Tesla

Bemutatkozott a Tesla első SUV-ja

2015.10.01.

Az elektromos hajtású Model X szabadidő-autó sirályszárnyas hátsó ajtóval és 762 lóerővel támadja meg a prémium SUV-kat.

A Tesla bemutatta harmadik modelljét, amely a várakozásoknak megfelelően a Model X nevet kapta. A szabadidő-autó egyterűs jellemzőkkel is rendelkezik, mivel hétüléses és meglehetősen tágas. A 2013-as tanulmányautóról megtartották a felfelé nyíló hátsó ajtókat, amelyeknek mindössze 30-30 centiméteres helyre van szüksége a kocsi két oldalán a nyitás közben, a nyitás mértékét a környezetet figyelő szenzorok szabják meg. A vezető hagyományos ajtaja automatikus nyílik és csukódik, ha az autó felismerte, hogy a kulccsal közelítenek felé.

Egyelőre kétféle változatban mutatkozott be a régóta várt kocsi: a 90D-ben mindkét tengelyt egy-egy 259 lóerős villanymotor hajtja, a P90D-ben az a különbség, hogy a hátsó tengelyt egy kétszer erősebb, 503 lóerős motor hajtja, így a kombinált összteljesítmény 762 lóerőre, a kombinált nyomaték pedig 967 Nm-re jön ki. Ez a változat 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de ha a Ludicrous Speed  csomagot is megvásárolják hozzá, akkor a gyorsulási idő 3,2 másodpercre csökken. A csúcsváltozat végsebessége 250 km/h.

A Model X légellenállási együtthatója mindössze 0,24, ami rekord a SUV modellek között, a 2468 kilogrammos tömegével viszont fölfelé lóg ki a kategóriából az elektromos jármű. A 400-410 kilométeres hatótávolságot biztosító lítium-ionos akkumulátorokat a padlóba helyezték el, ami nem csak alacsony tömegközéppontot, de tágas utasteret is eredményezett. A csomagtérfedélen elhelyezett aktív légterelő háromféle pozícióba állhat be a sebességtől függően. alacsony sebességnél nem bújuk el, hogy ne zavarja a kilátást, nagy sebességnél pedig vízszintesbe fordul, hogy ne rontsa a légellenállást. Belül a Model S-ből ismert műszerfal fogadja az utasokat a hatalmas, 17 colos érintőképernyővel, a levegőt HEPA filter szűri, így káros anyagok nem juthatnak be a kabinba.

A kocsi gyártása a Tesla kaliforniai gyárában fog elkezdődni, az akkumulátorok pedig 2017-től az akkorra elkészülő Gigafactory gyárból kerülnek majd ki. az új gyárakkal és modellekkel a Tesla elérheti a célját, hogy 2020 után évi félmillió autót gyártson le. Elon Musk, a Tesla alapító vezetője szerint a cég megduplázza a Model X-nek köszönhetően az eladásait jövőre, így átléphetik a 100 ezres darabszámot is. A következő modell, a kisebb és olcsóbb szedán 2017-ben érkezik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.02
Nissan Navara alapokon próbál szerencsét a hazánkban most terjeszkedő Dongfeng, noha bemutatkozásuk....
2024.03.02
Elsősorban az autóiparban hasznosítható termékek receptúráinak kifejlesztésébe kezdett a Mol, a 177....
2024.03.02
A mikroprocesszor prototípusa új rekordot állított fel. ..
2024.03.02
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője rajt-cél győzelmet....
2024.03.02
A két rendőrkapitányság közlekedésrendészeti munkatársai a levegőből is figyelték a közlekedőket....
2024.03.02
Február második felében letette a szakmunkásvizsgát az az autófényezőkből álló csoport, melynek....
2024.03.02
Intelligens, benzinkutakon működtethető szélvédőmosó rendszert fejlesztett ki a budapesti székhelyű....
2024.03.02
A német konszern a tavalyi jelentős növekedés után az idén értékesítési árbevételének....
2024.03.02
A sunderlandi üzem leáll a második generációs Nissan Leaf gyártásával, és megkezdi a felkészülést a....
2024.03.02
Az MKIF tájékoztatása szerint két alkalommal is megesett az elmúlt időszakban, hogy szembe mentek....