autógyártás

Az új BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé

2013.12.12.

A nagyteljesítményű sportautók egészen újszerű értelmezését kínálja a BMW M GmbH az új BMW M3 Limousine és szintén új BMW M4 Coupé modelljeivel, az M3 ötödik generációjába is következetesen átörökítve a BMW M filozófiát. Miután elődje, a BMW M3 Coupé több mint 40 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról, mostantól a BMW M4 Coupé írja tovább e sikertörténetet, „M4” típusjelzésével egyértelműen utalva a modellsorozatra, amely az új M-modell műszaki alapjául szolgált. Első ízben jelenik meg a Coupé mellett egyúttal négyajtós változata is, amely BMW M3 Limousine néven érkezik a piacra.

BMW M3 limuzin

„Immár négy modellgeneráció óta egyesíti a BMW M3 a versenysportos tulajdonságokat a zavartalan mindennapos használhatósággal” – emelte ki dr. Friedrich Nitschke, a BMW M GmbH elnöke. „A BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé ezen alapgondolat következetes folytatója. Minden egyes BMW M modell szíve a motorja: az új hathengeres turbófeltöltésű erőforrás a magas fordulatú atmoszférikus aggregátok erényeit fejlett turbótechnikával ötvözi. Következetes könnyűszerkezetes koncepciója elődjéhez viszonyítva mintegy 80 kilogramm tömeg-megtakarítást biztosít számára. A BMW M3 és BMW M4 színtiszta versenysport-technikával rendelkezik, amely a világ egyik legkeményebb pályáján, a Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán lerótt körök ezrei során vizsgázott. E két modellünk részletekbe menő és szenvedélyes fejlesztési munka eredményeképpen vált olyan sportkocsivá, amelyek egyaránt új mércéül szolgálhatnak koncepciójuk, precíz irányíthatóságuk és agilitásuk terén.”

BMW M3 coupé

Az új BMW M3 Limousine és az új BMW M4 Coupé számára készült, az M TwinPower Turbo technikával működő, s teljes egészében új fejlesztésű magas fordulatú motor csúcsteljesítménye 431 LE. A széles fordulatszám-tartományon rendelkezésre álló 550 newtonméter maximális forgatónyomaték közel 40 százalékkal múlja felül elődje nyomatéki csúcsát, miközben üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mintegy 25 százalékkal alakul alacsonyabban. A 0-100-as sprint a BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé számára egyaránt mindössze 4,1 másodpercet (az extrafelszerelésként kínált hétfokozatú kettős tengelykapcsolós M sebességváltóval) igényel.

A járművek tömege a lehető legmagasabb színvonalú menetdinamikai képességek, egyben a kiemelkedő gazdaságosság jegyében mintegy 80 kilogrammal csökkent elődeikhez képest. A BMW M4 Coupé DIN-szabvány szerinti saját tömege így 1.497 kilogramm, amit az intelligens könnyűszerkezetes építés következetes alkalmazása tett lehetővé. Ennek része többek között az olyan különösen könnyű anyagok alkalmazása, mint a futómű és a karosszéria számos komponensében használt szénszál-erősítésű műanyag, illetve alumínium. A tető például mindkét modellen szénszál-erősítésű műanyag.

Az új BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé elsődleges fejlesztési célkitűzései között szerepelt a célzott versenypálya-alkalmasság is. Ennek szellemében mindkét modell a pályabevetésekre is optimális hűtőrendszerrel készül, amely e körülmények között is tökéletesen temperálja a motort, a turbófeltöltőt illetve a sebességváltót.

Annak érdekében pedig, hogy mindkét modellt nemcsak alapvető műszaki jellemzői, hanem finomhangolása tekintetében is vérbeli versenysport-karakter jellemezze, a konstruktőrök a tervezés e fázisában szorosan együttműködtek a BMW Motorsport professzionális versenyzőivel. Ennek során például a márka két DTM-pilótája, Bruno Spengler és Timo Glock egyaránt részt vett a Nürburgring-Nordschleifén végzett széles körű tesztelésen és finomhangolási munkákban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.22
Milyen autót vegyek? – érkezik sokszor a kérdés, a válasz természetesen: Attól függ! ..
2020.02.22
2018-ban Franciaországban 175 személy vesztette életét közúti balesetben úgy, hogy a balesetben egy....
2020.02.22
Vandita Sariya Indiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.22
A téli hónapokban mivel lehet feldobni egy egyébként is esedékes utazást? Jöjjön egy összefoglaló a....
2020.02.22
Újabb piacokról vonul ki a General Motors – írja az automobilwoche.de ..
2020.02.22
Frank Witter, a wolfsburgi konszern pénzügyekért felelős igazgatósági tagja lejáró szerződését 2021....
2020.02.22
Áprilisban rendezték volna meg, a koronavírus miatt azonban elhalasztották. A Daimler és a....
2020.02.22
Az autópiacon leáldozott az egyterűek kora, helyüket fokozatosan átveszik a szabadidő-autók és....
2020.02.22
Ötmillió forinttal segíti az Országos Mentőszolgálat Alapítvány munkáját a Nemzeti Útdíjfizetési....
2020.02.22
Az új generációs Lexus ES egyik nagy technológiai szenzációja volt a típus kamera alapú külső....