autóeladások

Bűvös határt lépett át az elektromos autók forgalomba helyezése az EU-ban

2023.09.20.

Augusztusban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban, immár sorban a tizenharmadik hónapban. Az akkumulátoros elektromos autók részaránya pedig az első alkalommal haladta meg a húsz százalékot az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdai közleménye alapján.

Augusztusban az egy évvel korábbinál 21 százalékkal több, 787,6 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban. A legtöbb nemzeti piacon, beleértve a három legnagyobbat is, kétszámjegyű százalékos éves növekedést regisztráltak: Németországban 37,3 százalékosat, Franciaországban 24,3 százalékosat és Olaszországban 11,9 százalékosat.

Augusztusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban mutatott éves növekedést az új autók forgalomba helyezése az EU-ban. A hagyományosan gyenge hónapban elért kétszámjegyű növekedés arra utal, hogy az EU autópiaca kezd kilábalni a tavalyi alkatrészhiányból.

Januártól augusztusig 17,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, összesen 7,1 millióra. Ez azonban még elmarad a járvány miatti lezárások által nem érintett utolsó év, a 2019-es azonos időszakában forgalomba helyezett 9 milliótól.

A nyolc hónapos periódusban is kétszámjegyű volt a növekedés a legtöbb nemzeti piacon, közöttük a négy legnagyobban is: Spanyolországban 20,5 százalékos, Olaszországban 20,2 százalékos, Franciaországban 16,6 százalékos és Németországban 16,5 százalékos.

Augusztusban az akkumulátoros-elektromos autók részesedése az összes forgalomba helyezésből 21 százalék volt, először haladta meg a 20 százalékot. Tavaly augusztusban 11,6 százalék volt a részesedés.

Az akkumulátoros elektromos autók részaránya az idén másodszor előzte meg a dízelüzeműeket, és a harmadik legnépszerűbb választássá vált az új autók vásárlói körében. A hibrid-elektromos autók 24 százalékos piaci részesedéssel a második legnépszerűbb kivitelnek számítanak az új autók forgalomba helyezésében. Bár a benzinüzemű autók még mindig a legnépszerűbbek, a piaci részesedésük a tavaly augusztusi 38,7 százalékról 32,7 százalékra csökkent.

Január-augusztusban 36,5 százalék volt a benzinüzemű autók részaránya a forgalomba helyezésekben és 24,9 százalékkal a hibrid-elektromos volt a második legnépszerűbb kategória. A dízelüzeműek az év első nyolc hónapjában még kissé megelőzték az akkumulátoros elektromos autókat, 14,2 százalékkal 13,9 százalékkal szemben.

Augusztusban 165 ezer akkumulátoros elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 118,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A legnagyobb szám szerinti forgalom Németországban volt 170,7 százalékos növekedéssel, a legnagyobb növekedési ütem pedig, 224,5 százalékos, Belgiumban. Januártól augusztusig közel egymillió elektromos autót helyeztek forgalomba, 62,7 százalékkal többet mint az előző évben.

Augusztusban az EU-ban 29 százalékkal nőtt az új hibrid-elektromos autók regisztrációja, elsősorban a négy legnagyobb piac közül három erőteljes növekedésének köszönhetően: Németországban 59 százalékkal, Franciaországban 38,7 százalékkal és Spanyolországban 21,5 százalékkal.

Olaszországban viszont enyhe visszaesés volt tapasztalható 2,3 százalékos. Január-augusztusban közel 1,8 millió, a teljes újautó-értékesítésnek mintegy a negyede került az utakra ebből a kivitelből, 28,6 százalékkal több mint az előző évben.

A plug-in hibrid autók regisztrációja augusztusban 5,5 százalékkal nőtt 58,5 ezerre az EU-ban. Ennek a kivitelnek volumenben a legnagyobb piaca Németország, de ott 41,1 százalékkal csökkent az értékesítés. Hollandiában viszont 44,7 százalékkal, Franciaországban 40,5 százalékkal, Svédországban 24,9 százalékkal nőtt. A plug-in hibrid autók piaci részesedése 7,4 százalékra csökkent augusztusban az egy évvel korábbi 8,5 százalékról.

Augusztusban a benzinüzemű személygépkocsik forgalomba helyezése 2,1 százalékkal nőtt, piaci részesedése a tavalyi 38,7 százalékról 32,7 százalékra csökkent. A legtöbb piacon csökkent az értékesítési volumen, viszont Olaszország 25,3 százalékkal, és Franciaországban 21,5 százalékkal nőtt.

Az EU dízelautó-piaca augusztusban tovább csökkent, 6 százalékkal, annak ellenére is, hogy Németországban 9,2 százalékos volt a növekedés, de a közép- és kelet-európai piacokon is nőttek az eladások, Szlovákiában például 22,6 százalékkal, Romániában 19,4 százalékkal. A dízelautók piaci részesedése az idén augusztusban 12,5 százalékos volt, szemben a tavaly augusztusi 16,1 százalékkal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.04
A Stellantis luxus márkája nem csak, hogy Európában, de a tengerentúlon is hódítani akar,....
2023.12.04
Dr. Borsos Attilát, a győri Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának....
2023.12.04
A kontinens kis- és középvállalkozásainak 44%-a már alkalmaz vagy éppen bevezetni tervez különböző....
2023.12.04
Kevés, ám annál jelentősebb változtatással újult meg a 2024-es modellévre a Lexus akkumulátoros....
2023.12.04
Az innovációs és szállásépületek után elkészült a Széchenyi István Egyetem Tudományos és Innovációs....
2023.12.04
Attól függően, hogy honnan kapja a híreket, a Tesla kilátásai a "a dicsőséges napoknak vége" és "az....
2023.12.04
A Bridgestone Tatabánya nem elégszik meg a hagyományos módszerekkel, a közlekedésbiztonsági nap, a....
2023.12.04
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 84. évében elhunyt dr. Csizmadia Éva jogász, az Üzemgazdasági....
2023.12.04
Az Audi Hungaria munkatársai a napokban elkészítették az 500 000. elektromos hajtást. A jubileumi....
2023.12.04
Jelenetek, mint Hollywoodban! Egy családi vita után egy bécsi férfi (24 éves) ellopta apja járművét....