Mini Countryman

A BMW lipcsei gyára a MINI Countryman utódjának érkezésére készül

2020.11.25.

2023-ban az új crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.

Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát majd napvilágot. A Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban működő lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, amelyben BMW és MINI modellek egyaránt készülnek.
 
A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz a márka ügyfelei számára, a BMW Group így a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.
 


Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, rendkívül hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, valamint tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A prémium kompakt szegmens iránymutató crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.
 
„Az elmúlt években folyamatosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelynek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb fontos mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.
 


2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára folyamatosan növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legmodernebb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, mintegy 300 millió euró értékben. A gyárban évente immár több mint 350 ezer darab új autó készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel rendelkezik az új MINI modell érkezésére.
 
Rendkívül rugalmas gyártási folyamatainak köszönhetően a BMW Group lipcsei gyára többféle hajtáslánc-technológiával lesz képes előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett ma már az új BMW 1-es sorozat elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.
 


A szászországi üzem ráadásul a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, hiszen 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 és i3s modell gurult le a gyártósorokról.
 
A BMW Group további több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek jövőbe mutató összeszerelő üzemét is, a gyár munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme így a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem csupán Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit.
 
A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Így azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához szükséges energiát is helyben készült akkumulátormodulok tárolják majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
Az életeket, értékeket, árut óvó közlekedés nem csupán a vezetéstechnikán múlik. A rakományok....
2025.11.07
A 2026-os év lesz az utolsó, amikor még választhatunk a digitális és a klasszikus verzió között. Az....
2025.11.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.11.06
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren helyreáll az ellátási lánc és a kerozinszállítás a....
2025.11.06
Peking szerint teljesen alaptalanok azok az aggodalmak és félelmek, amelyek a CATL spanyolországi....
2025.11.06
Egy időben 22 helyszínen csaptak le a NAV Nyugat-dunántúli Bűnügyi Igazgatóságának nyomozói, hogy....
2025.11.06
A Mercedes-Benz készen áll története legátfogóbb termékoffenzívájára: a következő három évben....
2025.11.06
A 2002 óta méltán népszerű luxuskategóriás Touareg SUV belsőégésű motoros modelljeinek gyártása....
2025.11.06
Amikor a Toyota a legendás SEMA Show-n bemutatta a Scion 01 koncepcióját, a közönség nemcsak egy új....
2025.11.06
A múlt hónapban 2935 klímabarát gépjármű kapott zöld rendszámot, kilenccel több, mint az eddigi....