Honda

Dax vagy Monkey: tacskót szeretnél vagy kismajmot?

2023.12.12.

Közkeletű vélekedés az autóiparban, hogy az egyre nagyobb üzemméret egyre inkább kiöli az egyéniséget, a szellemességet a bájt a járművekből. Ha van ennek az állításnak élő cáfolata, az nem más mint a világ legnagyobb  motorkerékpár gyártója a Honda. Elfogultság nélkül kijelenthető: annyi szellemességet, bájt, egyéniséget, mint amit a japán óriás képes a legkisebb motorjaiba (is) összesűríteni, az tényleg szenzációs. 

 
A Honda bűbájos kismajma, a Monkey, vagy ahogy hivatalosan nevezték: a Z széria, annak idején a Tama Tech nevű japán vidámpark egyik legvidámabb szórakoztató járműve volt: 1961-ben már vidámparki játékként is négyütemű kis forgó-morgó, amelyet a Honda továbbfejlesztve később kiengedett a közúti közlekedésbe is - megalkotva a földkerekség legcoolabb - és legkultikusabb - mini motorját. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Hasonló utat járt be a Honda motorizált tacskója, a Dax, amely - kisebb megszakításokkal - 1969 óta csal mosolyt a tacskókat és a praktikus minimotoraikat kedvelők arcára. 
 
Az ős-Monkey-k és ős Dax-ok természetesen ma már féltve őrzött kincsek, de a hetvenes-nyolcvanas évek két törpe-ikonját zseniális érzékkel fogalmazta újra a Honda a XXI. században. 
 
2014-ben az önmagában is világsikerré lett 125-ös Honda Grom, vagy ahogy sokan ismerik MSX megjelenése jelentette az új műszaki platformot a Monkey és a Dax újjászületéséhez. A Honda mérnöke - és talán még inkább a marketingesei - megértették, hogy a felgyorsult világban az egykori 50 köbcentis minimotoroknak ma már legfeljebb cukiság értékük lenne, használati nem sok. Ezért az újraálmodott és a Grom motorikus műszaki alapjaira épülő XXI. századi Monkey és Dax valójában két énnel rendelkeznek: egyrészről kényelmes, dinamikus takarékos városi és nagyvárosi ingázó motorok, másrészről az egyéniséget kifejező divattárgyak. Egyszerre, egyidőben, ráadásul úgy, hogy egyik szerepük sem megy a másik rovására. Nem véletlen, hogy a Dax és a Monkey - egyébként a Grom-al együtt - a motor átépítők és újra álmodók egyik legközkedveltebb "alapanyaga" lett világszerte. A már szériában is  elképesztő egyéniséget hordozó két csöppség a végletekig variálható, ráadásul úgy, hogy néhány ezer euróból lehet egy teljesen egyedi, de mégis a Honda megbízhatóságát, műszaki biztonságát hordozó járművünk.
 
Szóval én egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy világszerte hódít a Monkey és Dax láz: ki ne akarna magának egy ilyen kis guruló cukiságot. 
A dilemma inkább csak az: Dax vagy Monkey? Tacskót szeretnél vagy kismajmot?

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....