innováció

Continental a jövő sikeres mobilitása érdekében az innovációra épít

2017.10.26.

Az automatizálás, a villamosítás és a hálózatba kapcsolás területén végrehajtott innováció fontosságára hívta fel a figyelmet a Continental technológiai vállalat a frankfurti autóvásáron.

Minden korábbinál nagyobb szükség van az ipar és a politika együttműködésére. „Az olyan nagy célok, mint a közlekedési balesetek számának nullára redukálása, a tiszta levegő, valamint a kényelmes és gyors utazás csak átfogó együttműködéssel érhetők el” - mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke. A technológiai normákkal és kvótákkal szemben az innováció és a feltalálói szellemiség mellett érvelt.

A Continental erős partneri kapcsolatokat épít az autóiparon belül és kívül egyaránt. „Megosztjuk ötleteinket, és ezzel több értéket teremtünk” - hívta fel Elmar Degenhart a figyelmet a Continental partnerségi programjára.

Dr. Elmar Degenhart

A Continental szerint az új technológiák bevezetésével a jövőben nagyobb lesz a változatosság a közlekedés területén. „A járművek egyre inkább átalakulnak irodákká, vagy nappalikká, valamint más, kerekeken guruló életterekké” - vázolta a jövőt Elmar Degenhart, majd hozzátette: „Ebből milliárdos piac alakul ki, amely az asszisztált és automatizált vezetés területén jelentős kiegészítő üzleti lehetőséget kínál a Continental számára. Az elektronika, a szoftverek és az érzékelők területén tovább nő majd a digitalizációval kapcsolatos forgalmunk.” Jelenleg ennek az üzleti területnek 60 százalék az aránya a vállalat három autóipari részlegében. Az elkövetkező években ez 70 százalékra emelkedik - mondta. 

„A kevesebb baleset és a hatékonyabb klímavédelem csak úgy érhető el, ha felhasználók milliói alkalmazzák a modern mobilitási megoldásokat - emelte ki Elmar Degenhart. „Politikai eszközökkel elő lehet segíteni az új technológiák elfogadását, de például az elektromos járművek esetében a vásárlási kedvezmények nem elegendők. A gyártói flottákban az elektromos járművek arányára vonatkozó állami kvótákat nem tartjuk észszerűnek. Az innovációk sokkal meggyőzőbbek, mint a művi beavatkozások.”

Három innovációs irány: támogatott és automatizált járművezetés, elektromobilitás és hálózatba kapcsolhatóság

Elmar Degenhart kiemelte a Continental számos olyan innovációját, amely segít az autóipar előtt álló legnagyobb kihívások leküzdésében.

Intuitív, intelligens, interaktív: a jövő járműveiben a vezetőfülkében lévő jelzőműszerek nem csak a vezető igényeihez fognak alkalmazkodni, hanem az adott vezetési helyzethez is. Továbbá a villanymotorok kisebbek, könnyebbek és olcsóbbak lesznek. A Continental 2019-től sorozatban gyártott, magas szinten integrált tengelyhajtása egyetlen, kis súlyú modulban egyesíti a hajtóművet és az elektronikát. „A kompakt, 75 kg súlyú, nagyteljesítményű egység 150 kW teljesítményre képes” - mondta Elmar Degenhart a sorozatgyártásra érett hajtóművel kapcsolatban, amely akár 320 kW-os változatban is elkészíthető.

Az elektromobilitás szempontjából Elmar Degenhart az akkumulátorcellák fejlesztését látja elsődlegesen fontosnak: „A jelenlegi lítiumion akkumulátorok túl nagyok, túl nehezek, túl gyengék és túl drágák. A szilárd töltetű akkumulátorcellák gyorsabban feltölthetők és biztonságosabbak. Ezek nagymértékű sorozatgyártása 2023 után indulhat el. Számításinak szerint ezzel jelentősen csökkenthetők a költségek, a jelenlegi kilowattóránként körülbelül 200 euróról 100 euró alá. Ezzel egy 75 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkező elektromos jármű hatótávolsága körülbelül 500 kilométer lenne, ugyanolyan költségek mellett, mint egy dízel járműnél. A technológia elfogadtatása szempontjából ez döntő fontosságú, legyen szó vevőkről vagy felhasználókról.”

Az új érzékelők és a hozzájuk tartozó vezérlőkészülékek előkészítik az utat az automatizált vezetés következő szintje felé. A Continental számításai szerint 2025-ig az automatizált vezetéssel összekapcsolódó technológiák világpiaci forgalma meg fogja haladni a 30 milliárd eurót. Ez nagyjából kétszer akkor összeg lesz, mint ami 2020-ra várható. „A vezetést segítő rendszerek világpiacán a Continental részesedése jelenleg körülbelül 15 százalék. Ezen a területen további nagy lehetőséget látunk” - mondta optimistán Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....