ICDP

Dinamikus árazás vethet véget a kellemetlen alkudozásnak?

2019.03.01.

Néhány hete az Egyesült Királyság illetékes hatósága új szabályozást vezetett be, ami elsősorban a Carwow nevű, Youtube csatornaként indult, de mára leginkább a vásárlók számára a legjobb ajánlatokat összegyűjtő szolgáltatásáról ismert.

Az új szabályozás betiltja a Carwow gyakorlatát, amely során az általuk begyűjtött ajánlatokat a gyártó által ajánlott fogyasztói árhoz viszonyították. A hatóság szerint a Carwow által feltüntetett kedvezmények félrevezetőek voltak, ugyanis az ajánlott fogyasztói ár (listaár) nem tükrözte azt az összeget, amennyiért az adott modell átlagosan értékesítésre került.

A Carwow természetesen fellebbezett, de érdemes kicsit a történet mögé nézni, ugyanis alapvető problémák vannak a márkák “ajánlott fogyasztói árával”. Ahogy Magyarországon, az Egyesül Királyságban is az a jellemző, hogy a fogyasztók úgy tekintenek egy autó meghirdetett árára, mint az alku alapja. Mondhatni, onnan megyünk lefelé.

Az új szabályozás a gyártókat is érinti, ugyanis betiltja az olyan reklámokat, amelyekben “1000 font kedvezmény-t” hirdetnek. Mindez persze logikus, ha a márka minden vásárló számára biztosít ezer font kedvezményt, akkor onnantól kezdve az ajánlott fogyasztói ár is csökken ezzel az összeggel, tehát már nem is tekinthető kedvezménynek, hanem ideiglenes árcsökkentésnek.

Ha belegondolunk, az autóiparban feltüntett áraknak gyakorlatilag nincs jelentőségük. Az ICDP témába vágó publikációja szerint idővel el fog jönni az a kor, amikor az autóknak a repülőjegyekhez hasonlóan nem lesz “fix” ára és az elkért összegek az aktuális kereslettől, a kért szolgáltatásoktól és a vásárló személyétől (márkahűség és egyéb jellemzőket figyelembe véve) függően dinamikusan változik majd.

Ez persze nagyon is jó lehet a Carwow-hoz hasonló árösszehasonlító oldalak számára, így bár a mostani döntés nagy pofon az egykori Youtube csatornának, hosszú távon megeshet, hogy jól jönnek ki a dologból. Ugyanakkor számolniuk kell azzal, hogy ha tényleg a dinamikus árak felé tartunk, akkor jelentősen szigorúbb szabályozás és ellenőrzés mellett kell majd dolgozniuk, mivel fennállna a veszélye, hogy a gyártók üzletét károsítanák, ha folyamatosan lefelé nyomnák az árakat.

Ez alapján számítani lehet arra, hogy az online értékesítés terjedésével egyidőben a dinamikus árazás is népszerűsődni fog, a gyártók pedig saját honlapjaikon fognak a Carwow-hoz hasonló, árakat összehasonlító szolgáltatást nyújtani.

Ez persze újabb problémákat vet fel, mégpedig a gyártók és a kereskedők között, hiszen ez esetben a gyártónak sokkal nagyobb hatása lesz arra, hogy melyik kereskedőhöz kerülnek az ügyfelek. Mindez persze a jövő, de egyértelműnek tűnik, hogy a listaár felett elment az idő.

Az autóvásárlást nem egy bazári élményként szeretnénk megélni, ahol keményen alkudozva tudunk jó üzletet kötni, márpedig amíg a valós ártól teljesen különböző listaárakat látunk mindenhol, kénytelenek vagyunk harcolni a jó árért.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....
2020.08.15
„Ne ingereljétek a franciákat és óvakodjatok a görögöktől! Ők a leghajlamosabbak arra, hogy a volán....
2020.08.15
Óriási felháborodást okoztak Bécsben a kíváncsiskodók. Egy férfi életéért küzdöttek a mentők,....
2020.08.14
A bajor prémiumgyártó közútra viszi München külvárosában a prémium középkategória első ötajtós....
2020.08.14
Licensz már van, csak tankra várnak. ..
2020.08.14
A Tesla vezetési asszisztens rendszerét gyakran kritizálták a múltban és bírálják jelenleg is, de....
2020.08.14
Marko Ivic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.14
Accrai (Ghána) összeszerelő üzemének hivatalos megnyitójával a Volkswagen tovább bővíti jelenlétét....
2020.08.14
Baleset miatt nagy a torlódás az M7-esen a Balaton felé - közölte az Útinform péntek délután a....
2020.08.14
A következő tíz év alatt a városi buszállomány fele cserélhető le kormányzati és európai uniós....