BMW

Az új MINI

2014.02.01.

Megérkezett az új generáció a prémium kisautók szegmensébe: itt az új MINI a márkára jellemző érzelmekben gazdag formavilággal, az élvezetes vezetés és az üzemanyag-takarékosság még kedvezőbb ötvözetével

Megújult külső dizájn, a márkára jellemző formai nyelvezettel, arányokkal és karosszéria-felépítéssel; a karakteres formai stílusjegyek, mint például a hatszögletű hűtőrács, a fényszórók és a hátsó lámpák jellegzetes krómszegélye, az oldalsó irányjelző-egység, valamint a karosszéria körbefutó fekete szegélyének újszerű interpretációja, illetve környezete felületi kialakításai révén intenzívebb kihangsúlyozása; igényesen kidolgozott részletek emelik ki még inkább az új modell kiforrott karakterét; öt új külső szín, a tető kívánságra felár nélkül kontrasztárnyalatú fényezéssel.

Feketére fényezett hűtőrács-bordák, első rendszámtábla-tartó csík, csomagtérajtó-fogantyú és külső visszapillantó-házak a MINI One és MINI One D modellek esetében.

Új tervezésű fényszórók, alapkivitelben nappali menetfénnyel; extrafelszerelésként LED-technikájú fényszórók a nappali menetfény gyűrűjével és integrált irányjelzővel, adaptív fényeloszlással és LED-technikájú ködfényszórókkal; opcióként szintén LED-technikájú hátsó lámpák, extraként LED-technikájú utastér- és narancsszínű hangulatvilágítás.

Az új MINI hosszúsága 98, szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett hosszabb tengelytáv (+ 28 milliméter) és szélesebb nyomtávok (elöl + 42, hátul + 34 milliméter) is jellemzik elődjéhez képest (eltérések a MINI Cooperhez viszonyítva); fokozott kényelem mind a négy üléshelyen; új üléskonstrukciók, elöl megnövelt állíthatósági tartománnyal, hátul hosszabb ülőpárnával (+ 23 milliméter); hátul nagyobb vállmagasságban mérhető szélesség, tágasabb lábtér és kényelmesebb be- illetve kiszállás; 51 literrel, 211 literesre növelt csomagtér; a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva lehajtható; extraként rakodóhely-csomag többféle pozícióban rögzíthető csomagtér-padlózattal.

Új motorgeneráció a MINI TwinPower Turbo technikájával, már összesen öt modellváltozattal: MINI Cooper 100 kW/136 LE teljesítményű háromhengeres és MINI Cooper S 141 kilowattos (192 LE) négyhengeres benzinmotorral, valamint MINI Cooper D háromhengeres dízel erőforrással (85 kW/116 LE), és a két belépő modell: a MINI One háromhengeres benzinmotorral (75 kW/102 LE) és a MINI One D háromhengeres dízelmotorral (70 kW/95 LE); alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként hatfokozatú automata illetve sport-automata (kivéve MINI One D), egyaránt új fejlesztésű sebességváltó; széles körű MINIMALISM gazdaságosságnövelő műszaki megoldások, köztük az Automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) rendszere automata sebességváltóval is, illetve az opcionális GREEN üzemmóddal; fokozott menetteljesítmények és mérsékelt üzemanyag-fogyasztás; a legjelentősebb gazdaságossági fejlődés az automata sebességváltóval szerelt MINI Cooper esetében: 2,6 másodperccel rövidebb 0-100 km/h gyorsulás, 27 százalékkal alacsonyabb átlagfogyasztás; MINI One D a legalacsonyabb, 3,4 – 3,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 89 – 92 g/km széndioxid-kibocsátással (az EU-tesztcikluson felvett, a választott gumiabroncsmérettől függő értékek).

Még intenzívebben megélhető a MINI modellekre oly jellemző „gokart-érzés” a mérsékelt tömeg és fokozott merevség jellemezte, széles körűen átdolgozott futómű-technika révén; új, egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított első felfüggesztés szintén nagyszilárdságú acél segédvázzal; új könnyűszerkezetes, többkaros hátsó felfüggesztések kis beépítési helyigényű geometriával; továbbfejlesztett elektromechanikus szervokormány immár szériakivitelben Servotronic funkcióval; szériafelszerelésként Dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability Control; DSC), Dinamikus vonóerő-szabályzással (Dynamic Traction Control; DTC) és Elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (Electronic Differential Lock Control; EDLC), a MINI Cooper S esetében Performance Control rendszerrel; új rugóhangolás és lengéscsillapító-karakterisztika háromutas toronyágyazásokkal; első ízben rendelhető opcióként a MINI modellekhez a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) rendszere; továbbfejlesztett, a fokozott menetteljesítményekre méretezett fékrendszer; alapkivitelben 15 col peremátmérőjű acél felnik és dísztárcsák (MINI One, MINI One D), 15 colos könnyűfém keréktárcsák (MINI Cooper, MINI Cooper D), illetve 16 col peremátmérőjű (MINI Cooper S) könnyűfém felnik, extrafelszerelésként akár 18 colos könnyűfém keréktárcsák.

Az alapvető jármű-karakterisztika a MINI Driving Modes opciója segítségével a sebességváltókar tövében található forgatókapcsolóval változtatható; a MID alapbeállítás mellett a SPORT és a GREEN üzemmód is választható; az egyes üzemmódok a gázpedál és a kormányzás jelleggörbéjét, illetve megfelelő felszereltség mellett az automata sebességváltó kapcsolási sebességét és a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) működését is befolyásolják; a GREEN móduszban automata sebességváltóval a hajtásláncot leválasztó „vitorlázó” üzemmód is lehetséges.

Új kijelző- és kezelési koncepció: a kormányoszlopra szerelt műszeregység sebesség- és fordulatszámmérővel, színes kijelző a jármű paramétereivel és üzemanyagszint-jelzővel; központi műszer új információkkal és számos funkció működéséről visszajelzést nyújtó, LED-gyűrűvel biztosított színes fényhatásokkal, már alapkivitelben négysoros TFT-kijelzővel, illetve extrafelszerelésként nagyméretű, akár 8,8 col képátlójú színes monitorral; a navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciók kezelése a középkonzol MINI Controller gombjával, megfelelő visszajelzésekkel a fedélzeti monitoron; a kulcs behelyezése nélkül aktiválható motorindító és -leállító (Start-Stop) gomb a középkonzol kapcsolósávjának közepén; az elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókárpitokon; világításkapcsoló-panel a műszerfalon találhatók.

Mérsékelt tömegű és fokozott ütközésbiztonságú karosszériaszerkezet; biztonsági szériafelszereltség első és első oldallégzsákokkal, oldalsó függönylégzsákokkal, minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági övvel (elöl előfeszítővel és erőhatárolóval), hátul ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal, gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszerrel, valamint a gyalogosvédelem szolgálatában félaktív motorházfedél-rögzítéssel; bővített felszereltségük ellenére az új MINI csaknem minden változatát alacsonyabb saját tömeg jellemzi elődjénél illetve kategóriabeli vetélytársainál; fokozott akusztikai és lengéskényelem; modell-specifikusan továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok többek között az aktív szabályzású hűtőlevegő-nyílások, a jármű aljának burkolata és a C-oszlopok légterelő elemei révén; a legkedvezőbb légellenállási értékek a vetélytársak körében, 0,28-as légellenállási együttható (cw) (MINI Cooper, MINI Cooper D).

Az új MINI innovatív vezetői segédrendszerek jelentősen bővített kínálatával érkezik: MINI Szélvédő-kijelző (MINI Head-Up Display), Driving Assistant kameraalapú aktív sebességszabályzással, a ráfutásos baleset és a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens (High Beam Assistant) és a közlekedési táblák felismerő funkciója, parkoló-asszisztens (Park Assistant), tolatókamera.

A MINI Connected átdolgozott és további funkciókkal kiegészített In-Car infotainment-programja; segélyhívási (Emergency Call) és MINI Teleservices funkció a járműbe épített, saját SIM-kártyával; szolgáltatások egyedülállóan sokrétű kínálata és folyamatos bővítési lehetőség a járműbe okostelefon segítségével telepíthető alkalmazások révén; még élvezetesebb vezetés olyan jellegzetes MINI-funkciókkal, mint a Mission Control, a Dynamic Music, a Driving Excitement és a MINIMALISM Analyser; új MINI Connected XL Journey Mate valós idejű közlekedési információkkal (Real Time Traffic Information); az online-kapcsolat segítségével közösségi oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a foursquare, illetve a Glympse használata, az RSS Newsfeeds vételi lehetősége, illetve olyan szórakoztatási ajánlatok, mint az AUPEO!, a Stitcher, a Deezer, az Audible, a Napster/Rhapsody és a TuneIn

Széles körű szériafelszereltség és igényes extrák a kényelem, a prémium karakter és az egyéni stílus szolgálatában; többek között esőérzékelő, Parkolássegítő távolságellenőrző rendszer (Park Distance Control), komfortkulcs, elektromos mozgatású üvegtető, tetősínek, elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök, önműködően sötétedő belső és külső visszapillantó tükrök, ülésfűtés, kétzónás automatikus légkondicionáló berendezés, John Cooper Works dizájn szerinti hátsó légterelő; a tető és a külső tükörházak dekorációi, motorházfedél-csíkok, üléskárpitok, belső felületek és Colour Line összeállítások széles palettája; MINI navigációs rendszer, MINI Radio Visual Boost, harman kardon HiFi audio-rendszer.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....