Év Magyar Autója

Családi szabadidő-autókat teszteltünk

2020.11.21.

Borongós, novemberi napon tartottuk a szabadidő-autók közös tesztnapját, amelyre három azonos méretű, használati- és anyagi értékű családi autót és egy friss, kisebb méretű városi szabadidő-autót adtak kölcsön az Év Magyar Autója 2021 díjaira autót jelölő importőrök.

 

Eredetileg öt autóval terveztünk, a Subaru Forester e-Boxer egészítette volna ki az ésszerű családi szabadidő-autók mezőnyét, ám a koronavírus-járvány ebbe is beleszólt. Végül négy autóval négyen vágtunk neki a Budai Tájvédelmi körzet és a Pilis izgalmas útjainak, hogy végül a Normafánál megkoronázzuk a napunkat. A négy kocsi közül három egy súlycsoportban játszik, mindhármat a Magyar Év Autója 2021 díj családi autók kategóriában jelölték, a kakukktojás Nissant pedig a szabadidő-autók kategóriában. Közös bennük, hogy mind SUV-k. A három nagy ráadásul egy árban van, 14 millió forint körüli összeget kérnek értük a kereskedésekben. Színes volt a hajtáslánc-kínálat: turbós háromhengeres benzines hatfokozatú kézi sebességváltóval, két villanymotorral támogatott négyhengeres benzines hibrid fokozatmentes automatával, konnektoros hibrid nyolcfokozatú automatával valamint turbódízel motor dupla kuplungos automatával és 4x4-es hajtásképlettel.

 

A trónkövetelő: Nissan Juke

Tíz évvel bemutatása után teljesen megújult a Nissan népszerű kis méretű városi szabadidő-autója és vezető szerepre tör a kis, városi szabadidő-autók között. Az újdonság vonalvezetése nyomokban megőrizte elődje formabontó dizájnját, de jobban illeszkedik a márka arculatába. A nagyobb méretekkel, sportos fellépéssel, felárért markáns 19 hüvelykes könnyűfém kerekekkel és coupészerű stílussal visszatérő Nissan Juke alapfelszereltségben is LED technológiával érkezik. A hátsó lábtér 5,8 centiméterrel, a hátsó fejtér 1,1 centiméterrel lett nagyobb, míg a csomagtartó befogadóképessége 20 százalékkal nagyobbra, 422 literre nőtt. A változatlanul kompakt, elődjénél 23 kilogrammal könnyebb új modell hossza 4210 milliméter, magassága 1595 milliméter, szélessége 1800 milliméter. Egyetlen motorja 117 lóerő teljesítményt leadó egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltős DIG-T, amely hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú duplakuplungos (DCT) sebességváltóval rendelhető. Kifejezetten jó volt vezetni, az utastér és a műszerfal modern, igényes és jól átlátható. A tesztnap átlagfogyasztása 6,8 liter/100 kilométerre alakult a mintegy 150 kilométeres, többnyire hegyi, országúti és városi próba során.

A meglepetés: Citroën C5 Aircross Hybrid

Mások helyett nem tisztem beszélni, de számomra egyértelmű volt, hogy a tesztnap végén mindenkinek nagyon tetszett a hibrid Citroën. Nagyon kényelmes, egyenesen már kényeztető, technológiailag az összehasonlítás legfejlettebbje, keveset fogyaszt és van bőven ereje. A hálózatból tölthető villanyosított szabadidő-autó tisztességes teljesítményt kínál, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm, maximális teljesítménye 225 lóerő, ami 180 lóerős benzinmotor és a 80 kilowattos elektromotor erejének összeadásával jön létre. A villanymotorhoz egy 13,2 kWh-os, nagyfeszültségű (200 V) lítium-ion akkumulátor tartozik. Legnagyobb elektromos hatótávja 50 kilométer. A hátsó ülések alá beépített nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően variálhatóság szempontjából a C5 Aircross szabadidő-autó plug-in hibrid változatban is kiváló adottságú: 3 egyforma, dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó hátsó üléssel és 460– 600 literes csomagtartóval rendelkezik. A tesztnap legjobb fogyasztását adta, a konnektoros hibrid szabadidő-autó 4,5 liter benzint fogyasztott el 100 kilométerenkét (plusz az akkuban lévő nettó mintegy 11 kWh energiát).

A racionális: Honda CR-V

Bár nem mondható mai darabnak, de az újdonságok mellett sem vén a Honda szabadidő-autója, amely most kapott egy friss Sport Line verziót. A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Honda CR-V hétszemélyes kivitelben is elérhető, így hazánkban nagycsaládos kedvezménnyel is megvásárolhatják az arra jogosultak. A harmadik sor is nagy lábtérrel és magasra helyezett ülőlapokkal kényezteti az utasokat, s mivel a háttámla akár 101 fokos szögbe is állítható, a hosszú utak komfortosan telhetnek. A harmadik sor könnyen megközelíthető, széles nyíláson át szállhatnak be az itt utazók, és nem is kell magasra lépniük ahhoz, hogy bejussanak. Az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett i-MMD rendszerre épül, ami 1,5 literes, turbós, Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést. A hibrid csakis ötszemélyesként választható, a tesztnapot 5,6 liter/100 kilométer átlagfogyasztással zárta.

 

A nyugodt erő: Seat Tarraco

A nagy családi, akár hétszemélyes autók között megkerülhetetlen ajánlat a magyar piacon a Tarraco. A VW-konszern egyik legnagyobb szabadidő-autója, 4735 milliméteres hosszával rendkívül tágas utasteret kínál. Hét üléssel is szolgálhatja tulajdonosát, ám alapból csak ötüléses. Az utastér a Seatoktól megszokottan egyszerű, ám itt már az új vonalvezetést és megoldásokat láthatjuk. A Tarraco kaphat 10,25 hüvelykes digitális műszeregységet és 8 hüvelykes érintőképernyős multimédiás fejegységet is. Vészfék-asszisztenssel érkezik alapból, amely gyalogost és kerékpárost is felismer, szintén alapáras a vészhívó, az ütközésmegelőző rendszer és a sávtartó is. Rendelhető adaptív tempomat, amely dugóasszisztenssel egészíthető ki, valamint automata fényszóró-kapcsolás is. Legfrissebb FR-változata immár halvány ráncfelvarrás jegyeit hordozza. Tesztünkben még az eredeti Tarraco szerepelt 190 lóerős TDI dízelmotorral, Style felszereltségben, hétszemélyes változatban és összkerék-meghajtással. A nyugodt erő képviselője, semmiben nem tűnik ki, de mindenben az elvárhatót adja, nem okozott csalódást. A tesztnap fogyasztási átlaga 8 liter/100 kilométerre alakult.

Átadtuk az első díjat

A járvány miatt háromszor is elmaradt a hivatalos, ünnepi díjátadó, a szervezők még keresik a lehetőséget a pótlásra. A közös zsűriteszt fénypontjaként a Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke átadta az Év Autós PR-szakembere 2020 díjat Dános Andrásnak, az Opel Magyarország korábbi kommunikációs vezetőjének, akinek ezúton is gratulál a zsűri.

B. Cs.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.01
Liu Zhiyong Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.01
Nem csak úgy néz ki, tényleg ultramodern lett a koreaiak kompakt szabadidő-autója, ami sokféle....
2020.12.01
  Immáron hazánkban is rendelhető a Toyota hibrid elektromos modellkínálatának zászlóshajója,....
2020.12.01
Az Egészségügyi Világszervezet jelentése szerint világszerte évente több mint 1,35 millióan vesztik....
2020.12.01
Mint arról korábban beszámoltunk, egy 51 éves német férfi kedden délután ámokfutást rendezett a....
2020.12.01
Megújult a kompakt szegmens sportos SUV-tagja: az Audi felfrissítette SQ2 modelljét (üzemanyag-....
2020.12.01
A tragédia a németországi Trier városában történt. A sofőrt őrizetbe vették. Cikkünk frissül. ..
2020.12.01
A Neuzer Kerékpár Kft. kerékgyártó gépsor telepítéséhez kapott támogatást a GINOP-1.2.8-20....
2020.12.01
A Nissan csoport kemény időszakon van túl és nem kevésbé kemény időszaknak néz elébe. Carlos Ghosn....
2020.12.01
A hétvégén immár hatodik alkalommal rendezte meg a győri Széchenyi István Egyetem az Audi Hungaria....