de bebizonyosodott, hogy a technológia a városi forgalomban a leghatékonyabb, ahol a hibridek remek fogyasztási és emissziós értékeket produkálnak. Logikus lépés volt tehát egy hatékony hibrid kisautó kifejlesztése.
 
A Yaris előző generációja már jó eredményeket ért el a hibrid hajtással, és az új modell ezen még javít. A kompaktságért általában szűkebb csomagtérrel és hátsó utastérrel kell fizetni, ám a Yaris jól bánik az utasaival, ügyesen kombinálja a praktikumot a kényelemmel, a biztonsággal és a vezethetőséggel. És akkor még nem is beszéltünk a sportos, összkerékhajtású, 360 lóerős GR Yarisról, ami jó több lenyűgözött, és érezhetően javította az alapmodell imázsát. 
 


A zsűritagok szerint:
 
„Egy fontos szegmens fontos modellje. Ezzel a háromhengeres hibriddel a Toyota újabb lépést tett afelé, hogy úgy csökkentse tovább az emissziót, hogy közben nem kényszeríti kompromisszumokra az autóst.”
 
„A Toyota a szegmens legjobb full hybrid rendszerével sem volt elégedett, ezért még jobbá formálta azt. Takarékosabbá, könnyebben használhatóvá és élvezetesebben vezethetővé.”
 
„Itt valami történt. A Toyota Yaris eddig egy megbízható, kis fogyasztású, bár meglehetősen unalmas kisautó volt. Az új Yarist viszont élvezet vezetni, kellemes benne utazni – ráadásul még takarékos és megbízható is.”
 
„A hibrid rendszer jól passzol egy kisautóhoz. A városi autósok többsége nem tudná megoldani az otthoni töltést. Ám a Yaris így is remek fogyasztást és gyakran bekapcsoló elektromos hajtást kínál a városi közlekedésben.”
 
„A Yaris az alapjaitól újratervezték, és végül egy jóképű kisautó lett belőle, ami az új platformnak köszönhetően élvezetesen vezethető.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
Íme, egy angol felmérés - sok meglepetéssel. ..
2022.01.20
Negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan a Gartner piackutató vállalat....
2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....