Bemutató

Dizájnparádé az új Toyota Aygo

2021.11.24.

Európában tervezték, a kontinensen gyártják, európai autósoknak szánják – hangoztatta a Toyota a vadonatúj Aygo minapi leleplezésekor. 

Szerző: Heimer György

Mint ahogy internetes sajtótájékoztatójukon elmondták, az A-osztályos mini vonalait a japán cégóriás nizzai dizájnközpontjában húzták meg, a tervekbe bedolgozott még a belga K+F részleg és a fejlesztés során az európai nagyvárosok közlekedési sajátosságait tartották szemük előtt. És ahogy az ilyenkor szokásos, most is repkedtek a jelzők: egyedülálló, a kategóriát forradalmasító modell született.

Annyi bizonyos, hogy a kisautó egy sor élvonalbeli, a szegmensben új technikát kínál – parádés dizájncsomagolásban. A sokat emlegetett Toyota New Global Architecture (TNGA) platform GA-B változatára épül, úgy, mint a Yaris, de az autós publikumot, mindenekelőtt a kompakt mini kategória célcsoportját, a fiatalokat bizonyára az érzelmekre ható megoldások csábíthatják majd vásárlásra. A formaterv kívül-belül vagány, beleértve az élekkel és görbületekkel cifrázott karosszéria kéttónusú karosszériafestését, vagy a szélesre nyitható vászontetőt. A nagy húzások egyike, hogy a Toyota levitte az A-osztályba is a ma oly divatos suv-módit: az elődmodellhez viszonyítva, a beltér kényelmének bővülése mellett nőtt a kerékméret és a hasmagasság, az Aygo sofőrje magasabban ül, jobban rálát a forgalom többi résztvevőjére.

Bizonyára a fiatal vevőkört tartották szem előtt a JBL-el közösen fejlesztett „hangprofil” létrehozása során is. Ez magyarán egy négy hangszóróból álló rendszer, amelyhez 300 wattos erősítő és 200 milliméteres mélynyomó társul a csomagtartóban. Újabb szolgáltatás, hogy a Toyota Smart Connection és a MyT mobiltelefonos alkalmazás jóvoltából a távolból hozzá lehet férni a jármű adataihoz, nem utolsó sorban nyomon lehet követni, hol van kocsi. A magasabb felszereltségi szinteken a multimédiás rendszer felhő alapú navigációja élő forgalmi információkat kínál, s mint ígérik, idővel újabb szolgáltatások is elérhetők lesznek over-the-air (szerviz felkeresése nélkül, „levegőn át”) frissítésekkel. A sajtóbrosúra megjegyzi, hogy az Aygo X olyan biztonsági megoldásokat is tartogat, amelyek az A-osztályban úttörőnek számítanak. Példaként említik, hogy a digitális Toyota Safety Sense rendszer részeként most debütál a nappali és éjszakai gyalogos-felismerés, a kerékpárosok nappali viszonyok közötti érzékelése, a kanyarváltások során az ütközés megelőző rendszer, az intelligens adaptív tempomat, a sávkövető asszisztens és a vészhelyzeti kormánysegéd ütközést megelőző funkciója.

Ami a kisautó hajtásláncát illeti a megoldás klasszikus: a motorháztető alatt a korábbi modellekből ismert egyliteres, háromhengeres, soros benzines erőforrás dolgozik, amely a maximális 77 lóerős teljesítményt hatfokozatú mechanikus vagy automata CVT sebváltón át juttatja el az első kerekekhez. Az óránkénti 100 kilométeres sebesség eléréséhez több mint 15 másodpercre van szükség, a végsebesség pedig valamivel 150 km/óra felett befejeződik, az üzemanyag-fogyasztás automatával 4,9, mechanikussal 4,7 liter, 100 kilométeren, WLTP ciklussal számolva. Az új Aygo forgalmazása jövő évben kezdődik, hazai ára még nincs, de némi támpontul szolgálhat, hogy nemzetközi sajtófülesek szerint a kezdőár 17 ezer dollár, a csúcsfelszereltségű változat pedig 20 ezer dollár körül alakulhat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..