DTM

BMW DTM - Új fejezet kezdődik Maxime Martin életében

2016.04.27.

Május 6-8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé.

A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk - az előzőt itt olvashatja. Ezúttal a főszereplő a BMW RBM csapat 30 éves belga pilótája, Maxime Martin, aki 2016-ban a 36-os rajtszámot viselő SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

- A 2016-os versenyszezonban már új csapatod, a BMW RBM színeiben állsz rajthoz a DTM-ben, mint a belga csapat belga pilótája. Tökéletes párosításnak hangzik...

- Egy teljesen új fejezet kezdődik az életemben. A BMW RMG csapatnál töltött két évem egészen fantasztikus volt: a 2014-ben elnyert „Év újonca“ cím mellett mindkét évben a pilóták közötti egyéni pontverseny összetett hetedik helyezettje lettem, miközben mindkét szezonban bezsebeltem egy pole pozíciót és egy futamgyőzelmet. De belgaként egy belga csapat színeiben versenyezni kissé más lesz, ami szinte már-már hazafias érzés. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni az új csapatommal, és ez kiemelten fontos. Az RBM egy kiváló istálló, amely évről évre nagyszerű teljesítményt nyújt a DTM-ben. Nagyon várom már a közös munkát.

- Idéntől Tom Blomqvist lesz a csapattársad. Hogy jöttök ki egymással?


- Nagyon jól. Tom egy nagyszerű csapattárs, aki ráadásul nagyon jófej és rendkívül gyors pilóta is. Örülök neki, hogy egy csapatban versenyezhetünk, és biztos vagyok benne, hogy jól együtt tudunk majd dolgozni.

- Huszonkét évesen még eléggé fiatal pilóta. Te valamivel idősebb vagy már, bár te sem versenyzel olyan régóta a DTM-ben. Van bármiféle fortély, amit el tud lesni tőled?

- Nem tudom, hogy van-e bármi is, amit a DTM-ben tudnék tanítani neki, hiszen nem sokkal van több tapasztalatom nála e téren. De sok más versenysorozatban is rajthoz álltam már, így szereztem annyi versenytapasztalatot, hogy valamit ezekből talán át tudok adni neki. Amíg azonban a DTM-ről van szó, jól tudja, hogy mi a dörgés.

- Mennyire vagy elégedett a szezon előtti felkészüléssel és a tesztekkel?

- A felkészülés nagyon jól sikerült. Tesztelni sajnos nincs valami sok lehetőségünk, mindössze két nap az első futam előtt. Miután hat hónapig szinte nem is látjuk a DTM versenyautót, ez nem valami sok, ezért azonnal meg kell találnunk a ritmust és a helyes beállításokat. A Hockenheim-i teszt éppen ezért nagyon fontos volt, és úgy érzem, kiváló munkát végeztünk. De végső soron úgyis csak az első futam időmérőjén derül majd ki, hogy hogyan is állunk valójában.

- Mik a céljaid a harmadik DTM-szezonban?


- Hogy még jobb legyek. 2014-ben és 2015-ben is a pilóták közötti egyéni pontverseny összetett hetedik helyén végeztem, így idén az a célom, hogy a szezon végén még jobb helyen zárjak.

- Számos GT versenysorozatban is versenyzel: Észak-Amerikában, a 24-órás sorozatban és a Blancpain GT Sprint szériában is. Izgalmas váltások ezek a DTM-hez képest?

- A DTM és a GT világa valójában teljesen más. Mások az autók, más a vezetési stílus és más az atmoszféra is. De én imádok ezek között váltogatni, mert ez fenntartja bennem a verseny ritmusát, és véleményem szerint ez egy pilóta esetében nagyon fontos. Rengeteg versenysorozatban rajthoz álltam már a pályafutásom során, és még ma is erre törekszem. Boldog vagyok, hogy a BMW pilótája lehetek, hogy a DTM mellett GT futamokon is indulhatok és hogy győzelmekre is képes vagyok. Igyekszem az élen végezni, amikor csak tudok.

- A BMW M4 DTM és a BMW M6 GT3 versenyautót is vezeted. Mennyire nehéz egyik fülkéből átülni a másikba, majd vissza?

- Természetesen kell némi idő, hogy hozzászokj a váltáshoz, de amint ráérzel az adott sorozatra és tudod, hogy mi és hogyan működik, minden egyszerűbbé válik, hiszen onnantól kezdve nem érnek meglepetések. Nem telik bele sok időbe, és minél gyakrabban váltogatsz az egyes sorozatok között, annál könnyebb lesz.

- A megannyi versenysorozat miatt jó sok versenypályát ismersz már. Melyik a kedvenced?


- Jó kérdés. Van két versenycsík, amit nagyon szeretek. Az egyik természetesen a Spa-Francorchamps, a hazai pálya előnye miatt. De az abszolút kedvencem a Nürburgring, amit már nagyon jól ismerek. A Nordschleife egy semmivel össze nem hasonlítható versenypálya, ahol minden kör huszonöt kilométer hosszú és mindegyik újabb kihívásokat tartogat. Nincs nála jobb pálya a világon.

- Mik a terveid a nürburgringi 24-órás versenyre?

- Az előző évekhez képest itt is jobb eredményt szeretnék elérni. Kétszer végeztem a második helyen, egyszer pedig negyedikként. Idén győzni szeretnék. Nem csak a részvétel öröméért visszük pályára a BMW M6 GT3 versenyautót, hanem hogy megpróbáljuk győzelemre juttatni. Az utóbbi években nagyon közel kerültem ehhez, ráadásul nem is egyszer. Hosszú ideig az élen autóztam, de aztán a győzelem elmaradt. Akárcsak Spa-ban. Remélem, idén több szerencsét hoz nekem a BMW M6 GT3.”

- Az időmérő futam pole pozíciójával és harmadik helyezésével igazán jól sikerült a megmérettetésre való felkészülés, nem igaz?

- Minden megtett kilométerrel egyre jobban kiismerjük a technikát és folyamatosan fejlesztjük a BMW M6 GT3 versenyautót. A pole pozíció is ezt igazolja. Minden részletre oda kell figyelnünk és annyit fejlődnünk, amennyit csak lehetséges. De valóban: az időmérő futamon elért teljesítményünk igazán jó előjel. A BMW a BMW M6 GT3 versenyautóval egy nagyon erős szettet rakott alánk, amit mi minden egyes alkalommal még tovább finomítunk.

- Milyen a kapcsolatod a BMW M6 új vezérmodelljével?


- Kívülről túl nagynak néz ki, de odabentről ebből semmi nem érződik. A BMW M6 rendkívül agilis versenyautó, amit egy kiváló erőforrás hajt. A BMW M6-ban hatalmas potenciál rejlik, de az idei az első szezonja: sokat kell még fejlesztenünk és dolgoznunk rajta, hogy ősszel abszolút győzelmet ünnepelhessünk vele.

- A rengeteg verseny miatt sokat vagy úton és szinte alig van szabadidőd. Ha mégis akad egy kicsi, hogyan kapcsolsz ki?

- Nincs túl sok ilyen. De ha akad olykor-olykor, akkor azt a menyasszonyommal töltöm és csak pihenek. A szabadidő nálam a családot és a pihenést jelenti.

- Idén új taggal bővül a családod. Izgulsz már?

- Már nagyon izgatott vagyok! Szeptemberre várjuk a gyermekemet. Szoros lesz, mert pont akkorra várjuk, amikor a DTM Magyarországra érkezik. Teljesen új feladat elé nézek majd. A motorsportban jó sok kihívással megküzdöttem már, de ez lesz életem egyik legfontosabb feladata, és minden bizonnyal a legösszetettebb is. Alig várom már!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..