Renault

Bemutatkozott a Dacia Bigsterre épülő Renault SUV

2025.07.29.

A román testvérnél igényesebb kivitelezésű Borealt a dél-amerikai és a közel-keleti piacokra fejlesztette ki a francia márka.

A Renault nemzetközi terjeszkedése folytatódik a vadonatúj Boreallal, amely több mint 70 országban lesz kapható, jellemzően fejlődő piacokon. Az új modell lényegében a Dacia Bigster átdolgozott változata. Könnyen észrevehetők a változások, mivel a Boreal egyedi – kissé túlbonyolított – orr-résszel és karosszéria színére fújt, hatalmas hűtőráccsal, valamint alumínium védőlemez-imitációval rendelkezik. Ezeket rekeszes LED világítóegységek és egy feltűnő Renault-logó egészíti ki, ami határozott megjelenést biztosít a C-kategóriába tartozó szabadidő-autónak. Az átalakítás részeként karcsú, Scénic-stílusú hátsó lámpákat, merészebb hátsó lökhárítót és íveltebb csomagtérajtót is kapott. Talán oldalról hasonlít a legjobban a Boreal a Bigsterre, az ablakok mérete és a rejtett hátsó kilincs is közös vonás, a legnagyobb kerék rajta is 19 colos. Érdekes az ezüst díszbetét a C-oszlopon, a tetőt akár feketében is lehet kérni, panoráma üvegtetővel is.

A Boreal hossza 4556 mm, tengelytávja pedig 2702 mm. Utóbbi megegyezik a Bigsterével, de összességében a karosszéria csak az eltérő lökhárítók miatt rövidebb 14 mm-rel. Természetesen a Renault-stílusú dizájn az utastérben is folytatódik az átdolgozott, a Daciáénál valamivel jobb anyagokból felépített műszerfallal, amelyen a szellőzőnyílások krómkereteket kaptak. A 10 colos digitális műszerfal és az ugyancsak 10 colos, beépített Google-lel ellátott infotainment rendszer vélhetően csak a grafikájában különbözik a Bigsterétől. Hátul a vásárlók tágas rakteret is találnak, amely a hátsó ülések lehajtásakor akár 1770 liternyi poggyászt is képes befogadni, de ez 167 literrel elmarad a Bigster kapacitásától (VDA szabvány, pótkerék nélkül). Hétüléses kivitel a Borealból sem készül.

A Renault nem közölt részletes felszereltségi listát, de a vásárlók elektromos első üléseket, vezeték nélküli okostelefon-töltőt, kétzónás klímaberendezést, hűtött középkonzolt és a tíz hangszórós Harman Kardon prémium audiorendszert találnak a jobban felszerelt változatokban. A Boreal akár 24 vezetőtámogató rendszert is tartalmazhat, beleértve az adaptív sebességtartó automatikát, amely sávtartó funkcióval lehet kombinálni. Emellett automatikus vészfékezés, holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens is elérhető. További kiemelt funkciók a biztonságos kiszállásra figyelmeztető rendszer, a hátul keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a közlekedési tábla felismerő rendszer és az automatikus kormányzás parkoláskor.

A Borealt a Daimlerrel közösen fejlesztett, régi 1,3 literes, négyhengeres turbómotor hajtja (Európában a Bigsterhez 1,2 literes, háromhengeres turbómotor választható, vagy a full hibrid szívó négyhengeres), amely egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóhoz csatlakozik. Brazíliában benzinnel hajtva 156 lóerőt, flexifuel-üzemben (etanollal) pedig 163 lóerőt produkál a motor, ami fürge, 9,3 másodperces gyorsuláshoz elég. A török változatban ugyanez az erőforrás csak 138 lóerőt és 240 Nm nyomatékot ad le, az összkerékhajtásról még nem tudni, hogy rendelhető-e.

Brazíliában és Törökországban fog készülni a Boreal: a curitibai üzemben 17 latin-amerikai ország számára gyártják majd, míg Bursában 54 másik piacra, köztük Kelet-Európába, a Közel-Keletre és a mediterrán országokba. A családi SUV piaci bevezetése idén év végén Brazíliában lesz, aztán az újdonság 2026-tól globálisan is elérhetővé válik, de az EU piacaira várhatóan nem szállítják majd.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....