roadster

Bivalyerős, elektromos roadsterrel tér vissza egy elfeledett német autógyártó

2022.05.26.

A német manufaktúra korábban BMW-motorokat tett a sportautóiba, az új modellje azonban tisztán elektromos.

Közel egy évtizednyi csend után visszatért a német Wiesmann, ugyanis bemutatta a Project Thunderballt, amely nem csak a cég első elektromos autója, hanem a világ első elektromos, hátsókerék-hajtású, nyitható tetejű sportautója is az első Tesla Roadster óta. A Wiesmann leginkább a sorhatos, V8-as és V10-es BMW-motorokat használó, retró stílusú sportautóiról volt ismert, azonban 2013-as csődöt jelentett, és azóta keveset lehetett hallani róluk. 2016-ban vásárolta meg a céget a Contec Global nemzetközi technológiai vállalat, amelynek ügyvezető igazgatója, Roheen Berry jelenleg az autógyártó vezérigazgatója is.

A 300 ezer euróba (113 millió forint) kerülő, év végétől kapható Thunderball hátsó tengelyén két villanymotor található, amelyek együttes teljesítménye 680 lóerő, össznyomatékuk pedig 1100 Nm. A Wiesmann szerint ez az őserő elég ahhoz, hogy a körülbelül 1700 kg-os roadster mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsuljon fel 0-ról 100 km/h-ra. A hajtásláncot egy másik kis német sportautó-gyártóval, a könnyű, szénszálas konstrukciókra specializálódott Roding Automobile-al közösen fejlesztették ki.

A Roding szállította a Thunderball bruttó 92, nettó 83 kWh-s akkumulátorát is, amely korszerű, 800 V-os hardverrel rendelkezik, így akár 300 kW sebességgel is tölthető. A hatótávolság 500 km a WLTP norma szerint, de sportos vezetéssel minden bizonnyal drasztikusan csökkenthető. Kifejezetten a Thunderballhoz fejlesztették ki a regeneratív féket, az öt beállítással használható rendszer a fékenergia-visszatáplálással erőteljes motorfékhatást képes adni, ami akár sportos vezetésnél is jól jöhet. Gyártója szerint a kocsi olyan vezetési élményt ad, amire a mai villanyautók képtelenek.

A Wiesmann már a Thunderball formájával is hangsúlyozza, hogy az új elektromos autó filozófiájában milyen szorosan kapcsolódik a belsőégésű motorral szerelt elődeihez. A klasszikus arányokkal rendelkező karosszériát még mindig a régi sportautók ihlettek, de friss vonások jelzik, hogy ez egy új korszak kezdete a gyártó számára. A jellegzetes, tojás alakú maszk például a V10-es motorral szerelt Wiesmann MF5-re utal, és bár a fényszórók ezúttal légbeömlőkbe lettek integrálva, még mindig a szokásos függőleges elrendezésben helyezkednek el. Bár nincs alatta benzinmotor, a motorháztető továbbra is hosszú, a kabint pedig a lehető leghátrébb tolták, így a roadster sziluettje a klasszikus brit sportautókra, az Austin Healey-re és a Jaguar XK120-ra emlékeztet.

Belül a Wiesmann a modernitás és a tradíció keverékét igyekezett hozni, a szénszálas műszerfalon egy nagy érintőképernyő és hét analóg számlap található, utóbbiak lézerrel gravírozott márkajelzést kaptak. A szénszálas sportülések ugyanolyan bőrrel vannak bevonva, mint az ajtópanelek, a kesztyűtartó, valamint az új megjelenésű, multifunkciós sportkormány.

A Thunderballt a Wiesmann cég Gecko nevű gyárában, a németországi Dülmenben gyártják majd.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....