adas
A kínai szaksajtó emlékeztett arra, hogy a tavalyi év végén ugyanezzel a kínai céggel kötött partnerséget a Mercedes-Benz is. A két bejelentést lehet úgy értelmezni, hogy a német luxusmárkák betörtek a rendkívül versenyképes kínai elektromos járműpiacra, de úgy is, hogy rászorulnak a fejlett kínai technológia igénybevételére.

A Mercedes 2025 és 2027 között a kínai piacra szánt négy új gépkocsijába építi be a kínai startup rendszerét. Ez az első eset a 130 éves múltra visszatekintő Mercedes-Benz történetében, hogy egy kínai cégtől szerez be kulcsfontosságú fejlett technológiát. A BMW vezetői már márciusban tettek utalást arra, hogy ők is kínai technológiai céget keresnek együttműködéshez az ADAS-fejlesztésben.
A modellcsalád első autójának, a következő generációs iX3 sorozatgyártása az év második felében kezdődik a BMW magyarországi üzemében, európai bevezetése pedig az év végére várható. A Momenta az ADAS részét képező P2P, vagyis „ponttól pontig” navigációs híddal is el fogja látni a Neue Klasse autóit, segítve a közlekedést városi környezetben és autópályán egyaránt.

A BMW nagy elvárásokat támaszt a Neue Klasse-val szemben, amely név a hatvanas-hetvenes évek ikonikus modelljeire utal, amelyek piacvezető luxusmárkává emelték BMW-t. A jövőre piacra kerülő, tisztán elektromos Neue Klasse modellek mellett a BMW ugyanerre a platformra épülő hibrid járművek sorozatát is fejleszti, hogy felvegye a versenyt a nagy újenergiás SUV-ok piacán, amely szegmens sztárja volt egykoron a BMW X5.
A BMW kezdetben úttörő szerepet játszott az elektromos járművek fejlesztésében az európai luxusmárkák között, már 2014-ben két tisztán elektromos autót dobott piacra, de ezután az újenergiás fejlesztései évekig nagyrészt stagnáltak.
Az önvezetési technológiák fejlesztésében és beépítésében a kínai gyártók versenyt futnak egymással. A BYD például mérnökök ezreit alkalmazza ilyen szoftverek fejlesztéséhez. A Nio, az Xpeng és a Xiaomi is saját ADAS-chipeket fejleszt. A kedvező autópiaci folyamatok révén a kínai ADAS-beszállítók, a Momenta, a Huawei, a DeepRoute.ai gyorsan szert tesz új megrendelőkre, számos modellbe ágyazzák be saját rendszereiket. A Momenta ügyfelei közé tartozik a BYD, a SAIC, illetve Audi kínai leányvállalata, de a startup legnagyobb befektetői körében ott van a Mercedesen kívül a SAIC, a GM és a Toyota is.