Peugeot

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

2020.02.15.

Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.

Jövőre 95, öt év múlva 81, az évtized végére pedig 59 g/km-ben határozta meg az Európai Unió azt a széndioxid-kibocsátási határértéket, amelyet az autópiaci szereplőkkel szemben készülnek érvényesíteni. Amennyiben egy autógyártó Európában eladott járműveinek súlyozott átlagos CO2-kibocsátása meghaladja ezt az értéket, rendkívül magas – akár a cég teljes éves jövedelmét (EBIT) meghaladó mértékű – bírságokra számíthat. Fontos adalék, hogy a fent említett határértékek csupán irányszámok: valójában minden márkára más és más konkrét limit vonatkozik, mégpedig az Európában forgalmazott típusaik átlagos menetkész tömegétől függően. Minél könnyebb autókat gyárt egy cég, annál szigorúbb követelményeket támasztanak vele szemben.

A Peugeot és társmárkáinak gyártmányai évek óta a legkönnyebbek közé tartoznak Európában, köszönhetően az új generációs, nagy szakítószilárdságú acélötvözeteket alkalmazó architektúrák folyamatos bevezetésének. A cégcsoport típusainak átlagos tömege már 2017-ben is csak 1273 kg volt, miközben a piaci átlag ugyanekkor elérte a 1390 kg-ot. Ez pedig azt jelenti, hogy a francia autógyártónak jövőre nem 95, hanem 91 g/km-re kell csökkentenie flottája átlagos széndioxid-kibocsátását. Ez a komoly kihívás sem állítja ugyanakkor teljesíthetetlen feladat elé a Peugeot-t.

A termékpaletta folyamatos megújulásának, a meglévő motorizációkat érintő többszáz apróbb innovációnak, valamint az új alternatív hajtásláncok megjelenésének köszönhetően teljesíthető mind az idei 95, mind pedig a még szigorúbb jövő évi 91 g/km határérték. Erről 2019 októberében Jean-Philippe Imparato vezérigazgató nyilatkozott Európa első számú autóipari szaklapjának, az Automotive News Europe-nak. „Nem fogunk bírságot fizetni. Gyártásunkat már most a [2020-ban] hatályba lépő emissziós előírásokhoz igazítjuk, januártól pedig hetente ellenőrizzük, hogy teljesítjük-e az aktuális uniós előírásokat.”

Ehhez a már említett, folyamatos tömegcsökkentés mellett a modellpaletta és a hajtáslánc-választék gondos megtervezésére is szükség volt. Miközben egyes gyártók teljesen száműzték kínálatukból a dízelmotorokat, a Peugeot kitart – párhuzamosan a részben vagy teljesen elektromos hajtásokkal – a technológia mellett, és azt környezetvédelmi szempontból a lehető legmagasabb szintre fejlesztve kínál minden eddiginél ésszerűbb alternatívát vásárlóinak.

A belső égésű motorok mellett megjelennek a márka kínálatában a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok is, méghozzá nem a pillanatnyi divathoz, hanem teljes mértékben a felhasználói szokásokhoz igazodva.  Az emissziós normák teljesítése szempontjából a lehető legjobb pillanatban újul meg a márka kisautó-kínálata. A közelmúltban bemutatott második generációs 208-as és 2008-as típusok vadonatúj padlólemezre épülnek, és nem csak modern, tiszta üzemű belső égésű motorokkal, hanem most először zéró helyi károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncokkal is elérhetők lesznek Magyarországon is.

Már most látható, hogy a piac pozitívan reagál a kezdeményezésre: az e-208 típus iránti kezdeti érdeklődés jóval meghaladta az autógyártó reményeit, a prognosztizált 10 százalék helyett a vásárlók negyede keresi célzottan ezt a típust. Mivel a Peugeot tartósan képes az éves kapacitás 20 százalékát villanymotorral gyártani, a növekvő kereslet hosszú távon sem fog fennakadást okozni a vállalat működésében, valamint a kiszállítások ütemezésében.

Miközben a városi használatra optimalizált kisautók tisztán elektromos hajtásláncot kapnak, az 508-as szedán és kombi, valamint a 3008-as kínálatát plug-in hibrid hajtásláncokkal erősíti a Peugeot.

A gyártó fejlett villamosítási programjában további lehetőségek is rejlenek: a márka már középtávon részben vagy teljesen elektromos sportmodellekkel egészíti ki kínálatát.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....