Scania

Csodálatos jövő áll a Scania V8 előtt

2019.08.29.

Megújuló üzemanyagok szériában, nehezebb rakományokhoz még nagyobb teljesítmény, korszerű vezetéstámogató szoftver és egy tehergépkocsi kevesebb alkatrésszel, valamint könnyebb anyagokkal: a V8 előtt csodálatos jövő áll.

Amióta 1969-ben megalkották, a Scania V8 azóta birtokolja az Utak Királya címet elismert teljesítményének és megbízhatóságának, ikonikus emblémájának és egyedülállóan dübörgő hangjának köszönhetően. Még napjainkban is, amikor a fuvarozási iparágat olyan mélyre ható technológiai és társadalmi változások érintik, mint a digitalizáció és a klímaváltozás. Vajon a király meg tudja majd tartani a koronáját az elkövetkező tíz vagy akár húsz évben? Milyen jövő vár a V8-ra?

Amióta 1969-ben megalkották, a Scania V8 azóta birtokolja az Utak Királya címet elismert teljesítményének és megbízhatóságának, ikonikus emblémájának és egyedülállóan dübörgő hangjának köszönhetően. Még napjainkban is, amikor a fuvarozási iparágat olyan mélyre ható technológiai és társadalmi változások érintik, mint a digitalizáció és a klímaváltozás. Vajon a király meg tudja majd tartani a koronáját az elkövetkező tíz vagy akár húsz évben? Milyen jövő vár a V8-ra?

Úgy gondolom, hogy a V8-nak határozottan van jövője” – mondta magabiztosan Anders Gau, a Scaniánál a V8-as motorok főmérnöke. „Ha belenézünk a visszapillantó tükörbe, és megnézzük, hogy milyen volt tíz vagy húsz évvel ezelőtt, akkor azt látjuk, hogy ugyanúgy nézett ki, mint most, volt nyolc hengere és nyolc dugattyúja. Persze nagyon sokat fejlesztettük; az elmúlt húsz évben eljutottunk az Euro 3-tól az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normáig, 580-ról 730 lóerőre növeltük a teljesítményét és jelentősen csökkentettük az üzemanyag-fogyasztását, azonban még mindig úgy néz ki, mint egy V8-as.”

Anders Gau különösen kihangsúlyozta, hogy semmi sem veheti fel a versenyt a V8-assal, ha nehéz rakományokat kell szállítani, úgy most, mint a jövőben.

Ez egy robusztus, nagyteljesítményű motor, amely kiválóan megfelel nehéz rakományok üzemanyag-takarékos szállításához, például az erdészeti és a bányaipari alkalmazások esetén” – magyarázta. „Húsz év nagy időtávlat, de akkor is igény lesz nehéz-tehergépkocsikra nehéz rakományok szállításához, hiszen ezek alapkövetelmények azokban az iparágakban. Erős V8-as motorra van szükség a feladatok ellátásához.

Azt gondolhatnánk, hogy ez a növekvő teljesítményigény automatikusan maga után vonja a motorok növekedését és bonyolultabbá válását, valamint az étvágyuk gyarapodását. De a V8 valójában éppen az ellenkező irányba halad.

Az utoljára 2017-ben bevezetett módosítások legjelentősebb eredményei az üzemanyag-hatékonyság megdöbbentő javulása (átlagosan öt százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás) és a fokozottabb megbízhatóság. A motor nyolcvan kilogrammal könnyebb elődjénél, főként az egyszerűbb felépítése miatti kevesebb alkatrészének köszönhetően.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....