autópiac

De Lorenzi szereti a klasszikusokat

2017.09.28.

Defenzív alkat, olyan, aki jól tudja, hogy mi érdekli az újságírókat, akikkel most találkozott először az OSE új vezérigazgatója.

 

 

 

Dr. Wolf Károly és Dr. Enrico De Lorenzi                                                       A szerző felvételei

Főnökváltás

Három betű alapján nem sokan jönnek rá, hogy az OSE az Opel South-East Europe rövidítése, a 21 országot tömörítő régiós központ székhelye Budaörs, ahol most Dr. Enrico De Lorenzi váltja a vezérigazgatói poszton Dr. Wolf Károlyt, aki a továbbiakban speciális projekten dolgozik. Az új főnök első tájékoztatója inkább ismerkedésnek indult, végül egészen informatív lett. Nem véletlenül, hiszen zajlik az élet az Opel háza táján.

De Lorenzo nem sokat kertelt és az aktuális kérdések elé menve mindjárt elmondta, hogy szereti a világos beszédet, meg az átláthatóságot, tudja, hogy fontos a kapcsolat a nyilvánossággal, ezért azonnal aktuális témába vágott, ez pedig a márciusban kihirdetett PSA-Opel frigy őszi hulláma.

Spanyolországból jött

Előző állomáshelyéhez hasonlítva a magyar autópiac jóval kisebb, ám intenzívebben bővülő a spanyolnál, de mindkét országban van Opel-gyár, vagyis nem csak értékesítéssel, hanem termeléssel is foglalkozik a márka. Szentgotthárdon működik az Opel legnagyobb és legkorszerűbb motorgyára, Zaragozában pedig autók készülnek. Utóbbi helyszínre már ellátogatott a német márkát is birtokló PSA konszern elnöke, Carlos Tavares, aki idén Magyarországra jön, hogy felmérje a PSA birodalom szentgotthárdi kolóniáját. A Peugeot, Citroën, Opel és Vauxhall telephelyek sorsáról vélhetően majd a költségszintek döntenek, először azonban fel kell mérni a kapacitásokat és át kell nézni a mutatókat.

Több mint kincstári optimizmus

Az OSE új vezérigazgatója bizakodó, mert Dr. Enrico De Lorenzi szerint sikerül megőrizni a márka hagyományait és nevének patináját. A hatékonyságot javíthatja a bővített PSA szinergiáinak hatékony kihasználása. Garancia a jövőre az is, hogy az Opelé a legfiatalabb portfólió, jól fut a CrossLand X és az új Insignia, októberben pedig jön a GrandLand X.

A személyautók sikere mellett lényeges a kis-haszonjármű szegmens is, ahol az értékesítésnél talán még fontosabb a nonstop szolgáltatás, mert itt is első a fogyasztó, egészen pontosan az elégedett ügyfél, aki a jó üzlet kulcsa és aki nem csak megveszi, de üzemelteti is az autót.

                          Opel csapat: Wolf Károly, Enrico De Lorenzi, Koncz Gábor és Dános András

SUV offenzíva itthon is

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy itthon az év első nyolc hónapjában 7315 autót értékesítettek, ezzel a márka piaci összértékesítésben és csak személyautókkal számolva is harmadik. Nyár elején megérkezett az új Insignia, ősszel a Crossland X, Európában Insigniára 60 ezer, CrossLand X-re 55 ezer rendelés érkezett. Magyarországon az Insigniából 566 kelt el, a CrossLand X rendeléseinek száma 653. A legnagyobb ütemben növekvő SUV szegmensbe érkezik a Frankfurti Autószalonon bemutatott Grandland X.

Jó hír, hogy idén már a magánvásárlók is pörgetik az újautó-piacot, arányuk közelít a 40 százalékhoz, ami tavaly még 30 százalék volt. (Itthon a magánvevők aránya 2004-ben 60 százalék volt, aztán a válság után visszaesett 10 százalékra.) Idén az Opel Magyarország 11 ezer új autó eladását tervezi, az első nyolc hónapban 7310 darabnál tartanak a márkakerekedők, az eddig eladott 566 Insignia vezeti a D-szegmenst, ahol egyébként 90 százalékos a céges vásárlás.

Amperára várva

Dános András kommunikációs igazgató egy villanyautós kérdésre válaszolva elmondta, hogy sajnos továbbra sem reménykedhetünk a General Motors alapú Ampera E, vagyis a legújabb elektromos Opelben, mert nincs belőle elég. Egyszerűen nem győzik kielégíteni a preferált nyugat-európai piacokat sem, Norvégiában például hat hónap alatt két évnyi kontingens kelt el, a magyar vásárlók 2019-nél korábban nem reménykedhetnek abban, hogy Ampera E-modlelehez jussanak.

Az új tulajdonos, a PSA vezetője szerint is minden termék, legyen az elektromos, addig marad a portfólióban, amíg nyereséges. Ami biztos, hogy jövőre jön a Plug In Hybrid CrossLand és még több hasonló modell. Szakmai körökben általános vélemény, hogy a törvényi szabályozás és politika tereli a gyártókat a villanyautók irányába, Tavares hozzáállását jelzi az a kijelentése, mely szerint „ha ez a feladat, akkor erre irányítom a cégcsoportot”.

OSE

Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, a szervezethez tartozó országok száma bővült és ma már – noha a név megmaradt – a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig – a gyakorlatban összesen 14 Közép- és Észak Európai ország tevékenységét irányítja, menedzseli. A szervezeti felépítés lényege kezdettől fogva az, hogy egy regionális központ végzi a fontos irányítási feladatokat, például a marketing és a kereskedelem területén, és központi a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és raktározás megszervezése is. Ily módon feleslegessé válik önálló cégek létrehozása az OSE által lefedett országokban, az Opel Southeast Europe Kft. az egyedüli jogi és gazdasági egység, amelynek regisztrált központja Magyarországon, Budaörsön van.

Az Opel Southeast Europe regionális szinten 6.5 százalékos piaci részesedésű és az idei év első nyolc hónapjában közel 35 ezer új autót értékesített. Az országok értékesítési rangsorát Magyarország vezeti Csehország és Horvátország előtt. Az OSE új vezérigazgatója, Dr. Enrico De Lorenzi ezzel kapcsolatban kiemelte: „Magyarországon az Opel különösen fontos szerepet tölt be azzal, hogy nemcsak az autópiac meghatározó szereplője, hanem a magyar gazdaságé is azzal, hogy a vállalat legjelentősebb motorgyára itt, Szentgotthárdon működik.”

Szereti a klasszikusokat                                                                 Opel Adam, a raligyőztes

Enrico De Lorenzi Genovában született 1962. március 6-án, közgazdász végzettségű, Master diplomáját marketing és üzleti menedzsment témában szerezte. A római La Sapienza Egyetemen végzett közgazdaságtan kiváló minősítéssel, olasz anyanyelve mellett beszél angolul, spanyolul, franciul és görögül. 

Negyedszázada dolgozik az autóiparban, először Olaszországban a Nissan-nál kezdett, majd a a Fiat következett. 2005-ben csatlakozott az Opelhez, 2007 és 2010 között a görögországi szervezetet vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását. Arra a kérdésre, hogy miért az OSE, a következőt válaszolta Enrico De Lorenzi: „Hét év után úgy éreztem szükségem van a váltásra, valami újra. Az Opel Southeast Europe, mint régió és mint szervezet nagyon összetett és érdekes terület, amelyben nagyon sok lehetőséget látok.”

Família                                                                                     Kedvenc klasszikus a Jaguar

Enrico De Lorenzi párkapcsolatban él, két gyermeke van, fia Edoardo 22 éves, lánya Francesca 19 éves. Szabadidejében szeret sportolni: kedvence a biciklizés országúton és terepen egyaránt, a futás és a tenisz. Sokat olvas, jelenleg Murakami Haruki Kafka a tengerparton című művét, ezzel párhuzamosan egy spanyol regényt is.

Szeret zenét hallgatni, különösen heavy metált, kedvence többek között a Led Zeppelin és Black Sabbath együttes.

Autókban az eleganciát és a kényelmet kedveli, nagy kedvence a egy brit klasszikus, az 1958-as Jaguar JK 150, jelenleg pedig Opel Insigniát vezet.

Az Autószektornak lelkesen mesélt az autósportról, többek között arról, hogy Adam Opellel kétszer is megnyerték a a spanyol Rally-bajnokságot.

 

Szakmai életút

Opel

Opel Southeast Europe Vezérigazgató,2017. aug. -

GM España (Opel) Vezérigazgató 2010. jan. – 2017. július

GM Hellas (Opel) Elnök és ügyvezető igazgató 2007. márc. – 2009. dec.

Szerviz- és alkatrészértékesítési vezető – General Motors Italia (Opel & SAAB)

Fiat Auto

Értékesítési igazgató, Fiat – Olaszország 2002.ápr. - 2005. jan.

Értékesítési vezető, Alfa Romeo – Közép-olaszország

és Szardínia 2001.ápr.- 2002. márc.

Értékesítési, szerviz- és alkatrészértékesítési vezető,

Fiat, Alfa, Lancia – Dél-Olaszország 2000.júl.-2001.ápr.

Nissan Italia

Hálózatfejlesztési és minőségellenőrzési menedzser

Regionális manager, Lazio - Abruzzo - Umbria - Marche

Marketing Product Manager & páneurópai projektvezető

IBM

Semea, Értékesítési vezető Projektvezető

Rendszermérnök Roma Capital Service 1988. máj.- 1989. márc.

Business Management Analyst – Pénzügyi elemző

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..