Tesla

Bemutatkozott a Tesla első SUV-ja

2015.10.01.

Az elektromos hajtású Model X szabadidő-autó sirályszárnyas hátsó ajtóval és 762 lóerővel támadja meg a prémium SUV-kat.

A Tesla bemutatta harmadik modelljét, amely a várakozásoknak megfelelően a Model X nevet kapta. A szabadidő-autó egyterűs jellemzőkkel is rendelkezik, mivel hétüléses és meglehetősen tágas. A 2013-as tanulmányautóról megtartották a felfelé nyíló hátsó ajtókat, amelyeknek mindössze 30-30 centiméteres helyre van szüksége a kocsi két oldalán a nyitás közben, a nyitás mértékét a környezetet figyelő szenzorok szabják meg. A vezető hagyományos ajtaja automatikus nyílik és csukódik, ha az autó felismerte, hogy a kulccsal közelítenek felé.

Egyelőre kétféle változatban mutatkozott be a régóta várt kocsi: a 90D-ben mindkét tengelyt egy-egy 259 lóerős villanymotor hajtja, a P90D-ben az a különbség, hogy a hátsó tengelyt egy kétszer erősebb, 503 lóerős motor hajtja, így a kombinált összteljesítmény 762 lóerőre, a kombinált nyomaték pedig 967 Nm-re jön ki. Ez a változat 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de ha a Ludicrous Speed  csomagot is megvásárolják hozzá, akkor a gyorsulási idő 3,2 másodpercre csökken. A csúcsváltozat végsebessége 250 km/h.

A Model X légellenállási együtthatója mindössze 0,24, ami rekord a SUV modellek között, a 2468 kilogrammos tömegével viszont fölfelé lóg ki a kategóriából az elektromos jármű. A 400-410 kilométeres hatótávolságot biztosító lítium-ionos akkumulátorokat a padlóba helyezték el, ami nem csak alacsony tömegközéppontot, de tágas utasteret is eredményezett. A csomagtérfedélen elhelyezett aktív légterelő háromféle pozícióba állhat be a sebességtől függően. alacsony sebességnél nem bújuk el, hogy ne zavarja a kilátást, nagy sebességnél pedig vízszintesbe fordul, hogy ne rontsa a légellenállást. Belül a Model S-ből ismert műszerfal fogadja az utasokat a hatalmas, 17 colos érintőképernyővel, a levegőt HEPA filter szűri, így káros anyagok nem juthatnak be a kabinba.

A kocsi gyártása a Tesla kaliforniai gyárában fog elkezdődni, az akkumulátorok pedig 2017-től az akkorra elkészülő Gigafactory gyárból kerülnek majd ki. az új gyárakkal és modellekkel a Tesla elérheti a célját, hogy 2020 után évi félmillió autót gyártson le. Elon Musk, a Tesla alapító vezetője szerint a cég megduplázza a Model X-nek köszönhetően az eladásait jövőre, így átléphetik a 100 ezres darabszámot is. A következő modell, a kisebb és olcsóbb szedán 2017-ben érkezik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....