premier

Déja vu: villamos is, meg nem is

2023.03.18.

A tesók sokban hasonlítanak egymásra a családban, legalábbis képességeikben, de előnyös, ha van egyéniségük.

 

Autók estében különösen fontos a megjelenés, tudják ezt a Stellantisnál, ahol 17 márkát nevelgetnek, ami nem könnyű feladat, de megoldják, hogy önálló fazonja legyen az Alfa Romeónak, a Citroënnek, a DS-nek, az Opelnek és Peugeot-nak, és most csak a tömegmodelleket említettük.

Az egyéni külsők sokszor azonos szerkezetet takarnak, ami gyártói és fogyasztói szempontból is előnyös, hiszen az alkatrészek egységesítésével csökkenthető az ár és ez a vevőnek akkor is előnyük, amikor javíttatja autóját. De a C4 X többről szól.

A nyugalom ereje, ez a Citroën márka legújabb modelljének szlogenje, vagy inkább hangulatjelentése, amit a bemutató és a rövid teszt is igazol. A C4 X egy karakteres szedán, némi SUV jegyekkel, vagyis crossovernek nevezhető koktél, melynek tágas csomagterébe bőven belefér tokostul a cselló, hangja pedig jól illik az autó hangulatához.

A magyar formatervezés fellegvárában, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tartott premieren.

Hajdú Nóra marketing igazgató: Nagy változások történnek a márkánál, okos döntések születnek a környezetbarátságért. Igaz, nem mindenütt érvényesül a zöldítési szándék, ami meg is látszik az eladásokon. Az európai piacon sikeres Ami modell támogatás híján nálunk szinte láthatatlan modell.

A környezetvédelmet szolgálja a márka Cityzen programja, mely a felelős polgári magatartásra épít.

Ennek része az autók teljes életciklusának online követése, amiben a zöld váltó segít a vásárlónak az autó költségeinek kiszámításában. A szerviz kalkulátorral és videó checkkel minden Citroen tulajdonos fotelból intézheti ügyeit. Minek a papíralapú információ…

A takarékosságot és a környezetvédelmet szolgálja a „be part” program, melynek keretében eredeti használt, felújított alkatrezekkel is lehet spórolni. Fenntartható és körgazdaságos modell része az újrahasznosított anyagbázis és a termelés: az ë-C4 X és a C4 X új változatait a Madrid melletti Villaverde-i Stellantis gyártják, ott négy focipályányi napelem termeli meg az energiaszükséglet harmadát..

Sok más gyártóval ellentétben a Citroën nem a hatótáv-bajnokság megnyerésére, hanem az optimális felhasználó igényeinek kielégítésére fókuszál, ezért nem nagy, hanem kompakt méretű akkumulátorokat használ autóiban: az.50 kWh pakk bőven elég 360 kilométerre, ezzel is javítható a tömeg-hatótáv arány.

A négyajtós fastback/kupéból összegyúrt szedános forma lejtős tetővonala elegánsabb megjelenést sugall vetélytársainál, miközben megjelenésével és méretével a C-szegmensnél nagyobb kategóriához közelít. Ezzel csökkent a légellenállás és immár 0,29 cw értékű a karosszéria.

Megemelt hasmagasságával is hasonlít a Stellantis-családtag Peugeot 408-ashoz.

Banga Zsuzsa termék felelős részletesen ismertette az új modellt, melyből választható benzines, dízel, valamint elektromos és jön a plugin hibrid is. Fontos változás, hogy elődjénél 24 centivel hosszabb lett az autó, amit különösen a hátul ülők díjazhatnak, miközben csomagtér 510 literesre nőtt, és a támlák ledöntésével 1500 literesre bővíthető.

Az 1225 kilogrammos tömegű négyajtós Citroën hossza 4,6 méter. Van benne headup kijelző, a MyCitroën Drive Plus infotainment rendszer a C5 X-ből érkezett.

A C4 X 100 és 130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorral, illetve 130 lovas 1,5 literes 4 hengeres turbódízellel rendelhető. A hatfokozatú kéziváltós alapváltozat teljesítménye 100 lóerő, és 9,5 millió forintba kerül. A nyolcfokozatú automata váltós 130 lóerős benzines és dízel változatok indulóára 11 millió és 11,5 millió forint, mindegyikhez 5 év, illetve 100 ezer kilométernyi garancia jár.

Alapára többek közt a 6 légzsák, az 5 colos TFT műszeregység, a 10 colos érintőkijelző, a LED-es fényszórók, a hátsó parkolószenzorok, a 18 colos acélkerekek, illetve a repülőszőnyeg-hatást biztosító komfortfutómű.

Az elektromos Citroën ë-C4 Feel ára 15,5 millió forintról indul, a szuper-extrás Shine Pack 17,4 millió forintba kerül. Az 1584 kilogrammos, alapáron hőszivattyús ë-C4 X modellt 136 lóerős/260 Nm-es villanymotor hajtja., 100 kW-os teljesítménnyel tölthető, 50 kWh-os akkupakkjával 360 kilométeres útra képes. Álló helyzetből 10 másodperc éri el a százas tempót, sebessége az elektronikus korlátozás miatt 150 km/h.

Az alapáras AC-töltő 7,4 kilowattos, a 11 kW-os felára 205 ezer forint, DC-töltővel 30 perces a 80 százalékos töltés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.03.27
Ha visszatekintünk az autóipar kezdeti történetére, első blikkre a férfiak jutnak eszünkbe. Nem is....
2023.03.27
Elloptak egy régi CLS-t Budapesten. Amikor másnap megtalálták, már más rendszám volt rajta, benne....
2023.03.27
Jól indult sokaknak az év Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára.....
2023.03.27
Az ERC hátralévő versenyein áll rajthoz a mostani idényben a Hangodi Bendegúz, Bunkoczi László....
2023.03.27
Egy személy életét vesztette és ketten megsérültek, amikor letért az útról és árokba csapódott egy....
2023.03.27
Néhány hete az Egyesült Királyság illetékes hatósága új szabályozást vezetett be, ami elsősorban a....
2023.03.27
Tovább folytatódik az Országos Mentőszolgálat 2010-ben megkezdett korszerűsítése. ..
2023.03.27
Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8....
2023.03.27
Egy sok vitát kiváltó kérdésre jelenthet megoldást, ha elfogadják az e-rollerekre vontakozó európai....
2023.03.27
Csaknem teljesen leállt a távolsági és a térségi közösségi közlekedés hétfőn Németországban több....