Volánbusz
- Az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére - hangsúlyozta posztjában az építési és közlekedési miniszter. Szerinte a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel.
A fő irányokat is kijelölte: Eegységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások.
Ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása. Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV.
- A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca - zárta posztját kissé sejtelmesen Lázár János.
További hivatalos részletek az ügyben nem ismertek, sem az Magyar Távirati Iroda ingyenesen elérhető hírfolyama, sem a hirado.hu nem számolt még be a történésekről, így Lázár posztjáról sem.
A magyarbusz.info július 22-én ezt írta: "A MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését. Az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk."