Citroën
Szerző: Horváth Miklós
A teljesen új 2785 mm-es tengelytávú padlólemez a PSA Peugeot Citroën EMP2-es moduláris platformja, melyre a későbbiekben akár közép és/vagy felső-középkategóriás autók felépítménye is épülhet. Az elődjénél 140 kg-mal könnyebb, optimalizált aerodinamikai tényezőkkel rendelkező kasztni térkínálatával is kimagasló (óriási, 537 literes csomagteret kínál).
A tervező Fréderic Soubirou
További újdonságok még a 3D hatású fényszórók, amiben automatikus távolsági fényszóró kapcsolás is elérhető, aktív sebességszabályozó tempomat, ultrahangos holttérfigyelő és nem utolsó sorban a Loft stílusú utastér a 7 colos érintőképernyő és 12 colos panoráma képernyő köré rendezett utastérrel.
Hosszúság/Szélesség/Magasság - 4428/1826/1625
Motorkínálatában a benzines 1.6-os VTi (120 Le) és THP (155 Le) aggregátok szerepelnek, valamint a szintén 1.6-os HDi és e-HDi gázolajos erőforrások 90 és 115 lóerős verziói. A gyengébb e-HDi rendszer az új generációs 6 fokozatú robotizált automataváltóval 3,8 literes átlagfogyasztást ígér és 98 grammos károsanyag-kibocsátást kilométerenként.
Listaáron a legdrágább 7 690 000 forint
A magyarországi árérzékeny és egyben stagnáló újautó-piacon a Citroënnek sikerült 23%-kal növelni eladásait (az előző év hasonló időszakához képest) és ezzel a második legdinamikusabban fejlődő márkapozíciót megszerezni. Ebben a februárban bevezetésre került C-Elyséenek, valamint a meghosszabbított Autócsere Programnak volt jelentős szerepe. A legfontosabb részlet viszont, hogy növekszik a Citroënt vásárló magánszemélyek aránya és talán ebben a „jó passzban” könnyebben talál gazdára a 4 990 000 forintos (belépő modell, 590 000 forintos bevezetési kedvezménnyel) árcédulával ellátott Picasso.