premier

Déja vu: villamos is, meg nem is

2023.03.18.

A tesók sokban hasonlítanak egymásra a családban, legalábbis képességeikben, de előnyös, ha van egyéniségük.

 

Autók estében különösen fontos a megjelenés, tudják ezt a Stellantisnál, ahol 17 márkát nevelgetnek, ami nem könnyű feladat, de megoldják, hogy önálló fazonja legyen az Alfa Romeónak, a Citroënnek, a DS-nek, az Opelnek és Peugeot-nak, és most csak a tömegmodelleket említettük.

Az egyéni külsők sokszor azonos szerkezetet takarnak, ami gyártói és fogyasztói szempontból is előnyös, hiszen az alkatrészek egységesítésével csökkenthető az ár és ez a vevőnek akkor is előnyük, amikor javíttatja autóját. De a C4 X többről szól.

A nyugalom ereje, ez a Citroën márka legújabb modelljének szlogenje, vagy inkább hangulatjelentése, amit a bemutató és a rövid teszt is igazol. A C4 X egy karakteres szedán, némi SUV jegyekkel, vagyis crossovernek nevezhető koktél, melynek tágas csomagterébe bőven belefér tokostul a cselló, hangja pedig jól illik az autó hangulatához.

A magyar formatervezés fellegvárában, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tartott premieren.

Hajdú Nóra marketing igazgató: Nagy változások történnek a márkánál, okos döntések születnek a környezetbarátságért. Igaz, nem mindenütt érvényesül a zöldítési szándék, ami meg is látszik az eladásokon. Az európai piacon sikeres Ami modell támogatás híján nálunk szinte láthatatlan modell.

A környezetvédelmet szolgálja a márka Cityzen programja, mely a felelős polgári magatartásra épít.

Ennek része az autók teljes életciklusának online követése, amiben a zöld váltó segít a vásárlónak az autó költségeinek kiszámításában. A szerviz kalkulátorral és videó checkkel minden Citroen tulajdonos fotelból intézheti ügyeit. Minek a papíralapú információ…

A takarékosságot és a környezetvédelmet szolgálja a „be part” program, melynek keretében eredeti használt, felújított alkatrezekkel is lehet spórolni. Fenntartható és körgazdaságos modell része az újrahasznosított anyagbázis és a termelés: az ë-C4 X és a C4 X új változatait a Madrid melletti Villaverde-i Stellantis gyártják, ott négy focipályányi napelem termeli meg az energiaszükséglet harmadát..

Sok más gyártóval ellentétben a Citroën nem a hatótáv-bajnokság megnyerésére, hanem az optimális felhasználó igényeinek kielégítésére fókuszál, ezért nem nagy, hanem kompakt méretű akkumulátorokat használ autóiban: az.50 kWh pakk bőven elég 360 kilométerre, ezzel is javítható a tömeg-hatótáv arány.

A négyajtós fastback/kupéból összegyúrt szedános forma lejtős tetővonala elegánsabb megjelenést sugall vetélytársainál, miközben megjelenésével és méretével a C-szegmensnél nagyobb kategóriához közelít. Ezzel csökkent a légellenállás és immár 0,29 cw értékű a karosszéria.

Megemelt hasmagasságával is hasonlít a Stellantis-családtag Peugeot 408-ashoz.

Banga Zsuzsa termék felelős részletesen ismertette az új modellt, melyből választható benzines, dízel, valamint elektromos és jön a plugin hibrid is. Fontos változás, hogy elődjénél 24 centivel hosszabb lett az autó, amit különösen a hátul ülők díjazhatnak, miközben csomagtér 510 literesre nőtt, és a támlák ledöntésével 1500 literesre bővíthető.

Az 1225 kilogrammos tömegű négyajtós Citroën hossza 4,6 méter. Van benne headup kijelző, a MyCitroën Drive Plus infotainment rendszer a C5 X-ből érkezett.

A C4 X 100 és 130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorral, illetve 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres turbódízellel rendelhető. A hatfokozatú kéziváltós alapváltozat teljesítménye 100 lóerő, és 9,5 millió forintba kerül. A nyolcfokozatú automata váltós 130 lóerős benzines és dízel változatok indulóára 11 millió és 11,5 millió forint, mindegyikhez 5 év, illetve 100 ezer kilométernyi garancia jár.

Alapára többek közt a 6 légzsák, az 5 colos TFT műszeregység, a 10 colos érintőkijelző, a LED-es fényszórók, a hátsó parkolószenzorok, a 18 colos acélkerekek, illetve a repülőszőnyeg-hatást biztosító komfortfutómű.

Az elektromos Citroën ë-C4 Feel ára 15,5 millió forintról indul, a szuper-extrás Shine Pack 17,4 millió forintba kerül. Az 1584 kilogrammos, alapáron hőszivattyús ë-C4 X modellt 136 lóerős/260 Nm-es villanymotor hajtja., 100 kW-os teljesítménnyel tölthető, 50 kWh-os akkupakkjával 360 kilométeres útra képes. Álló helyzetből 10 másodperc éri el a százas tempót, sebessége az elektronikus korlátozás miatt 150 km/h.

Az alapáras AC-töltő 7,4 kilowattos, a 11 kW-os felára 205 ezer forint, DC-töltővel 30 perces a 80 százalékos töltés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....
2024.04.22
Az Automobili Lamborghini és a Babolat együttműködve exkluzív padel ütőket gyártanak kombinált....
2024.04.22
Két különálló, egymást mégis kiegészítő szemüveg-kollekcióval bővült a Ferrari-univerzum, melyek a....