Renault Clio Grandtour

Divatos mindenes - Renault Clio GrandTour teszt

2014.12.07.

Nálunk járt az új Clio GrandTour, melyre már nagyon kíváncsiak voltunk, hogy vajon milyen ez a kis, sárga dög, puttonnyal a mindennapokban, és hát nem rossz, de azért helyenként változtatnánk

Az előző generációs Clio után, sikerült végre valami dögöset alkotniuk a Renault szakembereinek, melyet felvállalhatnak, mind apák, mind anyák, és akár szinglik is. Ez pedig egy igazán jó hír, ugyanis a Clio, így már mindenkinek szól, ami remélhetőleg segíteni fog a francia gyártónak, hogy kikecmeregjen a válságból. Főleg, ha azt nézzük, hogy az új modell, már egy teljesen modern konstrukció, amely simán felveheti a versenyt a kategóriatársaival. Viszont, ami nálunk járt, az a Clio GrandTour, amely ugye a kombi változat, és ezáltal jóval praktikusabb, mint az alap kivitel, és szerencsére a kicsit bumfordibb karosszériaváltozat ellenére is sikerült megtartania a maga stílusát. Mindenféle divatos lakk fekete betétet megtalálunk az autón, hogy a mai trendnek megfeleljen, ami végül is jól nézz ki, viszont, csak úgy szippantja magához a port, illetve minden szennyeződés kristálytisztán látszik rajta.

Szerencsére ezen a darázs sárga fényezésen, amelyet a Renault Viola Sárgának hív, nem annyira látható a kosz, mint elsőre gondolnánk, úgyhogy ennyi vigaszunk lehet, de emellett persze még sok más is akad, például a LED-es nappali menetfényt, amely manapság kötelező kiegészítő, és bizony sokat dob az autón. A fényszóró belsejében elvezetett vonalak is mutatósak, na meg persze a kedvencem, az autó idomai, amelyeket rendkívül szépen sikerült kikerekíteni, ugyanis olyan hatást keltenek, mint egy formás homokóra alakkal rendelkező, csinos hölgy. Élmény nézni, ahogy törik a fény, az autó oldalán. A Passion fekete-ezüst fantázianevű 16” könnyűfém keréktárcsák is dobtak a kocsi hangulatán, talán ez a legszebb felni a Cliohoz, és kényelemből is jól vizsgáztak, ugyanis nem olyan nagyok, hogy rontsanak a menetkomforton.
 

A másik, amiben nagyon erős az új modell, hogy a gyár bizony sok tartozék és szín, illetve minta variációt kínál a Cliohoz, amely által sokkal testreszabhatóbb, mint elődei. Így mindenki megtalálja a magának megfelelő kombinációt, hogy kifejezhesse saját stílusát. A Clio GrandTour méretei kicsit nőttek, ugyanis már 4267 milliméter hosszú, miközben 1732 mm széles, és 1445 mm magas. A tengelytávot is sikerült gyarapítani, ami már 2589 mm, és ez igencsak sokat tesz az utasok kényelmének érdekében, főleg ha a hátul ülők lábait vesszük figyelembe. A csomagtartó teljesen kielégítő méretű, és akár hosszabb utazást is simán bevállalhatunk vele, ugyanis 443 literes űrtartalma könnyedén elnyeli a csomagjainkat. Persze a valósághoz az is hozzátartozik, hogy ebből 85 liter a padló alatt található, ahova a laposabb cuccainkat simíthatjuk be.
 

A kombi karosszériának köszönhetően, ha lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor egy nagyon jól pakolható kis szállítóautót kapunk, melynek gyomra akár 1380 litert is képes elnyelni. Mindenki hatalmas örömére, az új Clio belseje egész hangulatosra sikeredett, köszönhetően a nagy dizájnbeli variálhatóságnak, mint például a szellőzőrostély körüli fóliának, illetve a kormány díszítésének, amely ugyan dögösen nézz ki, főleg a tesztautónkban lévő Renault Sport mintázatú, azonban egykezes kanyarodásnál könnyen elcsúszhat a kezünk rajta, szóval figyeljünk erre. Amire még itt is felhívnám a figyelmet, az nem más, mint a zongoralakk betét, amely belül szintén reménytelenül magához szívja a port, és egyszerűen soha nem képes tiszta maradni, se a középkonzolon, se az ajtóbetéteknél, illetve mindentől megkarcolódik, ami bizony zavaró.
 

A műszerfalon lévő mutatók informatívak, és bizony jól is néznek ki, legalábbis nekem bejött a formájuk, de akiknek mutattam, nekik is. Az egyik vicces dolog, hogy a műszerfal alján van egy kis fénycsík, ami általában zöld, azonban ahányszor csak keményebben bántam a gázpedállal, akkor folyamatosan elkezdett pirosodni, ezáltal sikerült enyhe lelkiismeret-furdalást okoznia számomra, amely azt sugallta, hogy mennyire nem vigyázok a környezetemre. Ennek eredményeképp, inkább benyomtam az Eco gombot, hogy nyúlósabb legyen a gázpedál, hátha megmentek pár jegesmedvét a kipusztulástól. És hát elérkeztem az autó egyik legmókásabb részéhez, az R-Linkhez, ami nem más, mint a Renault multimédiás egysége, amely ahogy szokott lenni, a középkonzol tetején kapott helyet, érintőképernyős, jó nagy ikonokkal fűszerezve.

Persze navigációt is tartalmazott a rendszer, azonban ez a memóriakártyás fajta GPS, amit sajnos nem sikerült kipróbálni, ugyanis azt, a tesztautó érthetetlen okok miatt nem érzékelte. Természetesen megkapta a szokásos funkciókat is, mint például a bluetooth-os telefon kihangosítót, ugyanakkor, került bele néhány jópofa újítás. Most elsősorban az R-Sound Effect-re gondolok, amely a hangszóróból megszólaltatja azt a járművet, amit kiválasztunk. Található benne Clio V6, Laguna Coupe, de még motorkerékpár hangzás is, azonban a legjobb a Reinastella fantázianevű űrhajóhang, ami nagyon vicces egy-egy út során. Ez egy tökéletes megoldás, ha utazol valakivel, és mondjuk összevesznétek, csak átkapcsolsz űrhajóhangra és mindkettőtöknek mosolyt csal az arcára.

Komolyra fordítva a szót, belülről is rendben van az anyaghasználat, főleg az ajtó könyöklőrészénél, ugyanis nagyon kellemes puha tapintású, és nem fájdul meg a könyökünk egy hosszabb túra során sem. Az ülések is kényelmesek, ahogy egy francia autóhoz illik, és a hely sem kicsi, legalábbis elöl, hátulra azért nem ültetném be langaléta ismerőseimet, nehogy a hátamban landoljon egy eltévedt térd. Természetesen átlag méretű felnőtteknek, illetve gyerekeknek tökéletes a hátsó sorban való utazás, ettől nem kell tartani, aki meg magas, az üljön előre. A Clio GrandTour vezethetősége teljesen megfelel a városi autókázáshoz, hiszen a kormány alaphelyzetben annyira könnyű, hogy egy ujjal sem okoz gondot a tekerése, viszont nagyobb tempónál azért bekeményedik, nehogy 130-nál a korlátban kössünk ki egy véletlen mozdulat miatt.

Az autó futóműve is a városi koncepciót támogatja, ugyanis inkább puhábbra (franciásabbra) hangolták, hogy akár a magyar utakon is kényelmes legyen, az egész család számára. Ami nagyon nagy csalódás volt számomra, hogy egy 5 milliós autóba, ami majdnem full extrás, miért nem lehetett hátulra tárcsaféket rakni, ugyanis ekkora összegért, ez igazán beleférhetett volna. Azonban lépjünk túl ezen, hiszen elérkeztünk a váltóhoz, amely egy érdekes pontja volt a tesztautónak, ugyanis EDC duplakuplungos automataváltóval volt szerelve, amely kellemes meglepetésként szolgált a számomra, ugyanis nincsenek jó tapasztalataim a régebbi Renault robotválókkal. Igazán finoman ugorja a fokozatokat, és nem is olyan tohonya, mint első látásra gondolnánk, és még félautomata szekvenciális üzemmódba is kapcsolható, ha valakinek esetleg megjönne a kedve kapcsolgatni, de garantálom, hogy nem fog.

Szóval igazán kellemes párost alkotott a tesztautóban lévő, dCi 90 elnevezésű dízelmotorral, melynek az ereje tökéletesen elégséges a forgalomban való részvételhez. Azért izgalmasabb lenne erősebb motorral, de a Clio GrandTour nem erről szól. Sajnos a fogyasztási adat láttán nem estem hanyatt, ugyanis nekem soknak tűnt az a 7 liter, amit a kis Renault a városban simán benyakalt. Természetesen mindez főleg attól függ, hogy hol, és hogyan vezetünk, de Eco módban, finom vezetéssel, nem megerőltető levinni az étvágyát, az 5 literes alsóhatárértékhez. Még hozzátenném, hogy a 90 lóerős dízelmotor karaktere, viszonylag sportos, tehát ha nem félünk a gázolajos erőforrástól, akkor jó választást képviselhet. Persze nem csak ez a dízelerőforrás elérhető a Clio GrandTour számára, hanem ezen kívül még található 1 gázolajos, amely szintén 1,5 literes, azonban kicsit visszafogottabb 75 lóerő teljesítményű.

Természetesen benzinesből is találunk 3 egységet, melyek közül az alapmotor, az 1,2 literes szívó 16 szelepes, amely 75 lóerős, aztán következik a 0,9 TCe, ami egy 900 köbcentis, turbós aggregátor 90 lóerővel, illetve az 1,2 TCe, amely 1,2 literes, szintén turbós, és 120 lóerő teljesítményű. Ezeknek a többségét a felszereltségi szintekhez kötötték, melyekből 5 található. Az alap a Life, amely 3 190 000 forinttól elérhető, aztán a Zen 3 540 000-től, a Techno Feel 3 650 000 forinttól, az Intens 3 740 000-ért, ja és persze ezek a listaárak az alapmotorral értendők, hiszen könnyedén költhetünk még a plusz extrákra.

Tudom, adós vagyok még egy felszereltséggel, ami nem más, mint a GT, amely a sportosabb hangulatot képviseli, és csak az 1,2 literes turbós benzinessel elérhető, 4 950 000 jó magyar forinttért. Természetesen mindegyik autóhoz jár a 100 000km, vagy az 5 év garancia, amely egy kis felár ellenében növelhető, de ez még így is egy korrekt ajánlat. Összegzésként elmondható, hogy nem rossz az új Clio GrandTour, hiszen minden megvan benne, hogy a család kedvence lehessen, azonban „követeljük” a tárcsafékeket hátulra, és azt is, hogy sürgősen felejtsék el a zongoralakk betétet, de ez nem csak a Renault-nak szól, hanem a legtöbb autógyártónak is.

Még több tesztauto.hu Renault cikk. Katt ide!

Forrás: 
tesztauto.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....