szoftverfrissítés

A BMW és az Audi leválasztotta az orosz márkaszervizeket a szoftveres kiszolgálásról

2023.09.08.

A Mercedes-Benz után az BMW és az Audi is leválasztotta az oroszországi márkaszervizeket a szoftveres kiszolgálás rendszeréről, de a kereskedők kerülőutakon próbálnak hozzáférni az autók karbantartásához, javításához és diagnosztikájához elengedhetetlen szolgáltatáshoz.

Nemrégiben a Mercedes-Benz oroszországi forgalmazója, az MB RUS számolt be arról, hogy a német vállalat korlátozta a szoftverekhez való hozzáférést, most pedig arról ír a szaksajtó, hogy másik két német márka, a BMW és az Audi oroszországi szervizei is ugyanilyen problémával szembesültek. Az első korlátozásokról már néhány hónappal ezelőtt is hírt adtak az autós szakportálok, de most maguk a kereskedők közölték, hogy megkapták a hivatalos értesítést a szoftveres kiszolgálás letiltásáról.

Emiatt számos gonddal szembesülnek a márkaszervizek. Nem jutnak hozzá a gépkocsik vezérlőrendszeréhez és diagnosztikájához szükséges szoftverfrissítésekhez, problémák merülnek fel különféle elektronikai egységek, a sebességváltó, a parkolóérzékelők beállításával, de az autótörténet  felhőalapú lekérdezése – kilométeróra-állás, utolsó javítás vagy karbantartás stb. - is lehetetlenné válik, nem is beszélve arról, hogy kulcsmásolatot sem lehet készíteni.

Jogi szakértők szerint a szoftverek letiltása lényegében a vásárlók becsapását jelenti, hiszen amikor megvásárolták az autójukat, azzal együtt szolgáltatás gyanánt megvették a karbantartást és rendszerfrissítést is. A kereskedők azonban nem sietnek perelni az autógyártókat, annak ellenére, hogy a szoftvertámogatás hiánya komolyan akadályozza a munkájukat. Nem akarják, hogy a pereskedés miatt megromoljon a kapcsolatuk a nyugati autógyárakkal, és azt remélik, hogy az európai márkák még visszatérnek Oroszországba, amint normalizálódik a politikai helyzet.

Az élelmesebb márkaszervizeket azonban nem érte hidegzuhanyként a korlátozás. Alekszerj Kirgyasov, az Audikat forgalmazó Avtodom vállalatcsoport ügyvezető igazgatója azt mondja, hogy a vállalat kereskedői hálózata már előre felkészült a szoftveres tiltásra, és az eredeti, márkás programok mintegy 85 százalékát lecserélte.

Mások alternatív csatornákon próbálnak hozzáférést biztosítani a márkás szoftverekhez. Ez azzal jár, hogy a programfrissitésekben vannak ugyan késések, de ez nem befolyásolja a külföldi autók karbantartásának minőségét vagy gyorsaságát. A márkakereskedések ügyfelei valóban elektronikus szervizkönyv nélkül maradtak, de az autótörténet sokszor rekonstruálható a korábbi megrendelések és  karbantartások alapján.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....
2025.12.04
Igazán nagy élmény volt az Ioniq 9 rövid próbája. Pár óra, 100 kilométer a legnagyszerűbb....