Olaszország

Az olaszok kétharmada továbbra is a belső égésű motorokat preferálja

2025.10.02.

Az olaszok kétharmada nem mondana le a belső égésű motorral működő autójáról. Az itáliai gépkocsitulajdonosokat a Torinói Autószalon alkalmából kérdezték a közvélemény-kutatók.

Az olasz gépkocsi-tulajdonosok 68,3%-a jövő autóját továbbra is belső égésű motorral képzeli el. Legalábbis ezt a választ kapták a közvélemény-kutatók, amikor felvázolták a válaszadók számára az összes alternatív üzemanyagtípust, ideértve az elektromosságot is. Ez derül ki az Olasz Autós Újságírók Szövetsége (UIGA) által kezdeményezett legfrissebb felmérésből, amelyet a Bosch és a Point S együttműködésével végeztek.

A 4352 válaszadónak a 20,4%-a nyilatkozott úgy, hogy a jövő részben vagy teljesen elektromos meghajtású autóké lesz. Meglepő módon a hidrogén meghajtásra 11,4% voksolt, noha Olaszországban a hidrogénnel működő autók üzemeltetése rendkívül nehézkes a gyenge infrastruktúra miatt.

Az UIGA felmérésében a nem elektromosított benzin- és dízelmotorok kerültek az első helyre 16,9%-os részesedéssel. A hibridek a második helyen állnak 15,8%-kal, szorosan mögöttük pedig a plug-in hibridek 13,2%-kal.

Az utolsó két számadat (29%) megerősíti, hogy az olasz autósok szerint belső égésű motorok villamosítása a mobilitás jelenlegi és közvetlen jövője szempontjából a legkiegyensúlyozottabb és legészszerűbb megoldásnak tekinthető.

A felmérésből kiderült, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik az alternatív üzemanyagok, például az LPG és a metán (együttesen 12,7%-ot tesznek ki), valamint a három üzemanyaggal működő LPG – amely ezt az üzemanyagot hibrid motorban használja – iránt is, amely eléri a 9,7%-ot, lemaradva a tiszta hidrogéntől (11,4%), a tisztán elektromos (9,9%) és az e-Power/R-EV-től (10,4%).

„Az olaszok a hibrid megoldásokat a fenntarthatóbb mobilitás felé vezető legerősebb hídként ismerik el. Az elektromos járműveket, annak ellenére, hogy a mobilitás jövőjét képviselik, még mindig fejlődő technológiának tekintik, amelynek gyakorlati kihívásait kell leküzdenie, mielőtt meghódítaná a piacot” – hangsúlyozza felmérés.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....
2025.12.24
A korábbi F1-es versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy véli, 2026-ban senki sem érezheti majd....
2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....