MG Motor

Bemutatkozott az MG 4 ferdehátú SUV testvérmodellje, az S5 EV

2025.03.25.

Egy újabb kompakt elektromos szabadidő-autó érkezik az egyre zsúfoltabb európai piacra, ezúttal Kínából.

Az új MG S5 EV ugyanarra a modulárisan skálázható, 400 voltos elektromos architektúrájú gördeszka platformra (MSP) épül, mint az Európában is sikeres 4-es ferdehátú. 4476 mm-es hosszával, 1849 mm-es szélességével és 1621 mm-es magasságával az S5 EV minden irányban nagyobb, mint az 4-es, és a 453 literes csomagtere is 90 literrel veri a testvérmodellét. Az MG szerint új csapágyak csökkentik a gördülési ellenállást a jobb hatékonyság érdekében, de egyébként a műszaki felépítés ugyanaz, mint a ferdehátú kompakt modell esetében: elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű dolgozik, hátsókerék-hajtással.

Az S5 formatervezői némi inspirációt merítettek az MG Cyberster sportkocsitól, elég csak az osztott alsó hűtőrácsra és a nyílban végződő hátsó lámpákra nézni. De a kétszintes, kettéosztott fényszórók és a hátsó lámpasor is a legújabb divat szerint lettek megrajzolva. 17 vagy 18 colos kerekekkel lehet majd rendelni az újdonságot, a külső színvariációk száma hat, a légellenállási együttható 0,27. A SUV-jelleget a tetősínek és a fényezetlen műanyag védőbetétek erősítik, amelyek a karosszérián szinte mindenhol megtalálhatók a kerékjáratoktól a küszöbökön át a lökhárítókig. Belül az MG szerint a minőségérzet és anyaghasználat egyértelmű továbblépést jelent a 4-eshez képest. Két képernyő van, egy 12,8 colos az infotainment rendszerhez és egy 10,25 colos a műszerfalhoz.

Az S5 EV három változatban készül: SE Standard Range, SE Long Range és a Trophy Long Range, amely a kínálat csúcsát képezi. A Standard Range egy nettó 47,1 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátorral 340 km hatótávolságot biztosít, míg az SE Long Range és a Trophy Long Range modellekben használt nagyobb, nettó 62,1 kWh-s akkumulátor 480 km megtételét is engedi. A töltési sebesség a két kisebb akkus verzió esetében 120 kW, a nagyobb akkumulátoros modellek esetében pedig valamivel gyorsabb, 139 kW egyenáramú töltőoszlopról.

A hátsó tengelyen elhelyezett 231 lóerős villanymotorral párosítva a nagyobb akkumulátoros modellek mindössze 6,3 másodperc alatt érik el a 100 km/h sebességet, de a 170 lóerős alapmodell sem lomha. Extended Range változatról egyelőre nincs szó, de később várhatóan az S5 is megkapja majd a 74,4 kWh-s akkumulátort. Az alapfelszereltséghez tartozó Kinetikus Energia-visszanyerő Rendszer (KERS) négy normál energia-visszanyerő üzemmóddal (alacsony, közepes, erős, adaptív) és egypedálos üzemmóddal is rendelkezik, így szinte sosem kell a fékpedálra lépni.

 

Az árakról és a magyarországi piaci bevezetés pontos időpontjáról még nincs információ, de várhatóan már egyikre sem kell sokat várni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....