Jaguar

Az új Jaguar EV külsőre akár Szörnyella autója is lehetne

2025.05.09.

Egy kiszivárgott videón a sarkkör közelében látható a furcsa külsejű Jaguar EV prototípusa.

A Jaguar úgy döntött, hogy új irányt vesz. Ahelyett, hogy továbbra is a BMW-t üldözné, a Bentley-t akarja megcélozni. A márka újjáalakítása ezzel a kifejezetten formás autóval kezdődik. A Type 00 koncepciót eredetileg tavaly decemberben mutatták be a nyilvánosságnak, mielőtt a furcsa EV e március elején megjelent a párizsi divathéten.

Az EV szokatlan formáját alaposabban szemügyre véve akaratlanul is a klasszikus mesekarakter, Szörnyella autója juthat az ember eszébe, egy Bugatti Type 57. Az impozánsan hosszú motorháztető azonban jelen esetben nem rejt belsőégésű motort. Ehelyett a brit márka teljesen elektromos meghajtásúvá válik. Az F-Pace kivételével már minden belső égésű modelljének gyártását leállította. 2026-tól a Jaguár minden piacra dobott autója elektromos meghajtású lesz.

De kinek szól ez a látványos autó? Nos, a Jaguar szóvivője nemrég beismerte, hogy a jelenlegi vásárlók 85 százaléka valószínűleg nem fogja megvenni a feltűnő EV-t. A márkának új ügyfélkört kell kiépítenie, hogy túléljen a közelgő elektromos korszakban. Aki elég jó helyzetben lesz ahhoz, hogy részese legyen ennek az új körnek, annak hatszámjegyű összeget kell kifizetnie, akár dollárban, akár euróban, akár brit fontban.

Az autógyártó cég vezetősége úgy kalkulálta, hogy még kevesebb autót fognak eladni, mint 2024-ben, amikor a megrendelések 33 000 darabra zuhantak, miután a legtöbb modellt kiirtották a kínálatból, és a nagy benzines SUV maradt az egyetlen túlélő. 2018-ban, mielőtt a koronavírus-járvány mindent megváltoztatott volna, a kiszállítások elérték a 180 833 járművet. Ez közel 82 százalékos csökkenés mindössze hat év alatt.

A vállalat nem hátrál meg a kizárólag elektromos meghajtású járművekkel kapcsolatos programjától. Megígérte, hogy nem tesz benzinmotort a tekintélyes motorháztető alá. Ideális esetben egy hatalmas első csomagtartó tölti majd ki az autó szokatlanul hosszú orrát. Ha már praktikum, ez a prototípus négyajtós elrendezést alkalmaz a Type 00 koncepció kétajtós sziluettje helyett.

A hátsó ajtók aprónak tűnnek egy ilyen hosszú testhez képest, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a belső tér szűkös lesz. A koncepcióban egy hatalmas, 3,2 méteres sárgaréz „gerinc” osztotta ketté a belső teret, ami a műszerfaltól a raktérig húzódik.

A Jaguar hatalmas kockázatot vállal új stratégiájával. Lehet szeretni, utálni, de legalább nem egy újabb SUV, hanem valami teljesen új. A hírek szerint azonban a hivalkodó GT-t egy SUV és egy hagyományosabb formájú nagy szedán követi majd. Utóbbinak nem lesz köze az elektromos XJ-hez, amelynek a terveit az utolsó pillanatban visszavonták.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.23
A Kia EV3 a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálatait követően....
2025.05.23
Soha nem költözött el szülőhelyéről, mégis két világrendben élt.  ..
2025.05.23
Az első két edzésen Ferrari-pilóta volt a leggyorsabb.   ..
2025.05.23
Megbecsülés övezi azokat az autós műhelyeket, amelyek valamilyen indíttatásból patinás modellek....
2025.05.23
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett verseny hatodik....
2025.05.23
Kiadós eső, sok karambol, nagy dugók – rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése....
2025.05.23
Ismét jó hangulatú sajtónapot tartott a Ford Magyarország, ezúttal az elektromos Pumát ismerhették....
2025.05.23
A kínai BYD áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos....
2025.05.23
A vadonatúj Mazda6e a Jinba Ittai filozófia evolúcióját képviseli az elektromos hajtás korszakában....
2025.05.23
A Magyar Honvédség látványos képességbemutatókkal és eszközarzenállal várja az érdeklődőket....