autósport

A BMW bemutatta a világ első tető nélküli biztonsági autóját

2019.05.20.

Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a Monacói Nagydíj előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán ünnepelte világpremierjét.

A tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E bajnokság hivatalos autóipari partnereként a BMW i divízó az ötödik versenyszezon kilencedik futamának előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán leleplezte a sorozat új biztonsági autóját. A BMW i8 Roadster Safety Car vázát, karosszériáját és hajtásláncát a mérnökök kifejezetten a versenypályás használat követelményei szerint fejlesztették tovább testvérmodellje, a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára. A hivatalos bemutatón Pierre Casiraghi, a Yacht Club de Monaco alelnöke, Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Robert Irlinger, a BMW i divízió elnöke is tiszteletét tette.

A BMW i divízió biztonságiautó-flottájához újonnan csatlakozó BMW i8 Roadster Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) a világ első tető nélküli biztonsági autója, amelynek két leglátványosabb eleme a lerövidített első szélvédő és a versenyautós légterelő szárny.

- A BMW i divízió és a Formula E elkötelezett az innováció mellett, ettől is illenek össze olyan kiválóan. A ma bemutatott biztonsági autó pedig egy újabb nagyon jó példa a két fél iránymutató szellemiségére - mondta Dr. Robert Irlinger. A BMW i8 Roadster Safety Car megalkotásakor a BMW i divízió mérnökei, dizájnerei és kommunikációs munkatársai új távlatokba mertek tekinteni és egy abszolút egyedi járművet álmodtak valóra. A biztonsági autó mögött álló fejlesztőcsapat munkája olyan, akár egy startup cégé: tervezőmérnökeink a hétköznapi munka mellett, saját stílusuk szerint szerelték össze a modellt, ezért is van az, hogy valami egészen különleges produkcióra voltak képesek. - Végtelenül hálás vagyok az FIA-nek és a Formula E sorozatnak, amiért ilyen mértékű rajongást mutatnak innovációink iránt és amiért lehetővé teszik számunkra, hogy a BMW i8 Roadster hivatalos biztonsági autóként dolgozzon - tette hozzá a BMW i divízió elnöke.

- Szeretném megköszönni a BMW i divízió családjának és a Yacht Club de Monacónak az ABB FIA Formula E bajnokság eme újabb fantasztikus premierjét. A BMW i8 Roadster Safety Car lélegzetelállító alakot öltött – olyat, amely megkülönbözteti mindattól, amit eddig valaha láttunk, és mint ilyen, hol is lehetett volna stílususabban bemutatni, mint itt, a Monacói Nagydíjon. A BMW a kezdetek kezdetétől a sorozat hivatalos autóipari partnere, aki folyamatos támogatásával és most már versenyző gyártóként is bizonyítja az elektromos mobilitás iránti elköteleződését - fogalmazott Alejandro Agag.

Kimagasló váz- és karosszériamerevségét tekintve a BMW i8 Roadster a biztonsági autó kiváló műszaki alapjául szolgált. A versenypályára szánt változatban jelentősebbre nem, csupán néhány apróbb változtatásra volt szükség. A BMW i8 Roadster Safety Car leglátványosabb módosítása a lerövidített első szélvédő, amely dinamikusabb kiállást kölcsönöz a modellnek. A biztonsági autó súlypontja mintegy 15 milliméterrel lejjebb került, az intenzív lassulásról BMW M karbon-kerámia sport fékrendszer gondoskodik, a biztonságot pedig FIA-által jóváhagyott bukókeret, míg a leszorítóerőt versenyautós légterelő szárny és impresszív első koptató fokozza.

A biztonsági autónak azonban szerepköréből kifolyólag is át kellett esnie néhány módosításon. Tető híján a fényhíd a hátsó légterelő szárny fölé került, jelzései így a versenypálya minden szögéből jól láthatók. A BMW i8 Roadster Safety Car ezen felül kommunikációs antennát, GPS antennát, kiterjesztett belső kommunikációs rendszert és hátrafelé néző kamerát is kapott.

Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójának másik jelentős újítása a karosszériadizájn, amely a BMW emblémájának kék-fehér színeit a BMW iFE.18 versenyautó és a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára, a nyitott tetős mobilitás és a látványos monacói vonalvezetés párhuzama szerint ábrázolja. A kék és a lila színek a nyers energia természetes színeit, míg a narancs és zöld árnyalatok a biztonsági autó fényjelzéseit idézik. Az autón körbefutó ibolyalila mintázat a karosszériadizájn „élő”, folyamatos kapcsolatát szimbolizálja, hogyan a BMW iFE.18 versenyautó esetében is.

A BMW Group dizájnerei nagy sikerrel alkalmazzák versenypályára gurított autóikon a szélvédő előtti karosszériaelem matt fekete fényezését, amelynek tükröződésmentes felülete verőfényes napsütésben jelentősen megkönnyíti a pilóták dolgát. A BMW i8 Roadster Safety Car esetében a dizájnerek a matt felületet a „csomagtérajtó” utasoldali felére is kiterjesztették, a „szárnyszerű” mintázat így a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster ajtajainak felnyitott állását szimbolizálja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.23
Hivatalosan is megerősítették, hogy 2021. január 11-én rántják le a leplet az új Le Mans-i....
2020.10.23
Zalaegerszeget az M7-es autópályával köti össze az első, közel 6 kilométeres szakasz. ..
2020.10.23
Az amerikai izomautó üzembentartója 200 ezer forintos bírságra számíthat a több mint 100 km/h-s....
2020.10.23
SUV és szedán is érkezik tisztán elektromos hajtáslánccal a Jaguar-Land Rovernél, ám a tervezetnél....
2020.10.22
Sokaknak családtag volt, és nemcsak autópótlékként szolgált, ma egyre ritkább, pláne veterán....
2020.10.22
Ivan Lazarevic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.22
Az elkövetkező hetekben a közelgő mindenszentek és halottak napja alkalmából egyre többen....
2020.10.22
37.710 eurójába került idén a németeknek az újautó vásárlása, jelentősen többe, mint egy évvel....
2020.10.22
Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European....
2020.10.22
Tíz év után először fordult elő Németországban, hogy nem egy járműipari cég végzett a....