ICDP
Pedig a Mitsubishi egyáltalán nem nevezhető sikertelennek, néhány igen fontos modellt köszönhetünk nekik. Az i-Miev által ők hozták az egyik első megfizethető elektromos kisautót, az Outlander pedig Európa egyik legnépszerűbb Plug-in hibrid modellje a mai napig. Ezek mellett legalább ilyen fontos az L200-as pick up, valamint a Dakart is megnyerő Pajero.
Tehát önmagában a Mitsubishi ért el sikereket, még ha volument tekintve sosem tartozott az igazán nagy játékosok közé Európában. Ugyanakkor ha a kivonulás miértjét nézzük, muszáj figyelembe venni, hogy a japán márka egy nagyobb szövetség tagja. A Reanult-Nissan-Mitsubishi szövetség végéről gyakran lefelejtődik a japán márka, pedig ők is részei az együttműködésnek.
Az egyik legfontosabb szempont minden bizonnyal az Európai Unió szén-dioxid kibocsátási normáinak való megfelelés kérdése. Bár a csoport nem áll rosszul, harmadikok a Toyota és a PSA mögött, feltételezhető, hogy a Mitsubishi összességében visszahúzza őket a 95g/km-s álomhatár elérésétől. Emellett legalábbb ennyire számít, hogy a csoport kénytelen éppen újra feltalálni saját magát.
Miután Carlos Ghosn álmai a teljes egyesülésről rémálommá váltak az egykori vállalatvezető letartóztatásának majd kalandos szökésének köszönhetően, felmerült a kérdés, hogy szükség van-e három márkára Európában (A Dacia márkával együtt 4). Az Infiniti búcsúját már tavaly bejelentették, a Mitsubishi pedig elsősorban Dél-Kelet-Ázsiában erős. Abban a régióbn tavaly több, mint 600.000 autót értékesítettek, míg Európában mindössze 160.000 darabot, ehhez a mennyiséghez pedig nem feltétlenül kell jelen lenni a saját márkával, a modelljeik egy részét tovább értékesíthetik Európában Renault vagy Nissan emblémával.
A kivonulás persze igen rosszul érinti a márka európai kereskedőit és együttműködő partnereit, de érdekesebb kérdés, hogy vajon más márkák is döntenek-e úgy, hogy az itteni környezetvédelmi előírások, a koronavírus miatt beszakadt értékesítés elegendő ok arra, hogy felfüggesszék európai tevékenységüket.
Bár láttunk már példát erre, mint a GM kivonulása néhány évvel ezelőtt, a Mitsubishi helyzete más. Nem volt egy egységes modelpallettájuk, mindössze néhány modell által tudtak sikereket elérni, ráadásul az alacsony darabszám eleve megnehezíti a profitábilis működést, különösen Európában. Így tehát bár egy-egy kisebb gyártó még dönthet hasonlóan, valószínűtlen, hogy tömeges kivonulásra kellene számítani. Sőt, összességében néhány éven belül minden bizonnyal több márka lesz jelen Európában, mint valaha, köszönhetően a várhatóan éveken belül megérkező kínai gyártóknak.