Olaszország
Az olasz utakon közlekedő személyautók átlagos életkora 11,5 év körüli. Az ipari-kereskedelmi jellegű járművek átlag életkora 13,6 év, az autóbuszok esetében pedig 12 év. Ez azt jelenti, hogy az olasz autópark életkora az európai átlag alá süllyedt.
A negatív tendencia komoly kockázatokat hordoz. Nem csoda, hogy az autógyártók és a kereskedők is olyan állami ösztönzőket sürgetnek, amelyek meggyorsítanák a jelenlegi autóállomány lecserélését és frissítését.
Olaszországban 2019-ben 852 ezer benzinüzemű autót helyeztek forgalomba. Dízelesből 763 ezret regisztráltak. Tizenöt év elteltével ismét a benzines kocsik lettek a piacvezetők, lenyomva a dízeleket, noha ez utóbbiak hosszú éveken át tartották 50 százalék feletti arányukat az újonnan forgalomba kerülő autók között.
A dízel iránti érdeklődés csökkenésének fő oka, hogy a nagyvárosok - környezetvédelmi megfontolásokból – korlátozták a dízelautók közlekedését a belvárosi zónákban. A vásárlói igény tehát áthangolódtak a benzines, valamint a hibrid és elektromos autókra.
Az adatok jól jelzik a hibridek és az elektromos járművek arányának folyamatos növekedését. A hibridekből 10 évvel ezelőtt 4.800 darabot adtak, ami 2019-re 116 ezer darabra emelkedett. Arányuk 0,25 százalékról 6,1 százalékra nőtt.
Ami pedig az elektromosokat illeti: 2010 még csak 118 darab kelt el belőlük, 2019-ben azonban már 10.700 darabra volt vevő. Vagyis piaci részesedésük 0,01 százalékról 6,07 százalékra emelkedett tíz év alatt.