Volkswagen
Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója kedden kiadott közleményében jelezte azt is, hogy felülvizsgálják a dízelmotorral működő járművek gyártására vonatkozó stratégiát. A jövőben azt a technológiát használják majd az európai és az amerikai piacokra szánt dízelautók esetében is, amelyben Adblue adalékanyagot, karbamid oldatot fecskendeznek be a szelektív katalizátorba (SCR) a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Diess úgy fogalmazott, hogy lehető leggyorsabban végrehajtják a modellváltást.
A Volkswagen-csoport már a múlt héten közölte, hogy a dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot. A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.
A Volkswagen a jövőben a hibrid járművek fejlesztésére akar összpontosítani, emellett egységesíti az elektromos személyautók és haszonjárművek gyártását. A luxusszedán Phaeotont, amelynek jövője bizonytalanná vált a botrány kirobbanása után, teljes egészében elektromos autóvá alakítják át, és a vállalat zászlóshajója a következő évtizedben.
A Handelsblatt című német napilap kedden azt írta a vállalat berkeiből származó információkra hivatkozva, hogy a Volkswagen évente hárommilliárd eurót akar megtakarítani a beszállítói révén.