használtautó kereskedelem

Bezárt a sokat vitatott budai autókereskedés

2025.05.27.

Csontiék lehúzták a redőnyt.

Csak pörgettem a Facebook feed-emet, amikor Balló Marci posztja szembe jött: Bezárt a CsontiCar! Hát, gondoltam, ha valami hírnek számít a hazai használtautó-piacon, akkor ez az! Gyorsan elolvastam az egész bejegyzést, amelyben az okokra nem térnek ki, megtudhatjuk viszont azt, hogy a telephelyen elvileg már egy másik csapat dolgozik új néven.

Vitatott korrektség

Vásárlás előtti használtautó vizsgálatainkkal immár 11 éve (a legrégebben) vagyunk a piacon. A CsontiCar saját elmondásuk szerint 2007 végén, 2008 elején (tehát nálunk is régebben) indult, főképp banki visszavett járművek értékesítésével. A tulajdonos több helyen nyilatkozott az általa alkalmazott úgy nevezett gerilla marketingről, aminek talán legismertebb darabja a

Vegyetek autót, mert kell a pénz!

volt. Ezen kívül is rengeteg reklámfogással váltak híressé, de nézzük meg mi rejlett az alkalmazott üzletpolitika mögött, kezdjük a saját tapasztalatainkkal!

Bár mi is viszonylag ritkán jártunk ebben a kereskedésben, ha ügyfelünknek náluk nézett ki egy használtautót és rendelt nálunk egy vásárlás előtti átvizsgálást. Nem emlékszem, hogy az általunk átnézett CsontiCar-os kocsik közül akár csak egyet is megvettek volna az ügyfeleink, mert a portéka olyan volt, amilyen. De a kínálatot elsősorban a kereslet befolyásolja, és mint annyi más cikkemben itt megemlítem, hogy csórók vagyunk és óriási a kereslet a kiszolgált, olcsón megkapható autók iránt.

10 év cikkezés sem volt még elég arra, hogy elhiggyék az emberek nekem azt, hogy van egy árszínvonal, ami alatt egészen egyszerűen nem érdemes piacra lépni, mert a pénzünkért kapott áru nem lesz még rövidtávon sem megbízható. Igen, többnyire erősen foglalkozós autókat árultak, mi is tudtuk, várhatóan le fog pattanni majd az ügyfelünk a kiszemelt kocsiról. De azt mindenképpen a nevük mellé kellett és kell most is írni, hogy előbbivel ők is tökéletesen tisztában voltak.

A kocsiról az átvizsgálás után alkotott képünk után mégsem fordult elő egyetlenegy esetben sem, hogy hőzöngeni, vádaskodni, vagy fenyegetődzi kezdtek volna, hogy rontjuk az üzletüket vagy ilyesmi. Azt hiszem tökéletesen tisztában voltak azzal, hogy minden portéka meg fogja találni a saját vevőjét.

Áldozathibáztatás?

Ha rákeresünk a kereskedés nevére, a legdurvább történetek az egyik, akkoriban piacvezetőnek számító internetes autós szaklappal folytatott csörtéjük meg a bíróságon rendezett ügyük volt. De félreértés ne essék, sok autókereskedőnek vannak ügyei a bíróságon (igazságügyi szakértő vagyok gépjármű területen…) csak azok éppen nincsenek a figyelem középpontjában, mint ők.

Előre mondom, nincsenek információim az ügyfeleikkel folytatott vitákról, nem is jártam el sem moderátorként, sem szakértőként egyetlenegy ügyükben sem. A cégünk Facebook oldalára kitett „nekrológ” alá százával érkeznek a hozzászólások alacsony árfolyamon váltott Euróról, kizárólag hulladékot áruló helyről, szélhámosságról, a hazaúton bekrepált autókról, az AAA Autóhoz hasonlítható üzletpolitikáról.

Ahogy a mondás tartja: Nem zörög haraszt…, de a kommentelők másik fele megemlíti azt is, hogy józan ésszel nem is lehetett többet várni a „legjobb ár”-on kínált autóktól. És függetlenül ettől a kereskedéstől, olcsó autók máshol is vannak, de elárulom, azoktól sem lehet többet várni.

A hozzáállásukat, ügyfélkezelésüket én közelebbről, de még távolabbról sem ismerem. Annyit tudok, amit kívülről láttam. Nem helyezkedtek a prémiumszegmensbe, nem állították, hogy csodakocsijaik vannak, nem ígértek csalódásmentes vásárlást. A legjobb árat ígérték.

Teljesen más lett a menő

Szerencsére. Én ennek a változásnak is Óbuda a szívcsakrája. Az eredeti poszt szerzője immár második modernkori kereskedésében állt helyt, a Szentendrei úton is van még egy-két nagyon 21. századi autókereskedés.

Ezek az újhullámos kereskedések megpróbálják megadni a hangulatot a használtautó-vásárláshoz, mindig feldobják valamivel a hangulatot, nyomulnak a közösségi médiában, tartalmakat gyártanak, brandet építenek, csak éppen másképpen mint a most búcsúzú CsontiCar. És nem utolsó sorban, belátják, hogy a vizsgáló szakemberek nem ellenségek, hanem részei a folyamatnak.

Mindenkinek sok sikert kívánunk, mi pedig itt leszünk a kiszemelt autók vásárlás előtti átvizsgálására!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség december 8....
2025.12.16
Újabb téli tanácsokat adott a Magyar Gumiabroncs Szövetség a téli autózással, valamint a járművek....
2025.12.16
Az SAIC Motor Maxus márkájának több teherautóját is forgalmazza hazánkban a Grand Automotive. A....
2025.12.16
A horvát parlament hétfőn elfogadta az új útdíjszedési törvényt, amelynek értelmében 2027. március....
2025.12.16
A Nissan és a Wayve megállapodást köt a következő generációs vezetőasszisztens technológia....
2025.12.16
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves....
2025.12.16
Egy Toyota Camry tetejére landolt, illetve zuhant egy kisrepülőgép az Egyesült Államokban, a sofőr....
2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....