BMW 5

Az új BMW M5 és BMW M5 Competition

2020.06.18.

Módszeres fejlesztéseivel, finomhangolt járművezérlő koncepciójával és 12,3” képernyő-átmérőjűre növelt központi kijelzőjével az új BMW M5 és BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 – 242 gramm / km)* minden korábbinál hatékonyabban egyesíti a kiegyensúlyozott üzleti limuzin hétköznapi használhatóságát egy felülmúlhatatlan, nagyteljesítményű sportautó menetdinamikájával.

A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival és a továbbfejlesztett kerékfelfüggesztésekkel a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor a BMW M5 orrában 441 kW / 600 lóerő, míg a BMW M5 Competition motorházteteje alatt 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes.

Módszeres fejlesztések a még atletikusabb kiállás érdekében

Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár úgy ezúttal is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az M-specifikus duplalamellákat BMW M embléma díszíti. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív tempomat (ACC – Active Cruise Control) radarszenzorját is magába foglalja.

A vadonatúj, „L” alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek és már első ránézésre atletikus kiállást kölcsönöznek az újratervezett, LED-technológiás első fényszóróknak. Az extrafelszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció eközben az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát teszi elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára. A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott, jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, az áramvonalas BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető egytől egyig az 5-ös BMW nagyteljesítményű csúcsváltozatának hamisítatlan stílusjegyei. A dupla ikervégződésű BMW M kipufogórendszer vékonyabb fala csúcstechnológiás precizitást sugall, az újragondolt, erőteljes kialakítású hátsó lökhárító és nagyméretű diffúzor pedig felettébb atletikus kiállást garantál. A LED-technológiás hátsó lámpák háromdimenziós burát viselnek, modern fénydizájnnal értelmezve újra a BMW legendás, „L” alakú világításmintáját.

Letaglózó teljesítményű V8-as benzinmotor

Az új BMW M5 és BMW M5 Competition motorházteteje alatt dolgozó V8-as benzinmotort a motorsport élvonalában felhalmozott tervezőmérnöki tapasztalat kiaknázásával, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálva fejlesztették ki a mérnökök. A végeredmény egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 441 kW / 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart.

Az erőforrás alapértelmezett beállításként aktiválódó EFFICIENT karakterisztikája egyetlen gombnyomással SPORT vagy SPORT+ működési üzemmódba kapcsolható, amelyekben a V8-as szív még intenzívebben reagál a gázpedál mozgására. Az új BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szuper-sportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. Az új BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....