Válság

Jurij Araújo, a Yokohama F. Marinos csatára Fotó: Yokohama F. Marinos / Nissan / X
A Nissan, Japán harmadik legnagyobb autógyártója hatalmas veszteségekkel küzd. Milliárdok hiányoznak a kasszájából, és a vezetőség drasztikus megszorító intézkedéseket fontolgat. Nincsenek többé tabuk – még a vállalat ikonikus alakjait is célba veszik.
A focicsapat eladása
Különösen ellentmondásos: a Nissan el akarja adni 75 százalékos részesedését a legendás Yokohama F. Marinos klubban. A klubot 1972-ben alapították gyári csapatként, és mindössze négy évvel később megnyerte a Kanto Ligát. A csapat ezt követően felküzdötte magát a legfelső osztályba. A Nikkei Asia jelentése szerint a Nissan már megkezdte a tárgyalásokat a potenciális vevőkkel – köztük egy nagy informatikai vállalattal. A márkajogok eladására már jövőre sor kerülhet. A lépés érzelmi szakítást jelentene: néhány évvel ezelőtt a sportprojekteket szentnek és sérthetetlennek tartották a japán autógyártónál.
A központot is eladják
A tokiói globális központ is szerepel az eladásra kínált listán. A 22 emeletes épületet 2009-ben építették Carlos Ghosn alatt – akkoriban az erő szimbólumaként. Ma várhatóan körülbelül 650 millió dollárt ér (ami jelenleg körülbelül 553 millió eurónak felel meg), ami csepp a tengerben, tekintve a Nissan milliárd dolláros veszteségeit (670,8 milliárd jen/3,89 milliárd euró 2025 elején). Ivan Espinosának, a Nissan vezérigazgatójának csökkentenie kell a működési költségeket, de még a központ eladása is csak rövid távú enyhülést hozna.