fuvarozás

Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget

2019.02.05.

A svéd fuvarozó vállalat, a Skaraslättens Åkeri, tehergépjárművenként közel 10 000 euróval csökkentette flottája éves üzemanyag-költségét azóta, amióta a korábbi R 580-asokat R 520-asokra cserélte.

A 31 tehergépjárművet és 350 pótkocsit magáénak tudó Skaraslättens további ötven alvállalkozóval áll kapcsolatban. Közösen végeznek fuvarozási feladatokat, az Ázsiából érkező árukat a nagyobb kereskedőknek szállítják, úgy, mint például az IKEÁ-nak. A tehergépjárművek exportra termelt faáruval megrakottan térnek vissza a távoli földrészre.
 
A V8-as R 520-asokkal jelentős különbség érhető el
 
A Skaraslättens fenntartja és követi a rendszeres megújítási elvét, így Scania-flottájának korát legfeljebb három évre vagy 400 000 kilométerre korlátozza. Ezáltal a cég vontatói kitűnő állapotban vannak, és újraértékesítésük során jelentős maradványértéket jelentenek.
 
„Tavaly 20 új járművet vettünk. Az új V8-as R 520-asok beszerzése nagyszerű döntésnek bizonyult; a fogyasztásbeli különbség figyelemre méltó” – mondja Håkan Johansson, a Skaraslättens pénzügyi igazgatója.
 
A V8 teljesítményére valóban szükség van, mivel a fuvarozó gyakran két konténerrel 60 tonnás össztömegű szerelvénnyel közlekedik. „Minden a logisztikán múlik: minél bonyolultabb a művelet, annál több feladat elvégezhető” – mondja.
 
Két év alatt 20%-kal kevesebb üzemanyag-fogyasztás
 
Johansson megjegyezte, hogy a Scania ígérte szerint az új generációs fülkéivel 5%-kal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás, és azt is hozzátette, hogy a Skaraslättens ezt a számot könnyedén hozta és túl is teljesítette működés közben. Valójában a rekord fogyasztási eredmények azt mutatják, hogy míg 2016-ban az R 580-asok átlagban 41.5 litert fogyasztottak minden 100 kilométeren, addig ez a szám 39.2 literre csökkent az azt követő évben. Az új R 520-asok használatával pedig az üzemanyag-fogyasztás 33.1 literre csökkent 100 kilométerre vonatkoztatva, ami 20%-kal kevesebb fogyasztást jelent a két évvel ezelőttihez képest.
 
A flotta esetében ez az üzemanyag-hatékonyság több mint 300 000 eurós éves megtakarítást jelent. „Ez a különbség jelentheti egy vállalat életében a fennmaradást vagy a leállást” – mondja Johansson.
 
A járművezetőket ösztönző tevékenységek is befolyásolják az üzemanyag-megtakarítást
 
A jobb fogyasztási értékeket a járművezetők érik el, ezért ösztönözni kell őket; az órabérek egy része a vezetési teljesítményen alapul.
„Becsléseim szerint azt mondanám, hogy az üzemanyag-fogyasztás kétharmada a járműnek tudható be, míg a maradékot a járművezető tudja befolyásolni” – jelentette ki Johansson.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....