A Toyota walesi pilótája sovány előnyre tett szert, mivel mindössze 9,1 másodperc választja el az első öt versenyzőt egymástól.
Ennyi lazaság még belefér vagy ezen a szinten már nem teheti meg egy profi pilóta, hogy elrúgja a versenyautójának közúton?
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon sem engedte ki a kezei közül a WRC szezonnyitóján, Monte-Carlóban. A második helyet szoros versenyben a csapattársa, Elfyn Evans szerezte meg.
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a francia Alpok ikonikus versenyén. A második helyért viszont nagy csata várható vasárnap.
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az összetettben, mivel Thierry Neuville-t, Ott Tänakot és Elfyn Evanst is megviccelték a trükkös, néhol jeges utak.
Az újdonsült rali-világbajnok Thierry Neuville idén felteteti az 1-es rajtszámot az autójára, ellentétben az előző két év világbajnokával, Kalle Rovanperäval. Persze ennél fontosabb változások is lesznek az idei szezonban. Előzetes a hétvégi Monte Carlo-rali előtt.
Számtalan második hely után a Hyundai örökös pilótája, Thierry Neuville végre megszerezte első rali-világbajnoki címét a Japán-ralin. A Toyota pedig egy drámai eseményekkel teli, izgalmas utolsó nap után lett a gyártók bajnoka, mindössze három pont különbséggel.
Ott Tänak szombaton tovább növelte vezető helyét a Japán-ralin, de minden szem a csapattársára, Thierry Neuville-re szegeződött, aki a mezőny végéről rohamozott, hogy megszerezze a 2024-es világbajnoki címet.
A szezonzáró Japán-ralin a belga motorproblémákkal küzd, míg bajnoki riválisa, Ott Tänak magabiztosan vezet a Toyoták előtt.
A költségcsökkentés érdekében a jövő évtől már nem használhatják a Rally1-es autók plug-in hibrid rendszert. Az elektromos meghajtás kivonása összhangban van a 2027-re meghatározott munkairányvonallal, amelynek alapelveire december 11-én tesznek javaslatot a Motorsport Világtanács következő...