Legyen távköz, térköz, biztonságos műveleti tér!
Rövid az életünk, nem mindegy, hogy mennyi időt emészt fel a begyakorlás. Közben a tapasztalat megszerzése olyan kerülő utakat jár be, amelyekért súlyos balesetekkel, az életünkkel is fizethetünk! A „kerülő utak” pedig éppen a defenzív taktika ajánlásaival küszöbölhetők ki, az önmagunkat is féltő, másokat is figyelembe vevő manőverekkel, a megelőzés jól bevált módszereivel.
Első tételünk:
A biztonságos haladáshoz szükséges a távköz és a térköz, hogy legyen számunkra műveleti tér, ami a szabad jármű-mozgás feltétele. A közhittel ellentétben ennek kivitelezése, megvalósítása a sűrű, városi forgalomban is lehetséges. A logikusan gondolkodó vezető számára a tisztes távolság hiánya mindig zavaró, de ezt ne csak másoktól várjuk el, rajtunk, magunkon is múlik!

A szabad mozgástér megteremtése, a műveleti tér, a hely, lehet persze kisebb vagy nagyobb az úttesten, de mindig legyen akkora, hogy azon belül egyedül is, másokat nem akadályozva, másoktól nem akadályoztatva manőverezhessünk. Mondhatja a kételkedő: az ember az társas lény, mások közelében érzi magát biztonságban, - de itt egészen más dologról van szó! A lóerők, a féken tartott járművek birtoklása közben ez nem igaz! Az erő az eleven, vektora van, az erőnek tér idő és hely kell! Mások közelsége most ezer veszélyt hordoz magában! Nem tudjuk mennyi idő kellett hozzá, de a tüskés sündisznók is megtanulták: van olyan optimális távolság, amivel még jól elviselik egymás közelségét.
Első tétel: legyen mindig távköz és térköz, biztonságos műveleti tér!
Balogh Zoltán