vezetéstámogató rendszerek

A BYD a legolcsóbb autóiba is beépíti a vezetéstámogató rendszerét

2025.02.08.

A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét.

A kínai szaksajtó szerint a „demokratikus hozzáférés” jegyében az autók teljes palettája megkapja a NOA (Navigate on Autopilot) intelligens vezetéstámogató szoftvert, még a 68,9 ezer jüanért (3,3 mFt) értékesített BYD Seagull is.

A sencseni székhelyű autógyártónak Kínában már nincs igazi kihívója az elektromos járművek versenyében, de volt lemaradása az ADAS (Advanced Driver-Assistance System), vagyis vezetéstámogató rendszerek beépítése terén. Az idén ez megváltozhat, miután a vállalat az elmúlt két évben nagy erőfeszítéseket tett a felzárkózás érdekében.  

A BYD több ADAS-szolgáltatóval is együttműködött, mint például a dróngyártó DJI vagy a Huawei vállalattal, de csak néhány elektromos járművében kínált fejlett ADAS rendszert. Az idén azonban a vállalat készen áll arra, hogy beépítése a saját fejlesztésű ADAS-algoritmusait a teljes termékkínálatba, kezdve BYD Seagull-től a luxus kivitelű Yangwang U8-ig.

A vezetéstámogató rendszerek felé fordulás 2023 szeptemberében kezdődött, amikor a BYD létrehozta az ADAS-t fejlesztő csapatát, amely ma már 1300 főből áll. Pont egy éve jelentette be a vállalat, hogy elképesztően nagy összeget, százmilliárd jüant (4800 milliárd Ft-ot) fektet be az ADAS fejlesztésébe. Az ADAS csapata a városi intelligens vezetési rendszer (CNOA – City Navigate on Autopilot) és az országúti intelligens vezetési rendszer (HNOA – Highway Navigate of Autopilot) fejlesztésére összpontosít.

Az iparági szakértők nem számítottak arra, hogy a BYD ilyen gyorsan előre tud törni a szoftvertechnológiai fejlesztésben. Azon a véleményen vannak, hogy amennyiben a BYD-nak sikerül 2025 első felében leszállítani az ADAS-t minden készülő modelljében, az egyfajta autópiaci „villámháborúval” érne fel.

A BYD az idén 5,5 millió autó legyártását tűzte ki célul, és hírek szerint már rendelt az ADAS-rendszerekhez szükséges egymillió chipet az Nvidia és a Horizon Robotics vállalatoktól.

A mesterséges intelligenciát, kamerákat, ultrahangos, radar és lézer érzékelőket, illetve HMI (ember-gép kezelőfelületet) használó vezetéstámogató rendszer hallatlan előnye, hogy jelentős mértékben növeli a közelekedés biztonságát, az embernél gyorsabban ismerve fel a veszélyeket, és gyorsabba reagálva rájuk. Egy fejlett ADAS rendszer felismeri például azt is, ha a sofőr álmos vagy nem figyel kellőképpen, vagy éppen elhagyja sávot. Az ADAS az önvezető autók fejlesztésében is fontos szerepet játszik.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.19
Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon.  ..
2025.03.19
Innovatív újrahasznosítási programot indít útjára a Toyota. A Circular Factory, azaz körkörös....
2025.03.19
A Nagykanizsai Rendőrkapitányság munkatársai 2025. március 17-én 15 óra 36 perckor Murarátka....
2025.03.19
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez....
2025.03.19
A Lamborghini Polo Storico a havas St. Moritzban ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját – írja....
2025.03.19
Fejlett vezetőtámogató rendszereket és az önvezetést teszteli Volkswagen ID.Buzz modellek....
2025.03.19
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 57,74 milliárd forint árbevételt ért el 2024-ben, ami 20,7....
2025.03.19
Kamion és furgon ütközött össze a 253-as főút Andoknaktálya és Mezőkövesd közötti szakaszának 8-as....
2025.03.19
A világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója immáron a 12. generációjánál jár Európában....
2025.03.19
Véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál március 15-én: a melegaszfaltkeverő-telepek nyitása után....