A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság (KBA) adatai szerint 2024-ben csak mintegy 380 ezer 600 tisztán elektromos meghajtású autót helyeztek újonnan forgalomba.
Az ADAC, a Német Autóklub sürgősségi lakatos szolgáltatást indított – írja honlapján az ADAC.
Meglepetés: a volán mögött ülő olaszok nem a legfegyelmezetlenebbek Európában (dupla sorokat leszámítva). A közvéleménykutatást az IPSOS készítette az olasz Vinci Autoroutes alapítvány számára, így a megközelítést elsősorban az itáliai vonatkozásokat helyezi előtérbe.
190 ezerrel kevesebb pozíció 2035-ig.
Csökken az elektromos autók és a hasonló belső égésű motoros modellek közötti árkülönbség Németországban a Centre for Automotive Research (CAR) autóipari kutató intézet minap publikált tanulmánya szerint.
A Magyarországon is jelen lévő német Schaeffler AG, a világ egyik vezető autóalkatrészgyártója létszámleépítést jelentett be az elektromos autóalkatrészeket gyártó Vitesco Technologies-zal való fúzió következményeként.
Az év első felében csökkent a német autógyártó vállalatok értékesítési árbevétele a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői jelentése alapján.
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy – mint írják a pekingi szakportálok – „közvetlen ellenőrzése alán vonja a német piacot”.
A BMW átmenetileg leállította legnagyobb európai dingolfingi üzemének gyártását. A háttérben az esetlegesen meghibásodott fékek miatti visszahívás és a gyenge kínai kereslet áll - írja a Kronen Zeitung.