Renault

A Renault nemzetközi terjeszkedése folytatódik a vadonatúj Boreallal, amely több mint 70 országban lesz kapható, jellemzően fejlődő piacokon. Az új modell lényegében a Dacia Bigster átdolgozott változata. Könnyen észrevehetők a változások, mivel a Boreal egyedi – kissé túlbonyolított – orr-résszel és karosszéria színére fújt, hatalmas hűtőráccsal, valamint alumínium védőlemez-imitációval rendelkezik. Ezeket rekeszes LED világítóegységek és egy feltűnő Renault-logó egészíti ki, ami határozott megjelenést biztosít a C-kategóriába tartozó szabadidő-autónak. Az átalakítás részeként karcsú, Scénic-stílusú hátsó lámpákat, merészebb hátsó lökhárítót és íveltebb csomagtérajtót is kapott. Talán oldalról hasonlít a legjobban a Boreal a Bigsterre, az ablakok mérete és a rejtett hátsó kilincs is közös vonás, a legnagyobb kerék rajta is 19 colos. Érdekes az ezüst díszbetét a C-oszlopon, a tetőt akár feketében is lehet kérni, panoráma üvegtetővel is.

A Boreal hossza 4556 mm, tengelytávja pedig 2702 mm. Utóbbi megegyezik a Bigsterével, de összességében a karosszéria csak az eltérő lökhárítók miatt rövidebb 14 mm-rel. Természetesen a Renault-stílusú dizájn az utastérben is folytatódik az átdolgozott, a Daciáénál valamivel jobb anyagokból felépített műszerfallal, amelyen a szellőzőnyílások krómkereteket kaptak. A 10 colos digitális műszerfal és az ugyancsak 10 colos, beépített Google-lel ellátott infotainment rendszer vélhetően csak a grafikájában különbözik a Bigsterétől. Hátul a vásárlók tágas rakteret is találnak, amely a hátsó ülések lehajtásakor akár 1770 liternyi poggyászt is képes befogadni, de ez 167 literrel elmarad a Bigster kapacitásától (VDA szabvány, pótkerék nélkül). Hétüléses kivitel a Borealból sem készül.

A Renault nem közölt részletes felszereltségi listát, de a vásárlók elektromos első üléseket, vezeték nélküli okostelefon-töltőt, kétzónás klímaberendezést, hűtött középkonzolt és a tíz hangszórós Harman Kardon prémium audiorendszert találnak a jobban felszerelt változatokban. A Boreal akár 24 vezetőtámogató rendszert is tartalmazhat, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, amely sávtartó funkcióval lehet kombinálni. Emellett automatikus vészfékezés, holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens is elérhető. További kiemelt funkciók a biztonságos kiszállásra figyelmeztető rendszer, a hátul keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a közlekedési tábla felismerő rendszer és az automatikus kormányzás parkoláskor.

A Borealt a Daimlerrel közösen fejlesztett, régi 1,3 literes, négyhengeres turbómotor hajtja (Európában a Bigsterhez 1,2 literes, háromhengeres turbómotor választható, vagy a full hibrid szívó négyhengeres), amely egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóhoz csatlakozik. Brazíliában benzinnel hajtva 156 lóerőt, flexifuel-üzemben (etanollal) pedig 163 lóerőt produkál a motor, ami fürge, 9,3 másodperces gyorsuláshoz elég. A török változatban ugyanez az erőforrás csak 138 lóerőt és 240 Nm nyomatékot ad le, az összkerékhajtásról még nem tudni, hogy rendelhető-e.

Brazíliában és Törökországban fog készülni a Boreal: a curitibai üzemben 17 latin-amerikai ország számára gyártják majd, míg Bursában 54 másik piacra, köztük Kelet-Európába, a Közel-Keletre és a mediterrán országokba. A családi SUV piaci bevezetése idén év végén Brazíliában lesz, aztán az újdonság 2026-tól globálisan is elérhetővé válik, de az EU piacaira várhatóan nem szállítják majd.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!