Bemutató

Dizájnparádé az új Toyota Aygo

2021.11.24.

Európában tervezték, a kontinensen gyártják, európai autósoknak szánják – hangoztatta a Toyota a vadonatúj Aygo minapi leleplezésekor. 

Szerző: Heimer György

Mint ahogy internetes sajtótájékoztatójukon elmondták, az A-osztályos mini vonalait a japán cégóriás nizzai dizájnközpontjában húzták meg, a tervekbe bedolgozott még a belga K+F részleg és a fejlesztés során az európai nagyvárosok közlekedési sajátosságait tartották szemük előtt. És ahogy az ilyenkor szokásos, most is repkedtek a jelzők: egyedülálló, a kategóriát forradalmasító modell született.

Annyi bizonyos, hogy a kisautó egy sor élvonalbeli, a szegmensben új technikát kínál – parádés dizájncsomagolásban. A sokat emlegetett Toyota New Global Architecture (TNGA) platform GA-B változatára épül, úgy, mint a Yaris, de az autós publikumot, mindenekelőtt a kompakt mini kategória célcsoportját, a fiatalokat bizonyára az érzelmekre ható megoldások csábíthatják majd vásárlásra. A formaterv kívül-belül vagány, beleértve az élekkel és görbületekkel cifrázott karosszéria kéttónusú karosszériafestését, vagy a szélesre nyitható vászontetőt. A nagy húzások egyike, hogy a Toyota levitte az A-osztályba is a ma oly divatos suv-módit: az elődmodellhez viszonyítva, a beltér kényelmének bővülése mellett nőtt a kerékméret és a hasmagasság, az Aygo sofőrje magasabban ül, jobban rálát a forgalom többi résztvevőjére.

Bizonyára a fiatal vevőkört tartották szem előtt a JBL-el közösen fejlesztett „hangprofil” létrehozása során is. Ez magyarán egy négy hangszóróból álló rendszer, amelyhez 300 wattos erősítő és 200 milliméteres mélynyomó társul a csomagtartóban. Újabb szolgáltatás, hogy a Toyota Smart Connection és a MyT mobiltelefonos alkalmazás jóvoltából a távolból hozzá lehet férni a jármű adataihoz, nem utolsó sorban nyomon lehet követni, hol van kocsi. A magasabb felszereltségi szinteken a multimédiás rendszer felhő alapú navigációja élő forgalmi információkat kínál, s mint ígérik, idővel újabb szolgáltatások is elérhetők lesznek over-the-air (szerviz felkeresése nélkül, „levegőn át”) frissítésekkel. A sajtóbrosúra megjegyzi, hogy az Aygo X olyan biztonsági megoldásokat is tartogat, amelyek az A-osztályban úttörőnek számítanak. Példaként említik, hogy a digitális Toyota Safety Sense rendszer részeként most debütál a nappali és éjszakai gyalogos-felismerés, a kerékpárosok nappali viszonyok közötti érzékelése, a kanyarváltások során az ütközés megelőző rendszer, az intelligens adaptív tempomat, a sávkövető asszisztens és a vészhelyzeti kormánysegéd ütközést megelőző funkciója.

Ami a kisautó hajtásláncát illeti a megoldás klasszikus: a motorháztető alatt a korábbi modellekből ismert egyliteres, háromhengeres, soros benzines erőforrás dolgozik, amely a maximális 77 lóerős teljesítményt hatfokozatú mechanikus vagy automata CVT sebváltón át juttatja el az első kerekekhez. Az óránkénti 100 kilométeres sebesség eléréséhez több mint 15 másodpercre van szükség, a végsebesség pedig valamivel 150 km/óra felett befejeződik, az üzemanyag-fogyasztás automatával 4,9, mechanikussal 4,7 liter, 100 kilométeren, WLTP ciklussal számolva. Az új Aygo forgalmazása jövő évben kezdődik, hazai ára még nincs, de némi támpontul szolgálhat, hogy nemzetközi sajtófülesek szerint a kezdőár 17 ezer dollár, a csúcsfelszereltségű változat pedig 20 ezer dollár körül alakulhat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
Lehet, szabad-e egymással összevetni Barcelona jelképét, a Sagrada Família templomot, a Chaos....
2021.12.01
- Olyan univerzális, újrafelhasználható űrhajót fog létrehozni Oroszország az új orbitális állomás....
2021.12.01
- Hárommilliárd forintos kormányzati támogatásból épült Sopronban új, modern, ötszintes parkolóház....
2021.12.01
Már a római birodalom idején település állt itt, 2000 évvel ezelőtt a híres Borostyánút is....
2021.12.01
Közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével gyanúsít a Dunaújváros Rendőrkapitányság....
2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....