Volkswagen Golf
Ugyan a múzeum csak a jövő évben készül el – talán áprilisra -, mi már azért szemügyre vehettünk több érdekességet is. Hogy mi kell egy 116 fős flotta felállításához? Végtelen türelem, szerencsés licitálások és éber tekintet az interneten barangolva. A kéményseprő foglalkozás mellett most jut igazán idő a szervezésre és tervezgetésre egy asszisztenssel, elvégre az autóknak nincs még meg a végleges helyük, no meg jó párat ki is kellene pofozni.
Josef Juza a negyedik autójánál érezte, hogy gyűjtő lesz belőle. Ekkor lépett át egy bizonyos lélektani határt, és szerette volna, ha ettől kezdve minden helyzethez meglenne a saját Golfja a garázsban – terepre, városba, utazáshoz. Néhány előszériás példány, tolóajtós kivitel, limitált Harlequin, ötajtós GTI az első szériából, átépített hegyi autó, elektromos csodák, rendőr és mentőautók, lakóbusz-szerű felépítménnyel ellátott tünemények… egyszóval hosszú a lista, de most már a garázs is bővül, úgyhogy izgalmas lesz a jövő és a Golf-fanoknak.
De nemcsak az életnagyságú modellekből akad ilyen szép számmal. A matchbox-os terén is gazdag a felhozatal, nem beszélve a milliónyi kulcstartóról, a Golfokkal gazdagon ellátott terepasztalról, ahol márkakereskedés és márkaszerviz is megtalálható arányosan kicsinyített Volkswagenekkel és személyzettel. Halomszámra álló alkatrészes ládák, bontatlan modellek az arasznyitól a karnyi méretig.
A világszinten egyedülálló gyűjtemény darabjai nem egyszer a tengerentúlról érkeztek – Florida, Kalifornia, de Afrika is a top helyeken szerepel. Általában 3-4-szer drágább volt maga a szállítás, mint amennyit az autó ért, de aki életcélként tekint egy ilyen típusú múzeumra, annak reakciói teljesen érthetők.
Maga az út egy kellemes ebéddel egybekötve izgalmasan telt, hiszen az új Volkswagen T-Roc kompakt szabadidő-autóval tettük meg a több száz kilométert. Az 1.5-ös, 150 lovas TSI jól vitte a karosszériát a manuális váltóval. Az autópályás 6 literes fogyasztást hazafele 6,5 literre rontotta Budapest, vagyis hosszú fokozatokból, motorerőből és hatékonyságból nem szenved hiányt a fapados kivitelekben erősen Skoda utóérzést adó, kissé feszes rugózású T-Roc. Gazdag külső optikai kiegészítői már önmagában sikereket borítékolnak a fejlődő országok piacain, és nekünk is tetszett.