Lotus

Dolgozói negyedét elküldi a Lotus

2014.09.22.

A brit autógyártó a költségcsökkentés mellett olyan modellekkel bővítené a kínálatát, amelyek sokkal nagyobb keresletet generálnának, mint a könnyű sportkocsik.


Jean-Marc Gales

A modellpaletta szélesítését Jean-Marc Gales, a cég idén májusban kinevezett vezérigazgatója jelentette be az Autocarnak adott interjújában. A Peugeot egykori vezetője azt állította, hogy a Lotus egy évtizeden belül már szabadidő-autót és négyajtós limuzint is gyártani fog. Az elmúlt pár hónapban a cég átalakításáról folytak tárgyalások, amelyek során új főmérnököt neveztek ki szeptember elején, és meghozták azt a fájdalmas döntést, hogy a cég dolgozóinak a negyedét el kell bocsátani a költségcsökkentés miatt.

Az elbocsátások mellett Gales az eladásokat is jelentősen felpörgetné, ennek érdekében egy sor új változat jelenik majd meg a következő két évben a márka három típusából, az Elise-ből, az Exige-ből és az Evorából, és a kereskedői hálózatot is bővíteni fogják.

„Az autóink gyorsabbak, jobb minőségűek, kényelmesebbek lesznek, mint valaha, és megtartjuk a kapcsolatot a motorbeszállítónkkal, a Toyotával is, hogy a modellek továbbra is megbízhatóak és könnyen fenntarthatóak legyenek” – mondta Gales.

A Lotus idén 46 százalékkal növelte eladásait, így elképzelhető, hogy ebben az évben átlépik a kétezres darabszámot. Nemrég kilenc új kereskedést nyitottak a világ különböző pontjain, és további húsz nyitását tervezik a következő kilenc hónapban. Gales szerint reális cél, hogy évi háromezer autót adjanak el a jelenlegi kínálat modelljeiből, és, hogy újra nyereséget termeljenek. Később azonban kibővítené a palettát más kategóriákba tartozó, vagyis nem sportautóként definiálható modellekkel, például szabadidő-autóval és limuzinnal is, amelyek azért megőriznék a gyártó alapértékeit: a könnyű építésmódot, a jó vezethetőséget és a sportos formatervet. Ez a stratégia a Porschének olyannyira bevált, hogy a Cayenne és a Panamera révén évek óta rekord profitot realizálnak, és ezekből már többet adnak el, mint a sportkocsikból.

„100 százalékig biztos vagyok abban, hogy a Lotust visszaterelhetjük oda, ahol a legnagyszerűbb időszakában tartott, de bolondság lenne azt állítani, hogy egy gyerekjáték lesz” – fejezte be Gales. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....