orosz piac
Ez a kiváló eredmény egyrészt annak a rendkívül pozitív márkaimidzsnek a hatása, amit a Lexus évek óta az orosz piacon élvez, autói legendás minőségének és megbízhatóságának köszönhetően. Másrészt a vásárlókhoz való kivételes hozzáállásáé, melynek eredete a vendégszeretet japán hagyománya, az omotenashi: a Lexus szalonokba betérő minden érdeklődőt úgy kezelnek, akár egy japán házba ellátogató vendéget.
Az orosz Lexus szalonok ügyfeleinek számos személyre szabott szolgáltatás áll rendelkezésükre, ezek közül a legkedveltebbek a tesztvezetés megrendelése egy kiválasztott útvonalon, a műszaki átvizsgálásra vagy a szervizre történő internetes bejelentkezés, de lehetőség van egy kiszemelt Lexus használt autó szerviztörténetének megtekintésére is interneten keresztül. Ezenkívül keresett a „Help on the Road” program is, amely azonnali segítséget nyújt a Lexus-tulajdonos számára, legyen az ország bármely elhagyatott területén. (Lássuk be, ez az ország méreteinek ismeretében nem kis logisztikai kihívás lehet.)
Oroszország fontos piac a Lexus számára – a múlt évben több mint 24 ezer új autót adtak el, ezzel a japán prémiummárka az előkelő harmadik helyet foglalja el a teljes eladás tekintetében a prémium szegmensben, piaci részesedése pedig 16 százalékos. A luxus crossoverek és SUV-ok között még jobban szerepelt a Lexus, az első hely az övé, több mint 20 százalékos piaci részesedéssel.
Az országban leggyakrabban vásárolt Lexus modellek az RX (7848 darab) és az NX (6782 darab) voltak, ezenfelül az Európában nem forgalmazott, de Oroszországban rendkívül kedvelt modellből, az LX-ből vásároltak nagyon sokat (6402 darab). Amint az a számokból is látszik, a Lexus teljes eladásának 90 százaléka a crossover és SUV szegmensben realizálódik, ezzel is megerősítve a vállalat azon célkitűzését, hogy ebben a két szegmensben egyre több országban legyen piacvezető.