fuvarozók

Bajban a németek a fuvarozók minimálbér-szabályozása miatt

2015.05.19.

Kötelezettségszegési eljárást indított az Európai Bizottság kedden Németország ellen, a fuvarozókkal szemben megkövetelt minimálbér-szabályok alkalmazása miatt.

A bizottság közleménye szerint aránytalan mértékben torzítja a szolgáltatáshoz és az áruk szabad mozgásához fűződő jogot az az előírás, hogy a német hatóságok minden Németországot érintő fuvar esetében a német minimálbér-szabályok dokumentált teljesítését követelik meg az út németországi szakaszán.
   

Németország január 1-jétől minden Németországban, továbbá oda vagy onnan árut szállító vagy pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is a német minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek. A szabályozás alkalmazását a tranzitforgalomban egyelőre fel is függesztették a német hatóságok.

Márciusban több országból, a többi között Magyarországról is érkeztek fuvarozók Brüsszelbe, hogy a német szabályozás ellen tiltakozzanak. Akkor Csányi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) nemzetközi titkára elmondta, hogy hivatalos, világos tájékoztatást erről az áruszállítók nem kaptak, ráadásul a német jogszabály 30-500 ezer eurós bírságot helyez kilátásba. Csányi azt is nyomatékosította, hogy mindettől a gépkocsivezetők jövedelme nem, csak a munkáltatókra rakódó teher növekszik.

"A bizottság álláspontja szerint nem indokolható a német intézkedések alkalmazása az áthaladó és bizonyos nemzetközi szállítási tevékenységre, mert aránytalan adminisztratív akadályokat állít, amelyek megakadályozzák az egységes piac rendes működését" - írja közleményében a brüsszeli testület. A bizottság szerint a dolgozók szociális védelme és a tiszta verseny megőrzése más, arányosabb eszközökkel is megoldható lenne, a szolgáltatások és áruk szabad mozgásának korlátozása nélkül.

A bizottság úgynevezett hivatalos felszólító levelet küldött Berlinbe, amivel megindult a kötelezettségszegési eljárás. A német kormánynak két hónapja van, hogy válaszoljon a brüsszeli felszólításra. (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....