Bosch

Bosch: biztonság a jövő autójában

2018.04.21.

A hálózatba kapcsolt járművek számának rohamos növekedésével együtt bővül az új digitális szolgáltatások iránti piaci igény és fogyasztói kereslet is – becslések szerint 2020-ra már csaknem 250 millió ilyen jármű közlekedhet világszerte. A Bosch a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjének, s az egyértelmű prognózisoknak megfelelően szolgáltatások egész sorával szavatolja a biztonságos és stresszmentes közlekedést.

A Bosch egy Cadillac Escalade műszaki alapjaira épült koncepcióautóban mutatta be új, átfogó kijelző és kijelzőkezelési megoldását. A sofőr és a járműve közötti „ember-gép-interfész” (HMI) öt darab, egymással összehangolt képernyővel teszi biztonságosabbá és még inkább stresszmentesebbé az autózást, hogy az alapvető funkciók kezelése a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a forgalomról. Úgynevezett cockpit-kamera és hangfelismerő szoftver is azonosítja a vezetőt, automatikusan betöltve az ülésekre és a külső visszapillantó tükrökre vonatkozó személyes beállításait, illetve akár a kedvenc, személyre szabott zenei lejátszólistáját is.

A sofőr hangvezérléssel, vagy érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló kezelőfelületről vezérelheti az infotainment és a navigációs rendszereket, valamint a légkondicionáló berendezést, miközben tekintetét mindvégig az úton tarthatja, csökkentve ezzel a lehetséges közúti balesetek számát.

Bukkanót követő közlekedési torlódás, vagy épp az úttest rosszul belátható szélén hirtelen feltűnő gépkocsi? Ha a járművek kommunikálhatnak egymással és környezetükkel, „kölcsönösen” figyelmeztethetik egymást a kritikus menethelyzetekre, amivel akár életeket is meg lehet menteni. A Connectivity Control Unit (CCU) formájában a Bosch olyan hálózati hardvert fejlesztett ki, amely központi fedélzeti egységként szabályozza a jármű Vehicle-to-X (Vehicle-to-Everything, azaz a „jármű mindennel”) kommunikációját. Legyen éppen szó WLAN, LTE, vagy DSRC-hálózatról, a Vehicle-to-X CCU-technika minden használatos kommunikációs szabványnak megfelel, ráadásul a világ minden részén alkalmazható.

A hálózatba kapcsolt járművek számára elengedhetetlen az adatvédelem, amely a nem kívánatos külső behatolások ellen véd. A Bosch ezen a területen többlépcsős megközelítésre támaszkodik mind a hardver, mind a szoftver tekintetében, hogy a jövő egyre inkább hálózatba kapcsolt járműveiben is fenn tudja tartani az adatvédelem olyan magas szintjét, mint amit ma kínál.

A Bosch leányvállalata, az ESCRYPT Behatolásérzékelő és -megelőző rendszer (Intrusion Detection and Prevention System; IDPS) különleges biztonsági szoftvere segítségével például időben fel lehet ismerni és elemezni a hálózatba kapcsolt járművek elleni potenciális kibertámadásokat. Ennek megfelelően gyorsan és hatékonyan hajthatók végre a megfelelő ellenintézkedések akár egyes gépkocsik, vagy akár teljes járműflották esetében egyaránt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....