WRC

A csúszós cipő okozta Ogier vesztét a Szardínia-ralin

2023.06.04.

A nyolcszoros világbajnok francia egy szokatlan, ritkán látható hibát követett el az esős versenyen.

Sébastien Ogier szombaton az első két gyorsaságin még nem igazán találta a ritmust, de a második kettőn elképesztő teljesítményt nyújtott, így a nap közepén az előnye 18,2 másodpercre nőtt Esapekka Lappival (Hyundai) szemben, akivel korábban, pénteken és szombat délelőtt hétszer váltották egymást a verseny élén.

De délután megjött az eső, ami Ogier kieséséhez vezetett, több lépésben. Először a 13. szakaszon akadtak gondjai a franciának, amikor egy mély vizesárokban vizet szívott a Toyota GR Yaris motorja, és emiatt lelassult az autó. Aztán a következő szakaszon, pár perccel a rajt előtt a mély sárban kellett kereket cserélnie Ogier-nek és navigátorának, Vincent Landais-nak. Az esős, saras Erula- Tula gyorsaságin már ismét jól működött az autó, de egy gyors balkanyarban 1,4 km-re a rajttól lecsúszott Ogier lába a fékpedálról, ami azt jelentette, hogy nem tudott eléggé lelassulni a versenyautó, ezért becsúszott az árokba, ahonnét nem volt menekvés. A Yaris nem sérült meg, de önerőből nem tudott kijönni, ami közel 20 perc veszteséget jelentett a rutinos pilótának.

 

Lappi azonnal visszavett a tempóból, amikor meglátta Ogier autóját az árokban, de talán túlzottan is óvatosan kezdett menni, mert így csapattársa, Thierry Neuville előzte meg az összetett állásban. A belga 25 másodperccel verte meg itt Lappit a 14. gyorsaságin, ami azt jelentette, hogy az összetettben 23,8 másodperccel került elé, a következő, a szombati utolsó gyorsasági után a különbség pedig szinte behozhatatlan mértékűre, 36,4 másodpercre nőtt.

„Megkönnyebbültem, hogy a célba értem” – ismerte el Neuville, aki a tavalyi Japán-rali óta nem nyert versenyt. „Kemény napunk volt, de az érzés egyre jobb lett az autóval. Sokat tanultunk, ez fontos, de még mindig nem mindig tökéletes minden, és még mi is fejlődhetünk. Holnap egy rövid, de trükkös nap lesz. Okosan kell hajtanunk, és meg kell próbálnunk hozni a kettős győzelmet a csapatnak” – tette hozzá.

A bajnokság éllovasa, Kalle Rovanperä délután Ogier hibájának köszönhetően a harmadik helyre jött fel, de a nagy időkülönbség miatt a finn valószínűleg nem tud még előrébb kerülni, ha a két Hyundai-nak nem lesz problémája vasárnap. A nap végén 1 perc 14,3 másodperccel maradt le Lappi mögött, többek között azért, mert délután a Pirelli gumik túlzott kopása lassította.

A kitartás meghozta gyümölcsét Elfyn Evansnek, akinek napja tele volt kudarcokkal. A walesi pilóta Toyotájának hűtője megsérült egy vizesárokban a 10-es gyorsaságin, amivel majdnem három percet vesztett, később az autója elvesztette az erejét, mikor egy újabb vizesárkon kelt át. A gyújtáskimaradás nem sokkal később megszűnt, és utána már hibátlanul működött a Toyota, de Evans nem akart kockáztatni a saras, esős időben, és elég lassan vezetett. Végül a napot majdnem négy perccel Rovanperä mögött zárta, összetettben azonban így is a negyedik helyen áll, ami elég sok pontot jelenthet neki.

Ott Tänak és Katsuta Takamoto nem volt ilyen szerencsés, mindketten egy-egy mély vizesárok miatt estek ki szombaton. Egy hibás elektromos érzékelő volt felelős a Ford Puma haláláért, míg Kacuta Toyotájában a hűtő sérült meg.

Az ő szerencsétlenségeik tették lehetővé Dani Sordo számára, hogy a péntek reggeli borulásból visszatérve összesítésben az ötödik helyre jöjjön fel. A top10-be még a WRC2-t vezető Adrien Fourmaux, Andreas Mikkelsen, Teemu Suninen, Emil Lindholm valamint Kajetan Kajetanowicz fért be – mindannyian a WRC2-ben indulnak. Vasárnap már csak négy gyorsasági vár a mezőnyre, de eső szintén lehet. A Power Stage-en szerezhető bónusz pontok miatt Tänak, Kacuta és Ogier és visszatér majd.



Az állás szombat este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3h10m36.9s

2 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.4s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m50.7s

4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +5m36.5s

5 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +6m27.9s

6 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) +8m11.7s

7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +8m37.4s

8 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 Rally2) +10m46.4s

9 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2) +11m08.3s

10 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +11m40.5s

18 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +19m46.9s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....