Volkswagen Golf

Bécsben jártunk, eldugott VW Golf gyűjteményt láttunk

2018.09.03.

„A Volkswagen AG az én feleségem, a 116 Golf pedig a gyermekeink” – hangzott el egy vérbeli autószerelmeshez illő mondat egy Golf-gyűjtő szájából. Az úriembert a Porsche Hungaria szervezésében látogattuk meg.

Ugyan a múzeum csak a jövő évben készül el – talán áprilisra -, mi már azért szemügyre vehettünk több érdekességet is. Hogy mi kell egy 116 fős flotta felállításához? Végtelen türelem, szerencsés licitálások és éber tekintet az interneten barangolva. A kéményseprő foglalkozás mellett most jut igazán idő a szervezésre és tervezgetésre egy asszisztenssel, elvégre az autóknak nincs még meg a végleges helyük, no meg jó párat ki is kellene pofozni.

Josef Juza a negyedik autójánál érezte, hogy gyűjtő lesz belőle. Ekkor lépett át egy bizonyos lélektani határt, és szerette volna, ha ettől kezdve minden helyzethez meglenne a saját Golfja a garázsban – terepre, városba, utazáshoz. Néhány előszériás példány, tolóajtós kivitel, limitált Harlequin, ötajtós GTI az első szériából, átépített hegyi autó, elektromos csodák, rendőr és mentőautók, lakóbusz-szerű felépítménnyel ellátott tünemények… egyszóval hosszú a lista, de most már a garázs is bővül, úgyhogy izgalmas lesz a jövő és a Golf-fanoknak.

De nemcsak az életnagyságú modellekből akad ilyen szép számmal. A matchbox-os terén is gazdag a felhozatal, nem beszélve a milliónyi kulcstartóról, a Golfokkal gazdagon ellátott terepasztalról, ahol márkakereskedés és márkaszerviz is megtalálható arányosan kicsinyített Volkswagenekkel és személyzettel. Halomszámra álló alkatrészes ládák, bontatlan modellek az arasznyitól a karnyi méretig.

A világszinten egyedülálló gyűjtemény darabjai nem egyszer a tengerentúlról érkeztek – Florida, Kalifornia, de Afrika is a top helyeken szerepel. Általában 3-4-szer drágább volt maga a szállítás, mint amennyit az autó ért, de aki életcélként tekint egy ilyen típusú múzeumra, annak reakciói teljesen érthetők.

Maga az út egy kellemes ebéddel egybekötve izgalmasan telt, hiszen az új Volkswagen T-Roc kompakt szabadidő-autóval tettük meg a több száz kilométert. Az 1.5-ös, 150 lovas TSI jól vitte a karosszériát a manuális váltóval. Az autópályás 6 literes fogyasztást hazafele 6,5 literre rontotta Budapest, vagyis hosszú fokozatokból, motorerőből és hatékonyságból nem szenved hiányt a fapados kivitelekben erősen Skoda utóérzést adó, kissé feszes rugózású T-Roc. Gazdag külső optikai kiegészítői már önmagában sikereket borítékolnak a fejlődő országok piacain, és nekünk is tetszett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Az autógyártók modellpalettájára 2025-től bevezetett szén-dioxid-kibocsátási határértékek....
2025.01.19
Ez több, mint egyszerű statisztika?   ..
2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....