energiaválság

Betiltanák az elektromos autókat Svájcban! Sebességkorlátozás is jön és leállhatnak a sífelvonók

2022.12.04.

A kormány bemutatta a villamosenergia-hiány kezelésére vonatkozó tervét.

 

Svájc kétségtelenül azon európai államok közé tartozik, amelyek a leginkább szorgalmazták az elektromos autók használatát és ezt az igényt a lakosok is jól fogadták, akik jelentős arányban vásároltak villanykocsikat. Most azonban ugyanezek a svájci polgárok bajban lehetnek az energiaválság kezelését célzó intézkedések miatt.

Azt gondolnánk, Svájcnak nem kell aggódnia holmi energiaválság miatt, hiszen van több atomreaktorja is, a vízenergia felhasználásában pedig élen járnak. Csak egy kis kitérő és extra érdekesség: így épült a legújabb, idén nyáron átadott vízerőmű, ami 900 MW energiát termel, nagyjából annyit, mint a gösgeni atomerőmű.

Mégis, a svájci vezetők attól tartanak, hogy idén télen akadozni fog az áramellátás. Ezért a kormány több intézkedést bocsátott a kantonok elé konzultációra. "Minden egyes intézkedés célja, hogy elkerüljük a súlyosabb intézkedéseket" - magyarázta a szövetségi tanácsos Guy Parmelin, aki hangsúlyozta: első körben az energiával való takaréskosságra kérik a lakosságot, ám ha ez nem hoz komoly eredményt, jönnek a szankciók.  

A szövetésig tanácsos takarékosságra szólítja fel a lakosokat (Fotó: 20min.ch)

A legfontosabb az elektromos autókra vonatkozik, amelyek használatát betiltanák. Az egyetlen kivétel: a vásárlás, a munka és az orvosi ügyek intézése - kicsit olyan, mint a pandémia miatti zárlat.

Ez a lépés valószínűleg erős bumeráng lenne a végrehajtó hatalom számára, amely, miután az elektromos járművek bevezetését szorgalmazta, most az azokat megvásárló polgárokat büntetné.

De további nehézségek érnék a többi autóst is, mivel a sebességkorlátozás, amely a svájci autópályákon már most is csak 120 km/h, tovább csökkenne 100 km/h-ra. Mindez azért, hogy üzemanyagot takarítsanak meg a közlekedők és esetleg fosszilis tüzelőanyagot különítsenek el vészhelyzeti áramtermelésre.

A szabadság vége? (Fotó: ticino.ch)

És ha még ez sem lenne elég, akkor a 3-as szintű riasztás is beindulhat, amelynek során az otthoni termosztátokat le kell zárni 18 fokra, ami nemcsak a helyi lakosokat érinti majd, de a síszezonra érkező turistákat is.

Az áramhiány-fenyegetettségre írott forgatókönyvben szerepel a 40 foknál magasabb hőmérsékleten való mosás tilalma, a kirakatvilágítás és a reklámképernyők megszüntetése, a fűtés tilalma az éjszakai szórakozóhelyeken, a sífelvonók leállítása, a boltok nyitvatartásának napi egy órával való csökkentése, az autómosók bezárása, a sportlétesítmények használatának tilalma, valamint a kaszinók, vidámparkok és mozik bezárása is.

A labda most a kantonok térfelén van, de az utolsó szó a kormányé lesz, amelynek december 12-én kell megerősítenie a korlátozó intézkedések hatályba lépését.

Forrás: auto.hwupgrade.it, tdg.ch, canal9.ch, 20min.ch

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....