autósport

Benik Balázs úgy kezdte, ahogy két éve abbahagyta!

2019.07.23.

A Veszprém Rallye-n 2017-ben az abszolút második helyet szerezte meg a korábbi háromszoros bajnok, Benik Balázs. Most újra belevágott az amúgy sikeres vállalkozó, akinek két évente egy hétvége fér bele az idejébe, hogy kedvenc sportjának hódoljon. Bunkóczi Lászlóval az oldalán a legjobb időket autózták a shakedown-on, aztán a kvalifikáción szerzett defekt megpecsételte a futam sorsát. Az utolsó előtti szakaszon ráadásul egy kő kifordította a futóművet, de ennek ellenére Balázsék hatalmas mosollyal és jó érzésekkel emlékeznek vissza az idei rallyval eltöltött hétvégéjükre.

Már a futam előtt is végig mosolygott a bajnok, amikor a rallyról kérdezték. „Pezsgett a vérem!” – mondta és ez látszott is rajta! „Nagyon vártam a futamot, már a teszteken és a pályabejáráson is próbáltam száz százalékot beleadni!”

Jól kezdődtek a mért szakaszok, hiszen a legjobb 15 autónak kiírt szombati shakedown-on két alkalommal lehetett végigmenni a kijelölt pályán és mindkétszer a legjobb időt autózta SKODA Fabia R5-ös versenyautójával a Benik Balázs – Bunkoczi László egység. „Aztán a kvalifikáción defektet kaptunk és igazából ez eldöntötte számunkra az eredményt, hiszen viszonylag rossz pozícióban várhattuk a rajtsorrend választást, ami murván kifejezetten fontos dolog. Két évvel ezelőtt nagyon nagy por volt, akkor többször is meg kellett állnunk még a kétperces indítások ellenére is, hogy egyáltalán lássunk valamit. Erre emlékezve döntöttem úgy szombat este, hogy inkább mi rajtolunk elsőnek, mintsem 6-7.nek.”

A versenynapon tehát Balázsék indultak elsőnek. „Most nem volt por, hiszen fújt a szél, elfújta a port az erdős részeken, ráadásul a futam végére még eleredt az eső is. Utólag belátom, hogy nem volt a legjobb döntés elsőnek rajtolni, de ennek ellenére most is ezt a helyet választanám az adott körülmények között.” – vallja be őszintén a pilóta.

A futamon abszolút negyedik időt is autózott a páros, még így is, hogy nekik kellett lesöpörni az utat… És végül nem sikerült célbaérniük. „Sajnos az utolsó előtt szakasz rajta után 20 méterrel egy kanyart szűkebbre vettem a kelleténél és egy bent lévő kő kifordította a futóművet, ott fel kellett adnunk a futamot.” – mondta kicsit csalódottan a pilóta. „Ha többet versenyeznék, ez talán nem fordult volna elő, de ennek ellenére is nagyon jól éreztük magunkat!

Bunkoczi Laci barátommal a barátság mellett ez a hétvége is jól telt, mindketten kellőképpen fel voltunk spannolva a futamra, jó volt versenyezni. Ahogy jó volt a SKODA Fabia R5 versenyautó is, amit az Eurosol Racing Team bocsájtott a rendelkezésünkre és szervizelt a verseny alatt. A csapat és az autó is tökéletesen végezte a dolgát, a kvalifikációs szakaszon szerzett defekt az én hibám volt.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....
2025.12.19
Magyarországon 2016 óta engedélyezett az önvezető autók országutakon történő tesztelése, egyelőre....
2025.12.19
Elindult a visszaszámlálás az új ID. Polo érkezéséig: alig néhány hónappal a világpremier előtt egy....