Skoda
Amíg mi folyamatosan szigorítunk a károsanyag-kibocsátási normákon, addig megfeledkezünk az olcsó, bárki számára elérhető mobilitásról. Egy újabb példa erre a Skoda Slavia, amit épp most lepleztek le Indiában, és nagy valószínűséggel soha nem fog hozzánk elérni. Alapján a Volkswagen-csoport MQB-A0-IN plaformja adja, tehát a kisautóknak szánt, legegyszerűbb padlólemez, abból is a tovább butított, keleti piacos.
Az új Slavia, ami neve ellenére egyáltalán nem szláv, 4,5 méter hosszú, és 2651 mm a tengelytávja – ezzel hosszabb, mint az első generációs Octavia. Ma már az sem megszokott, hogy egy kisautóból szedán készül, a világ másik felén viszont még van kereslet a helykínálat iránt, a csomagtartója ugyanis 521 literes. Odabent a jól ismert anyagokból építkezik, és olyan modern kiegészítőket is megkap, mint a 10-colos infotainment kijelző, a full-LED fényszórók, vagy a kulcs nélküli bejutás. Csak a legfontosabbak, legpratikusabbak, hogy minél lejjebb tarthassák az árát.
Motorterében a megszokott 1,0 literes, 115 lovas TSI, vagy akár a nagyobb, 1,5 literes, 150 lovas TSI is dolgozhat, akár automata váltó opciójával. Így egy újabb kívánatos, de olcsó modellel bővült a Skoda indiai palettája. A Kushaq és a Slavia mellett további két modell bevezetését tervezi a német gyáróriás a közeljövőben.