abroncsgyártás

A Bridgestone az Ecopia abroncsokkal segíti a flottákat az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentésében

2025.01.16.

A Bridgestone zászlóshajójának számító, hosszútávú szállításra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládot az ENLITEN technológia alkalmazásával készült Ecopia Trailer bevezetése teszi teljessé. Az új modell révén az autópályán közlekedő flották mostantól javíthatják az üzemanyag-hatékonyságot és csökkenthetik a tulajdonlás teljes költségét a Steer, a Drive és a Trailer abroncsokkal (a kormányzott, a hajtott és a pótkocsi tengelyeken egyaránt), miközben mindhárom abroncs jelentős mértékben hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez.

 

Kiterjedt tesztelés[1] során az Ecopia termékcsalád bizonyította, hogy jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást az abroncs teljes életciklusa alatt. A kormányzott és hajtott tengelyre szánt gumiabroncsok (Steer és Drive típusok) független, úttörő ISO 14067 tanúsítványt is szereztek.

Az üzemanyag-fogyasztás jelentős csökkentésével az Ecopia abroncsok az üzemanyag-használat során kilométerenkénti CO₂-kibocsátást 3,2%-kal1 (Steer), 6%-kal1 (Drive) és 5,6%-kal[2] (Trailer) mérséklik. Nagymértékben javult az abroncsok kopásállósága is, amely hozzájárul ahhoz, hogy a gyártási folyamat során („bölcsőtől a kapuig”)[3] keletkező CO₂-kibocsátás 38,4%-kal1 (Steer), 10,8%-kal1 (Drive) és 20,4%-kal2 (Trailer) csökkent tengelytípusonként, kilométerenként.

A Bridgestone Ecopia a hosszútávú közlekedés jövőjét képviseli” – nyilatkozta Waqqas Ahmad, a Bridgestone EMEA teherabroncs-üzletágának értékesítési igazgatója. „Hatékony és innovatív gumiabroncsainkat úgy terveztük, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást anélkül, hogy kompromittálnák a teljesítményt. Az Ecopia Trailer bevezetésével partnereink – legyen szó flottatulajdonosokról vagy OEM-ekről – most még nagyobb mértékben élvezhetik ezeket az előnyöket. Az Ecopia abroncsai segítik őket dekarbonizációs célkitűzéseik elérésében és az új fenntarthatósági szabályozásoknak való megfelelésben, miközben csökkentik a tulajdonlás teljes költségét.”

Az A.R.P.I. spol. s r.o. szlovák szállítmányozási cég is az ENLITEN technológia felhasználásával készült Bridgestone Ecopia abroncsokkal szereli kamionflottáját. A vállalat társtulajdonosa, Jaroslav Klčo elmondta: „Az új Ecopia gumiabroncsokkal jelentősen csökkentettük üzemanyag-fogyasztásunkat. Ezek az abroncsok egyenletes kopást biztosítanak és segítenek a nagyobb futásteljesítmény elérésében. Sofőrjeink értékelik a kiváló tapadást, akár száraz, akár nedves körülményekről legyen szó – még téli időjárásban is.”

Teljesítményjavulás az ENLITEN technológiának köszönhetően

Az Ecopia abroncscsalád csökkentett teljes tulajdonlási költségét és az utakra gyakorolt környezeti hatását a csökkent gördülési ellenállás és az előző generációhoz képest megnövekedett kopási élettartam teszi lehetővé.[4]

A gördülési ellenállás minden tengelytípus esetében javult4, ez a hajtott tengely esetében akár 12%-os is lehet. Ennek köszönhetően az Ecopia gumiabroncsok az EU címkézés szerinti legmagasabb, „A” kategóriás üzemanyag-hatékonyságot nyújtják. A kormányzott tengely gumiabroncsai 40%-kal nagyobb futásteljesítményt biztosítanak a Spiral Belt Technology révén, a hajtott tengelyeknél 6%-os, a pótkocsitengelynél pedig 10%-os növekedést értek el.2

Az új Bridgestone Ecopia gumiabroncsok jelentős teljesítménynövekedését az ENLITEN technológia integrálása teszi lehetővé, amely a vállalat innovatív abroncsfejlesztési megközelítése. Az ENLITEN a legmodernebb technológiák kombinációja, amelyek maximális biztonságot, kiemelkedő gumiabroncs-teljesítményt és jobb fenntarthatósági jellemzőket biztosítanak, miközben gondoskodnak arról, hogy a Bridgestone abroncsai elektromos járművekkel is kompatibilisek legyenek – felkészülve a jövő mobilitására és közlekedési igényeire is.

Az ENLITEN technológiával készült Ecopia termékek kulcsméretei megfelelnek az új EU taxonómia kritériumoknak mind a gördülési ellenállás, mind a külső gördülési zaj tekintetében, megerősítve a Bridgestone elkötelezettségét a CO₂-kibocsátás csökkentése, a fenntartható flottaműveletek és elektromos járműveknek való megfelelés támogatása iránt.

A Steer és Drive 2023-as bevezetését követően az Ecopia Trailer 2025 februárjától lesz elérhető az európai piacon.


[1] Az Ecopia Drive és Steer összes számítása az UL által megvalósított, a Tire Industry Project (TIP) által a World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) égisze alatt kidolgozott Product Category Rules for Tires – 3.05 verzió (2017. november) – alapján történt, és egy harmadik fél (SGS) által független módon került ellenőrzésre az ISO 14067 „Üvegházhatású gázok – A termékek karbonlábnyoma – A számszerűsítés követelményei és iránymutatásai” című szabvány alapján. Az előző generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA H-DRIVE 002 315/70R22.5 és ECOPIA H-STEER 002 315/70R22.5. Az új generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA DRIVE 315/70R22.5 és ECOPIA STEER 315/70R22.5. A karbonlábnyom összes eredménye funkcionális egységre (1000 km megtett út) került normalizálásra az UL 3.05 verziója (2017. november) által az abroncsokra kiadott termékkategória-szabályok szerint.

[2] Az Ecopia Trailerre vonatkozó számításokat belsőleg kerültek elvégzésre az UL által megvalósított, a Tire Industry Project (TIP) által a World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) égisze alatt kidolgozott Tire Category Rules for Tires – 3.05 verzió (2017. november) – alapján. Az előző generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA H-TRAILER 002 385/55R22.5. Az új generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA TRAILER 385/55R22.5. A karbonlábnyom összes eredménye funkcionális egységre (1000 km megtett út) került normalizálásra az UL 3.05 verziója (2017. november) által az abroncsokra kiadott termékkategória-szabályok szerint.

[3] A „bölcsőtől a kapuig” (a felhasználás előtti) szakasz magában foglalja a nyersanyaggyártást és -szállítást, a termékgyártást és -forgalmazást.

[4] A Bridgestone Műszaki Központ által végzett belső értékelések és helyszíni tesztek alapján az ENLITEN technológiával készült Bridgestone Ecopia Steer– Ecopia Drive – Ecopia Trailer, valamint a Bridgestone Ecopia H-Steer 002 – Ecopia H-Drive 002 – Ecopia H-Trailer 002 összehasonlítása, 315/70 R22.5 és 385/55 R22.5 méretekben, +12% RRc a Drive, 8% RRc a Steer és 5% RRc a Trailer esetében. A futásteljesítményt tisztán hosszú távú alkalmazás esetén értük el, amikor a teherautók többnyire autópályán közlekednek, és a tényleges javulás az üzemeltetési körülményektől függően változhat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....